%20
Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi Mehmet Alıcı
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054239597
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
422
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-05
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi

Yayınevi : Divan Kitap
45,00TL
36,00TL
%20
Satışta değil
9786054239597
753215
Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi
Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi
36.00

Bu çalışma evvel emirde Mani'nin gnostik yaşam serüvenini ele almaktadır. Mani'nin içinde yetiştiği vaftizci cemaatle olan ilişkisi ve vaftiz eleştirisi önem arz etmektedir. Bu süreçte Mani, 'ikizim' dediği ilahi varlığın hakikat bilgisini (gnosis) bütün insani ığa duyurması emriyle cemaatini terk etmiştir. Babil'den çıkarak özellikle S"ğsâni coğrafyasında I. Şapur'un (240-270?) müsaadesiyle yoğun bir misyon faaliyeti yürüten Mani'nin gnostikdüşüncesi, Mezopotamya'dan Roma'ya ve Kuzey Afrika'dan Hint'e, OrtaAsya'ya ve hatta Çin'in içlerine kadar etkili olmuştur. Böylesi geniş bircoğrafyada etkili olmasının arka planında Mani ve talebelerinin, Maniheistdüşünceyi farklı dillerde yazdıkları metinlerle yayma çabaları yatmaktadır.

Mani, kendisini kutsal zincirin son halkası görerek evrensel gnostik birsöylem inşa etmiştir. Öyle ki Mani; Zerdüşt'ü, Budda'yı, İsa'yı kendisineselef tayin edip ilahi hikmetin son temsilcisi olduğunu ileri sürmüştür. İyi vekötü ya da ışık ve karanlık olmak üzere iki tabiat bağlamında düalist birteolojiyi savunması, bu iki tabiat arasındaki ilişki düzlemini Başlangıç, Ortave Son olmak üzere üç zaman temelinde işleyerek kozmosu anlamlandırması ve ışığın, maddenin/bedenin esaretinden kurtarılmasını öngörmesi,Mani'nin Gnostik düşüncesinin temel karakteristiğini sunmaktadır.

  • Açıklama
    • Bu çalışma evvel emirde Mani'nin gnostik yaşam serüvenini ele almaktadır. Mani'nin içinde yetiştiği vaftizci cemaatle olan ilişkisi ve vaftiz eleştirisi önem arz etmektedir. Bu süreçte Mani, 'ikizim' dediği ilahi varlığın hakikat bilgisini (gnosis) bütün insani ığa duyurması emriyle cemaatini terk etmiştir. Babil'den çıkarak özellikle S"ğsâni coğrafyasında I. Şapur'un (240-270?) müsaadesiyle yoğun bir misyon faaliyeti yürüten Mani'nin gnostikdüşüncesi, Mezopotamya'dan Roma'ya ve Kuzey Afrika'dan Hint'e, OrtaAsya'ya ve hatta Çin'in içlerine kadar etkili olmuştur. Böylesi geniş bircoğrafyada etkili olmasının arka planında Mani ve talebelerinin, Maniheistdüşünceyi farklı dillerde yazdıkları metinlerle yayma çabaları yatmaktadır.

      Mani, kendisini kutsal zincirin son halkası görerek evrensel gnostik birsöylem inşa etmiştir. Öyle ki Mani; Zerdüşt'ü, Budda'yı, İsa'yı kendisineselef tayin edip ilahi hikmetin son temsilcisi olduğunu ileri sürmüştür. İyi vekötü ya da ışık ve karanlık olmak üzere iki tabiat bağlamında düalist birteolojiyi savunması, bu iki tabiat arasındaki ilişki düzlemini Başlangıç, Ortave Son olmak üzere üç zaman temelinde işleyerek kozmosu anlamlandırması ve ışığın, maddenin/bedenin esaretinden kurtarılmasını öngörmesi,Mani'nin Gnostik düşüncesinin temel karakteristiğini sunmaktadır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat