Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789755482071
Boyut
160-235
Sayfa Sayısı
284
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2007-12
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
İslam Fıkhında İhtiyaç Kavramı Ve Kurumsallaşması
Yazar:
Rahmi Yaran
16,00TL
12,00TL
%25
Satışta değil
9789755482071
498059
https://www.kitapburada.com/kitap/islam-fikhinda-ihtiyac-kavrami-ve-kurumsallasmasi
İslam Fıkhında İhtiyaç Kavramı Ve Kurumsallaşması
12.00
Hukukun gayesi ve neye hizmet ettiği veya etmesi gerektiği,hukuk felsefesinin önemli problemlerinden biridir.İslam alimleri Allah'ın din tesis etmedeki genel maksadını araştırırlar ve bunu "insanların dünya ve ahiret maslahatlarını temin etme" olarak açıklarlar.Kur'an ifadesiyle Allah yeryüzündeki varlıkları insanlar için yaratmış;yağmuru,güneşi,ayı,geceyi,gündüzü,denizleri karaları onların hizmetine amade kılmıştır.Fatiha suresinin başında da ifade edildiği gibi o bütün alemlerin Rabbidir.Bu sebeple her varlığın ihtiyacını gözetir ve gözetmiştir.Çünkü mutluluk,ihtiyaçların tatminiyle yakından alakalıdır.
Fıkıh ilminde ihtiyaç kavramı,detaylı bir şekilde ele alınış ve kurumsallaşmıştır.Zaruri,asgari,asli ve tahsini şeklinde derecelendirmeler yapılmıştır.
Fıkıh ilminde ihtiyaç kavramı,detaylı bir şekilde ele alınış ve kurumsallaşmıştır.Zaruri,asgari,asli ve tahsini şeklinde derecelendirmeler yapılmıştır.
- Açıklama
- Hukukun gayesi ve neye hizmet ettiği veya etmesi gerektiği,hukuk felsefesinin önemli problemlerinden biridir.İslam alimleri Allah'ın din tesis etmedeki genel maksadını araştırırlar ve bunu "insanların dünya ve ahiret maslahatlarını temin etme" olarak açıklarlar.Kur'an ifadesiyle Allah yeryüzündeki varlıkları insanlar için yaratmış;yağmuru,güneşi,ayı,geceyi,gündüzü,denizleri karaları onların hizmetine amade kılmıştır.Fatiha suresinin başında da ifade edildiği gibi o bütün alemlerin Rabbidir.Bu sebeple her varlığın ihtiyacını gözetir ve gözetmiştir.Çünkü mutluluk,ihtiyaçların tatminiyle yakından alakalıdır.
Fıkıh ilminde ihtiyaç kavramı,detaylı bir şekilde ele alınış ve kurumsallaşmıştır.Zaruri,asgari,asli ve tahsini şeklinde derecelendirmeler yapılmıştır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.