%35
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054402069
Boyut
15.50x23.50
Sayfa Sayısı
556
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2014-12
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

İslamcılığın Doğuşu : Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de GelişimiOsmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Gelişimi

Yayınevi : Ceylan Yayınları
50,00TL
32,50TL
%35
Satışta değil
9786054402069
497763
İslamcılığın Doğuşu : Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Gelişimi
İslamcılığın Doğuşu : Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Gelişimi Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Gelişimi
32.50

Din egemenlerin bir manipülasyon ve egemenlik aracı olarak kullanılmıştır ama, aynı zamanda yığınların protestosu da olabilmiştir. Engels'in anlattığı gibi Avrupa'da Thomas Münzer'in etkin olduğu isyanlarında, yoksul köylüler aristokratların şatolarının yanısıra kiliseleri de yakmaktaydılar. Bu temel işlevsel ayrıştırmayı çözümleyebilmek için de, araştırmacılar bakımından hep bir "resmi din- popüler din" ya da "din-mezhep"ayrımı yapma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Tiftikçi'nin tezi genellikle "dinciliğin" birincisi işleve hizmet ettiği ve dinin ikinci işlevini çarpıtmanın, denetim altında tutmanın bir yolu olduğu yönünde. Dinciliğin eleştirisini de bu savdan hareketle yapıyor.

Yazar, Marks'ın yolunda, dine ilişkin kaba saptamalara düşmeden, dinciliği, onun sosyal politik değişimini, işlevini, öyküsünü, dolayısıyla da, insanı, toplumu, bir büyük hayat serüvenini anlatıyor. Bilinmeyen karşısındaki korkudan ve bilinen karşısındaki umarsızlıktan kurtulmaya uzanan insani arayışın kaçınılmaz karşıtını, bu arayışı saptırma dinamiklerini ve kaynaklarını inceliyor, dinciliği de bu diyalektik içine oturtuyor Osman Tiftikçi.

Haluk Gerger

  • Açıklama
    • Din egemenlerin bir manipülasyon ve egemenlik aracı olarak kullanılmıştır ama, aynı zamanda yığınların protestosu da olabilmiştir. Engels'in anlattığı gibi Avrupa'da Thomas Münzer'in etkin olduğu isyanlarında, yoksul köylüler aristokratların şatolarının yanısıra kiliseleri de yakmaktaydılar. Bu temel işlevsel ayrıştırmayı çözümleyebilmek için de, araştırmacılar bakımından hep bir "resmi din- popüler din" ya da "din-mezhep"ayrımı yapma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Tiftikçi'nin tezi genellikle "dinciliğin" birincisi işleve hizmet ettiği ve dinin ikinci işlevini çarpıtmanın, denetim altında tutmanın bir yolu olduğu yönünde. Dinciliğin eleştirisini de bu savdan hareketle yapıyor.

      Yazar, Marks'ın yolunda, dine ilişkin kaba saptamalara düşmeden, dinciliği, onun sosyal politik değişimini, işlevini, öyküsünü, dolayısıyla da, insanı, toplumu, bir büyük hayat serüvenini anlatıyor. Bilinmeyen karşısındaki korkudan ve bilinen karşısındaki umarsızlıktan kurtulmaya uzanan insani arayışın kaçınılmaz karşıtını, bu arayışı saptırma dinamiklerini ve kaynaklarını inceliyor, dinciliği de bu diyalektik içine oturtuyor Osman Tiftikçi.

      Haluk Gerger

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat