2009 Temmuz ayında bir sohbet sırasında kabak kemanenin teknik, icra, eğitim materyali, kaynak bakımından eksiklerini göz önünde bulundurarak, icracının temel eğitiminin önemini vurgulamak ve bu anlamda doğru bir kaynak sunma amacı ile temel eğitim metod kitabımızın hazırlıklarına başlama kararı aldık.
İlk olarak; tutuş, doğru yay tekniği, sazın hareketli olmasından dolayı entonasyon problemlerini ortadan kaldırmak üzere eğitim sistemi liyakati oluşturduk. Öğretimin en vurgulayıcı unsuru olan yeterli tekrar sayılarına, yazdığımız etüt ve çalışmaların paralelliği ile ulaşmaya çalıştık.
Daha sonra sazın fiziksel yapısındaki teknik problemler üzerinde atölye çalışmaları yaparak, çok sayıda kabak kemane üzerinde sap, deri, eşik, kabak, sap açısı çalışmalarımızı değerli kemane yapım ustası Galip GÜVENÇOĞLU ile belirlediğimiz standartlara ulaştırmaya çalıştık. Bu anlamda değerli ustamıza teşekkür ederiz.
Kabak kemanede belirlemeye çalıştığımız standartlar eşliğinde, parmak etütlerini tümevarım yöntemi ile kolaydan zora doğru düzenledik.
Kabak kemane perdesiz bir çalgı olmasından dolayı, bütün müzik türleri ve ses sistemlerini kullanmaya olanak sağlamaktadır. Bu zenginliği göz önünde bulundurarak sazın akort sistemine göre sırası ile makamsal etütlerini düzenledik. Kitapta yer alan tüm etütlerde sazın icra tekniğine ilişkin bir standart oluşturulmaya çalışılmıştır.
Çalgı eğitimi sürecinde; sol el 3. ve 4. parmağını güçlendirmek ve doğru pozisyonda kullanmaya yönelik, kabak kemanenin ifade zenginliğini ortaya çıkarmak için dizi, parmak ısıtma, makamsal ve nüans eğitim etütlerini oluşturduk. Sağ ve sol el koordinasyonlarını geliştirmek için ardışık, atlamalı, yay etütleri, makamsal çalışmalar ile temel eğitim metodumuzu tamamladık.
Bu metot sadece kabak kemanenin temel eğitim aşamasında, doğru sağ ve sol el tekniği oluşturulması, beraberinde notaların doğru frekanslarda seslendirilmesi için hazırlanmıştır.
Kitabımızın yayın süreci içerisinde her anlamda destek olan Kürşad ÇİFTÇİ, Şevkat KEMALOĞLU, Durali TINAS, kapak tasarımında Necla GÜZEL, fotoğraf çekimlerinde İbrahim Halil TURAN ve Burak BÖKE' ye teşekkür ederiz.
1. Kitabımız ile temel eğitimini tamamlayan kabak kemane icracıları için, yöre özelliklerini ve farklı müzik türlerini kapsayan, acelite kazanmak ve açışları tanıtmak üzere 2. metod kitabımızın çalışmalarına kitabımızın yayın süreci ile başlamış bulunmaktayız.
Faydalı olması dileği ile, sevgi saygılarımızı sunarız.
- Açıklama
2009 Temmuz ayında bir sohbet sırasında kabak kemanenin teknik, icra, eğitim materyali, kaynak bakımından eksiklerini göz önünde bulundurarak, icracının temel eğitiminin önemini vurgulamak ve bu anlamda doğru bir kaynak sunma amacı ile temel eğitim metod kitabımızın hazırlıklarına başlama kararı aldık.
İlk olarak; tutuş, doğru yay tekniği, sazın hareketli olmasından dolayı entonasyon problemlerini ortadan kaldırmak üzere eğitim sistemi liyakati oluşturduk. Öğretimin en vurgulayıcı unsuru olan yeterli tekrar sayılarına, yazdığımız etüt ve çalışmaların paralelliği ile ulaşmaya çalıştık.
Daha sonra sazın fiziksel yapısındaki teknik problemler üzerinde atölye çalışmaları yaparak, çok sayıda kabak kemane üzerinde sap, deri, eşik, kabak, sap açısı çalışmalarımızı değerli kemane yapım ustası Galip GÜVENÇOĞLU ile belirlediğimiz standartlara ulaştırmaya çalıştık. Bu anlamda değerli ustamıza teşekkür ederiz.
Kabak kemanede belirlemeye çalıştığımız standartlar eşliğinde, parmak etütlerini tümevarım yöntemi ile kolaydan zora doğru düzenledik.
Kabak kemane perdesiz bir çalgı olmasından dolayı, bütün müzik türleri ve ses sistemlerini kullanmaya olanak sağlamaktadır. Bu zenginliği göz önünde bulundurarak sazın akort sistemine göre sırası ile makamsal etütlerini düzenledik. Kitapta yer alan tüm etütlerde sazın icra tekniğine ilişkin bir standart oluşturulmaya çalışılmıştır.
Çalgı eğitimi sürecinde; sol el 3. ve 4. parmağını güçlendirmek ve doğru pozisyonda kullanmaya yönelik, kabak kemanenin ifade zenginliğini ortaya çıkarmak için dizi, parmak ısıtma, makamsal ve nüans eğitim etütlerini oluşturduk. Sağ ve sol el koordinasyonlarını geliştirmek için ardışık, atlamalı, yay etütleri, makamsal çalışmalar ile temel eğitim metodumuzu tamamladık.
Bu metot sadece kabak kemanenin temel eğitim aşamasında, doğru sağ ve sol el tekniği oluşturulması, beraberinde notaların doğru frekanslarda seslendirilmesi için hazırlanmıştır.
Kitabımızın yayın süreci içerisinde her anlamda destek olan Kürşad ÇİFTÇİ, Şevkat KEMALOĞLU, Durali TINAS, kapak tasarımında Necla GÜZEL, fotoğraf çekimlerinde İbrahim Halil TURAN ve Burak BÖKE' ye teşekkür ederiz.
1. Kitabımız ile temel eğitimini tamamlayan kabak kemane icracıları için, yöre özelliklerini ve farklı müzik türlerini kapsayan, acelite kazanmak ve açışları tanıtmak üzere 2. metod kitabımızın çalışmalarına kitabımızın yayın süreci ile başlamış bulunmaktayız.
Faydalı olması dileği ile, sevgi saygılarımızı sunarız.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.