%25
Kamelya Kamile Bilgiç
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059142571
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
114
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

KamelyaKamile Bilgiç'in Şiirleri Üzerinden Cumhuriyet Dönemi Türkiye'si ve Kadınına Dair Şiirsel Bir Sosyal Tarih Çalışması

Yayınevi : Favori Yayınları
10,00TL
7,50TL
%25
Satışta değil
9786059142571
649897
Kamelya
Kamelya Kamile Bilgiç'in Şiirleri Üzerinden Cumhuriyet Dönemi Türkiye'si ve Kadınına Dair Şiirsel Bir Sosyal Tarih Çalışması
7.50

Otobiyografiler önemli bir kaynak olarak bize farklı tarihsel dönemlerde, siyasal, kültürel, tarihsel bağlamda toplumsal cinsiyet kimliklerinin nasıl biçimlendiğini/ biçimlendirildiğini gösterebilir. Kitabı okuduğunuzda göreceğiniz üzere, Kâmile Bilgiç, kendi dünyasını şiirleriyle ortaya koyuyor, çocukluğundan başlayarak kendi geçmişini şiirleriyle kalıcı kılmaya çalışıyor. 78 yıllık ömrünü sığdırdığı şiirlerle… Otobiyografik eser olarak okunması gereken bu şiirlerde, onun kendi dünyasını nasıl kurguladığını, kendini nasıl ortaya koyduğunu, çocukluğundan başlayarak bütün bir hayat hikâyesini, iç dünyasını, kendi kaleminden okuma şansına erişebiliyoruz. Üstelik sadece kendini değil, yaşadığı dönemin önemli olaylarına da şahitlik edebiliyor, bunu bizzat kendi kaleminden dinleyebiliyoruz.
Prof. Dr. Serpil Çakır
İstanbul Üniversitesi
Siyasal Bilgiler Fakültesi

Annem Kâmile Hanım bir İzmir kızı olmasına rağmen aslen ünlü bir Osmanlı sülalesi olan Yanyalı Aslanpaşazadeler'e mensup bir Kuva-i Milliye komutanının kızıdır. Annemin hiç günlük tuttuğunu görmedim. Hayatının bütün anılarını hep dupduru tuttuğu zihninde gül yapraklarına sarmalayıp sakladı. Yaşadığı, tarihte tanık olduğu her şeyi şiirlerinde anlattı. Sayısını bir türlü bilemedik bu şiirlerin. Defterler dolusu, defterlerinin arasına sıkıştırılmış kâğıtlar dolusu binlerce şiir! Şiirlerde, yaşayan bir ev kadınının sevgi dolu dünyaya bakışı var. Bu kitap Kâmile Bilgiç'in içinden geçtiği sosyal tarihi, onda örneklenen gizli kalmış tarihimizi anlatır, üstelik kendi kendine yaptığı o şiirsel söyleşilerle. Kâmile Bilgiç'in şiirleri bu açıdan tam bir tarihi belge, özellikle Cumhuriyet dönemi Türkiye kadın tarihi belgeleridir.
Meriç Bilgiç

  • Açıklama
    • Otobiyografiler önemli bir kaynak olarak bize farklı tarihsel dönemlerde, siyasal, kültürel, tarihsel bağlamda toplumsal cinsiyet kimliklerinin nasıl biçimlendiğini/ biçimlendirildiğini gösterebilir. Kitabı okuduğunuzda göreceğiniz üzere, Kâmile Bilgiç, kendi dünyasını şiirleriyle ortaya koyuyor, çocukluğundan başlayarak kendi geçmişini şiirleriyle kalıcı kılmaya çalışıyor. 78 yıllık ömrünü sığdırdığı şiirlerle… Otobiyografik eser olarak okunması gereken bu şiirlerde, onun kendi dünyasını nasıl kurguladığını, kendini nasıl ortaya koyduğunu, çocukluğundan başlayarak bütün bir hayat hikâyesini, iç dünyasını, kendi kaleminden okuma şansına erişebiliyoruz. Üstelik sadece kendini değil, yaşadığı dönemin önemli olaylarına da şahitlik edebiliyor, bunu bizzat kendi kaleminden dinleyebiliyoruz.
      Prof. Dr. Serpil Çakır
      İstanbul Üniversitesi
      Siyasal Bilgiler Fakültesi

      Annem Kâmile Hanım bir İzmir kızı olmasına rağmen aslen ünlü bir Osmanlı sülalesi olan Yanyalı Aslanpaşazadeler'e mensup bir Kuva-i Milliye komutanının kızıdır. Annemin hiç günlük tuttuğunu görmedim. Hayatının bütün anılarını hep dupduru tuttuğu zihninde gül yapraklarına sarmalayıp sakladı. Yaşadığı, tarihte tanık olduğu her şeyi şiirlerinde anlattı. Sayısını bir türlü bilemedik bu şiirlerin. Defterler dolusu, defterlerinin arasına sıkıştırılmış kâğıtlar dolusu binlerce şiir! Şiirlerde, yaşayan bir ev kadınının sevgi dolu dünyaya bakışı var. Bu kitap Kâmile Bilgiç'in içinden geçtiği sosyal tarihi, onda örneklenen gizli kalmış tarihimizi anlatır, üstelik kendi kendine yaptığı o şiirsel söyleşilerle. Kâmile Bilgiç'in şiirleri bu açıdan tam bir tarihi belge, özellikle Cumhuriyet dönemi Türkiye kadın tarihi belgeleridir.
      Meriç Bilgiç

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat