%20
Kimlik Oyunu Umut Yener Kara
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789750514333
Boyut
13.00x13.00
Sayfa Sayısı
191
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2014
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Kimlik OyunuVideo Oyunları, Yeni Medya ve Kimlik

7,00TL
5,60TL
%20
Satışta değil
9789750514333
541401
Kimlik Oyunu
Kimlik Oyunu Video Oyunları, Yeni Medya ve Kimlik
5.60

"World of Warcraft oynarken ben de ‘kimlik deneyleri' miyapıyordum? Bana hiç öyle gelmiyordu; kısa bir macera dışında hiç rol
yapmaya çalışmamıştım ve avatarlarımı hiç de kendimin bir temsiliolarak görmüyordum. Kadın gnome savaşçımı kadın bir cüce olmanınnasıl bir hissiyat olduğunu anlamak için değil, gnome'ların ırksal birbecerisi ve kadın gnome bir savaşçının yarattığı zıtlık için seçmiştim.Oyunda amacım kendimin keşfedilmemiş yönlerini ifade etmektenziyade oyunun kendi amaçlarıyla bağlantılı biçimde parlak zırhlarve silahlar kuşanmak, zorlu canavarları mağlup etmek gibi sıradanşeylerdi. Tabii ki World of Warcraft gibi oyunlarda sosyal ilişkilerdeneyimin büyük bir kısmını oluştursa da bu bana göre sadecehikâyenin bir kısmıydı.”


Bilgisayar oyunları, yeni medyalar, yeni zamanlarda insanlarınhayatında çok yer kaplıyor. Kimlik inşalarına ve benlik sunumlarına
etkide bulunuyor. Umut Yener Kaya, kitabında, kimlik kurgusunun buyeni dinamiğinin boyutlarını araştırıyor.Sadece video-bilgisayar oyunlarının dünyasıyla değil, zihin felsefesiyle,kültürel çalışmalarla, posthümanizm tartışmalarıyla, sibernetikle veDeleuze'ün fikriyatıyla da meşgul olan, entelektüel heyecan taşıyan birçalışma.

  • Açıklama
    • "World of Warcraft oynarken ben de ‘kimlik deneyleri' miyapıyordum? Bana hiç öyle gelmiyordu; kısa bir macera dışında hiç rol
      yapmaya çalışmamıştım ve avatarlarımı hiç de kendimin bir temsiliolarak görmüyordum. Kadın gnome savaşçımı kadın bir cüce olmanınnasıl bir hissiyat olduğunu anlamak için değil, gnome'ların ırksal birbecerisi ve kadın gnome bir savaşçının yarattığı zıtlık için seçmiştim.Oyunda amacım kendimin keşfedilmemiş yönlerini ifade etmektenziyade oyunun kendi amaçlarıyla bağlantılı biçimde parlak zırhlarve silahlar kuşanmak, zorlu canavarları mağlup etmek gibi sıradanşeylerdi. Tabii ki World of Warcraft gibi oyunlarda sosyal ilişkilerdeneyimin büyük bir kısmını oluştursa da bu bana göre sadecehikâyenin bir kısmıydı.”


      Bilgisayar oyunları, yeni medyalar, yeni zamanlarda insanlarınhayatında çok yer kaplıyor. Kimlik inşalarına ve benlik sunumlarına
      etkide bulunuyor. Umut Yener Kaya, kitabında, kimlik kurgusunun buyeni dinamiğinin boyutlarını araştırıyor.Sadece video-bilgisayar oyunlarının dünyasıyla değil, zihin felsefesiyle,kültürel çalışmalarla, posthümanizm tartışmalarıyla, sibernetikle veDeleuze'ün fikriyatıyla da meşgul olan, entelektüel heyecan taşıyan birçalışma.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat