Kızıl Aşk %10 indirimli Alexandra Kollontai
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789756207529
Boyut
135-195
Sayfa Sayısı
204
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2005-09
Çeviren
İmdat Yeğen
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
9789756207529
560633
Kızıl Aşk
Kızıl Aşk
8.00
Bu roman ne ahlak üzerine bir araştırma, ne de Sovyet Rusya'daki yaşam standardının bir betimlemesidir. Yalnızca savaş sonrası dönemin cinsel yaşamının bir psikolojik incelemesidir.
Bir erkeği aşk yaşamındaki davranışları için yargılar mıyız? Genellikle, çok esnek olan belli sınırları aşmadığı sürece, seks yaşamı kendisinin "özel konusudur" deriz. Erkeğin karakteri, aile ahlakıyla ilgili yaklaşımıyla değil, işindeki verimliliği, zekası, iradesi, devlete ve ülkeye yararı ile değerlendirilir. Kadınların çoğu devlette ya da toplumda doğrudan görev almadığı sürece, tüm etkinlikleri aile içinde yoğunlaştığı sürece, uygar toplumlar, kadında, cinsel ve ailesel yaşamda "iyi ahlak" sergilemesinden başka özellike aramadı.
Günümüzde bir kadın, burjuva aile ahlakı ölçüleriyle "kusursuzluğa" ulaşabilse ve kendi insanlarınca "itibar görse" bile ne toplumun gerçek takdirini ne de devletin "saygısını" elde edebilir. Açıkça "görmezden gelinir." Aksine; bir kadın güncel burjuva cinsel ahlakı açısından "lekesiz" olmayabilir, ancak eğer siyasette, sanatta, bilimde veya herhangi bir alanda sıradışı bir kişilikse, kimse arkasından "fısıldamaz" bile. Bir "iyi ahlaklı" ancak ülke ya da insanlık için hiç faydalı iş yapmamış, öteki "aile ahlakı eleştiriye açık" ancak etkili bir toplum çalışanı olan iki kadın karşılaştırılacak olsa, hangisinin ağır basacağından kuşku yoktur.
  • Açıklama
    • Bu roman ne ahlak üzerine bir araştırma, ne de Sovyet Rusya'daki yaşam standardının bir betimlemesidir. Yalnızca savaş sonrası dönemin cinsel yaşamının bir psikolojik incelemesidir.
      Bir erkeği aşk yaşamındaki davranışları için yargılar mıyız? Genellikle, çok esnek olan belli sınırları aşmadığı sürece, seks yaşamı kendisinin "özel konusudur" deriz. Erkeğin karakteri, aile ahlakıyla ilgili yaklaşımıyla değil, işindeki verimliliği, zekası, iradesi, devlete ve ülkeye yararı ile değerlendirilir. Kadınların çoğu devlette ya da toplumda doğrudan görev almadığı sürece, tüm etkinlikleri aile içinde yoğunlaştığı sürece, uygar toplumlar, kadında, cinsel ve ailesel yaşamda "iyi ahlak" sergilemesinden başka özellike aramadı.
      Günümüzde bir kadın, burjuva aile ahlakı ölçüleriyle "kusursuzluğa" ulaşabilse ve kendi insanlarınca "itibar görse" bile ne toplumun gerçek takdirini ne de devletin "saygısını" elde edebilir. Açıkça "görmezden gelinir." Aksine; bir kadın güncel burjuva cinsel ahlakı açısından "lekesiz" olmayabilir, ancak eğer siyasette, sanatta, bilimde veya herhangi bir alanda sıradışı bir kişilikse, kimse arkasından "fısıldamaz" bile. Bir "iyi ahlaklı" ancak ülke ya da insanlık için hiç faydalı iş yapmamış, öteki "aile ahlakı eleştiriye açık" ancak etkili bir toplum çalışanı olan iki kadın karşılaştırılacak olsa, hangisinin ağır basacağından kuşku yoktur.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat