Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve MüzecilikÇağdaş Sanat Konuşmaları 4
Çağdaş Sanat Konuşmaları'nın dördüncü serisinde "Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik" olgusuna odaklanıldı. Konunun uzmanları bir koleksiyon oluşturmanın yapı taşlarını ve müze fikrini tartıştılar. "Çağdaş müzecilik anlayışları içerisinde koleksiyon oluşturmak, yönetmek ve yönetim anlayışını ilkelere bağlamak, spesifik ve temel çalışma alanlarındanbirini oluşturmaktadır. 16. yüzyılın 'acayiplikler kabinesi'nden bu yaan, biriktirmenin müzeler açısından ayrı ve özel bir yeri oldu. Fakat bugünkü anlamıyla bir müze koleksiyonunu harekete geçiren toplama güdüsünün arkasındaki süreç, şüphesiz Aydınlanma dönemi ile başlar. Aydınlanmayla birlikte koleksiyonculuk bilimsel ussallığa tabi kılındı; bilim müzeleri dışındaki müzelerin temelleri de sadece sanat ile tarihin referans çerçevesiyle meşrulaştırıldı. Meselenin özünün sadece toplamak olmadığı, biriktirilenlerin aynı zamanda bir meşruluk, tarih ve diğer kültürler karşısında bir güç oluşturduğu anlaşıldı. Koleksiyon oluşturma yoluna giderek uzmanlaşan müzeler, koleksiyon yapılarına göre anılmaya başlanan özel mekânlar olma ayrıcalığına eriştiler." Levent Çalıkoğlu Kapaktaki eserler (soldan sağa): Zaha Hadid'in Abu Dabi için tasarladığı müzenin maketi. Johann Zoffany, Charles towneley'in Park Sokağı'ndaki Kütüphanesi, 1783, Towneler Hall Art Gallery, Burnley. Jacopo da Pontormo, Cosimo de Medici, 1518, Uffizi Galerisi, Floransa
- Açıklama
Çağdaş Sanat Konuşmaları'nın dördüncü serisinde "Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik" olgusuna odaklanıldı. Konunun uzmanları bir koleksiyon oluşturmanın yapı taşlarını ve müze fikrini tartıştılar. "Çağdaş müzecilik anlayışları içerisinde koleksiyon oluşturmak, yönetmek ve yönetim anlayışını ilkelere bağlamak, spesifik ve temel çalışma alanlarındanbirini oluşturmaktadır. 16. yüzyılın 'acayiplikler kabinesi'nden bu yaan, biriktirmenin müzeler açısından ayrı ve özel bir yeri oldu. Fakat bugünkü anlamıyla bir müze koleksiyonunu harekete geçiren toplama güdüsünün arkasındaki süreç, şüphesiz Aydınlanma dönemi ile başlar. Aydınlanmayla birlikte koleksiyonculuk bilimsel ussallığa tabi kılındı; bilim müzeleri dışındaki müzelerin temelleri de sadece sanat ile tarihin referans çerçevesiyle meşrulaştırıldı. Meselenin özünün sadece toplamak olmadığı, biriktirilenlerin aynı zamanda bir meşruluk, tarih ve diğer kültürler karşısında bir güç oluşturduğu anlaşıldı. Koleksiyon oluşturma yoluna giderek uzmanlaşan müzeler, koleksiyon yapılarına göre anılmaya başlanan özel mekânlar olma ayrıcalığına eriştiler." Levent Çalıkoğlu Kapaktaki eserler (soldan sağa): Zaha Hadid'in Abu Dabi için tasarladığı müzenin maketi. Johann Zoffany, Charles towneley'in Park Sokağı'ndaki Kütüphanesi, 1783, Towneler Hall Art Gallery, Burnley. Jacopo da Pontormo, Cosimo de Medici, 1518, Uffizi Galerisi, Floransa
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.