Korku ve Titreme
Modern İran edebiyatının en önemli isimlerinden olan Gulam Hüseyin Sâedi, bu kez Korku ve Titreme'yle gerçekçilikle büyülü gerçekçiliğin iç içe geçtiği bambaşka bir iklime götürüyor okuru. Balıkçılıkla geçinen küçük bir kıyı köyünde yaşanan gizemli olaylar yer alıyor Korku ve Titreme'de. Deniz kültürünün yaşamını biçimlendirdiği köy halkı kimi zaman komik, kimi zaman üçkâğıtçı, kimi zaman da çocukça bir saflıkla ama hep cahilce ve korkuyla hareket ediyor. Durağanlığın bile kendince bir tempo yarattığı gündelik hayat, sahile demirleyen tuhaf bir gemiyle birlikte değişerek adeta dönüşüm geçiriyor.
Korku ve Titreme büyülü gerçekçiliğin güçlü kalemi Sâedi'nin, sıradan diyaloglarla olağanüstü bir atmosfer yarattığı, gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen özgün yapıtlarından biri.
O, İranlılar için Márquez'den önceki Márquez'dir.-Ahmet Şamlu
Gulam Hüseyin Sâedi'nin eserlerinde biçem, sansürü ezme mekanizması olarak işlev görür. Yazar, mesajı öylesine zekice iletir ki bir mesaj verildiği izlenimi yaratmaz. Bu gizlenmiş mesajları, eserlerini sansürlemek için okuyanlar göremediği gibi okurları da aldıklarının farkına varmadan alırlar.-Reza Beraheni
- Açıklama
Modern İran edebiyatının en önemli isimlerinden olan Gulam Hüseyin Sâedi, bu kez Korku ve Titreme'yle gerçekçilikle büyülü gerçekçiliğin iç içe geçtiği bambaşka bir iklime götürüyor okuru. Balıkçılıkla geçinen küçük bir kıyı köyünde yaşanan gizemli olaylar yer alıyor Korku ve Titreme'de. Deniz kültürünün yaşamını biçimlendirdiği köy halkı kimi zaman komik, kimi zaman üçkâğıtçı, kimi zaman da çocukça bir saflıkla ama hep cahilce ve korkuyla hareket ediyor. Durağanlığın bile kendince bir tempo yarattığı gündelik hayat, sahile demirleyen tuhaf bir gemiyle birlikte değişerek adeta dönüşüm geçiriyor.
Korku ve Titreme büyülü gerçekçiliğin güçlü kalemi Sâedi'nin, sıradan diyaloglarla olağanüstü bir atmosfer yarattığı, gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen özgün yapıtlarından biri.
O, İranlılar için Márquez'den önceki Márquez'dir.-Ahmet Şamlu
Gulam Hüseyin Sâedi'nin eserlerinde biçem, sansürü ezme mekanizması olarak işlev görür. Yazar, mesajı öylesine zekice iletir ki bir mesaj verildiği izlenimi yaratmaz. Bu gizlenmiş mesajları, eserlerini sansürlemek için okuyanlar göremediği gibi okurları da aldıklarının farkına varmadan alırlar.-Reza Beraheni
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.