Kubilay Han'ın SeyyahıDoğudan Batıya İlk Yolculuk
Seyyahı, Ortaçağ Asya Türktarîhinin ülkemizde az tanınan bir kahramanının izini sürüyor. 1220'li yılların ortalarında Kubilay Han'ın-bugün Pekin adıyla bildiğimiz yeni başkenti Hanbalık yakınlarında, Öngüt boyundan bir aileye erkek bir bebek katılır. Nesturi inancına sahip ailesi, bebeğe Bar Savma adını verir. Bar Savma yetişkinlik çağında, daha önce yöresinden kimsenin cesaret edemediği biçimde, Kudüs'e ziyarette bulunmaya karar verir. Kuzey Çin'den Ortadoğu'ya uzanan bu zorlu güzergâhı aşmak için Kubilay Han'ın da desteğini alır. 1270'lerin sonlarına doğru, Marco Polo'dan 15 yıl kadar önce ve onun izlediği yönün tersine, Ortadoğu'ya doğru yola çıkar. Ve yol boyunca bu kitabın temelini oluşturan seyahat notlarını tutmaya başlar. Savma, her ne kadar Kudüs'e gitmek niyetiyle yola çıkmışsa da, Ortadoğu'da İlhanlılar ve Memluklar arasında süren askeri rekabet ona beklemediği diyarların kapısını açar: Arğun Han'ın elçisi olarak. Memluklara karşı bir ittifak arayışı peşinde Avrupa'nın büyük hükümdarlarıyla görüşmek üzere 1287'de bir kez daha yola düşer. Anadolu Selçuklu topraklarından geçerek, son demlerini yaşayan Doğu Roma İmparatorluğu'nun başkenti İstanbul'a ulaşır. İmparatorla görüştükten sonra "Papa'nın huzuruna çıkmak üzere Cenova üzerinden Roma'ya gider. Yeni papanın seçimini beklerken Fransa kralını görmek için Paris'e, İngiltere kralıyla buluşmak için Bordeaux'ya gider... Morris Rossabi (1941) çağımızın üretken Asya tarihçilerindendir. Columbia Üniversitesi'nde 1970'te tamamladığı doktorasının ardından Orta Asya, Çin ve Moğol tarihi üzerine çalışmayı sürdürdü.
- Açıklama
Seyyahı, Ortaçağ Asya Türktarîhinin ülkemizde az tanınan bir kahramanının izini sürüyor. 1220'li yılların ortalarında Kubilay Han'ın-bugün Pekin adıyla bildiğimiz yeni başkenti Hanbalık yakınlarında, Öngüt boyundan bir aileye erkek bir bebek katılır. Nesturi inancına sahip ailesi, bebeğe Bar Savma adını verir. Bar Savma yetişkinlik çağında, daha önce yöresinden kimsenin cesaret edemediği biçimde, Kudüs'e ziyarette bulunmaya karar verir. Kuzey Çin'den Ortadoğu'ya uzanan bu zorlu güzergâhı aşmak için Kubilay Han'ın da desteğini alır. 1270'lerin sonlarına doğru, Marco Polo'dan 15 yıl kadar önce ve onun izlediği yönün tersine, Ortadoğu'ya doğru yola çıkar. Ve yol boyunca bu kitabın temelini oluşturan seyahat notlarını tutmaya başlar. Savma, her ne kadar Kudüs'e gitmek niyetiyle yola çıkmışsa da, Ortadoğu'da İlhanlılar ve Memluklar arasında süren askeri rekabet ona beklemediği diyarların kapısını açar: Arğun Han'ın elçisi olarak. Memluklara karşı bir ittifak arayışı peşinde Avrupa'nın büyük hükümdarlarıyla görüşmek üzere 1287'de bir kez daha yola düşer. Anadolu Selçuklu topraklarından geçerek, son demlerini yaşayan Doğu Roma İmparatorluğu'nun başkenti İstanbul'a ulaşır. İmparatorla görüştükten sonra "Papa'nın huzuruna çıkmak üzere Cenova üzerinden Roma'ya gider. Yeni papanın seçimini beklerken Fransa kralını görmek için Paris'e, İngiltere kralıyla buluşmak için Bordeaux'ya gider... Morris Rossabi (1941) çağımızın üretken Asya tarihçilerindendir. Columbia Üniversitesi'nde 1970'te tamamladığı doktorasının ardından Orta Asya, Çin ve Moğol tarihi üzerine çalışmayı sürdürdü.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.