Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789756768693
Boyut
140-215
Sayfa Sayısı
192
Basım Yeri
Ankara
Basım Tarihi
2006-03
Dili
Türkçe
9789756768693
396807
https://www.kitapburada.com/kitap/kuranda-kadin-imgesi
Kur'an'da Kadın İmgesi
9.00
İslam'ın kutsal metinleri kadar tarihsel İslam düşüncesi de kadın varlığını ontolojik, dilsel, tarihsel, siyasi, hukuki, ahlaki, vb. açılardan ilgi alanı içinde tutmuş ve belki sonu gelmez bir akademik çalışmayı hak edecek şekilde geniş bir literatürünü oluşumuna yol açmışlardır. Bu bağlamda İslam düşüncesinin merkezi metni olan Kur an ın kadın tasavvuru veya kadın varlığına ilişkin oluşturduğu imge, bu geniş literatürün her zaman arka planında duran ve en belirleyici rolü oynamakta olan bir anlam dünyasıdır. Bu anlam dünyasının ortaya çıkarılması, tarihsel İslam düşüncesinin daha iyi irdelenmesi kadar kadın varlığı hakkında farkıl perspektiflerin yakalanabilmesini mümkün kılmaktadır.
Kur an da kadın imgesi, kadın varlığının farklı açılımlarını algılama imkanı olarak dilsel, tarihsel ve ontolojik perspektiflerden ele alınmıştır. Kitabın üç ayrı bölümünü oluşturan bu üç perspektif, gerçekte kadın varlığı ve Kur an metni arasındaki ilişkinin en temel boyutlarını sergilemektedir.
Kuşkusuz bu perspektiflere dayalı olarak Kur an da kadın imgesinin siyasi, hukuki, ahlaki, estetik vb. açılımlarını irdelemek mümkündür. Ancak hemen belirtelim ki kadın imgesinin siyasi, hukuki, ahlaki, estetik vb. açılımları, her zaman dilsel, tarihsel e ontolojik perspektifleri arka planında peşinen varsaydığı için daha çok ikincil derecede bir konuma sahiptirler. Bir başka deyişle, Kur an da kadın imgesinin dilsel, tarihsel ve ontolojik perspektifleri, deyim yerindeyse zemin kurucu perspektifler olarak işlev görmektedirler. Zemin kurucu özellikleri nedeniyle onlar, ikincil derecedeki perspektiflere nispetle daha köklü düşünme biçimlerini talep ederler.
Kur an da kadın imgesi, kadın varlığının farklı açılımlarını algılama imkanı olarak dilsel, tarihsel ve ontolojik perspektiflerden ele alınmıştır. Kitabın üç ayrı bölümünü oluşturan bu üç perspektif, gerçekte kadın varlığı ve Kur an metni arasındaki ilişkinin en temel boyutlarını sergilemektedir.
Kuşkusuz bu perspektiflere dayalı olarak Kur an da kadın imgesinin siyasi, hukuki, ahlaki, estetik vb. açılımlarını irdelemek mümkündür. Ancak hemen belirtelim ki kadın imgesinin siyasi, hukuki, ahlaki, estetik vb. açılımları, her zaman dilsel, tarihsel e ontolojik perspektifleri arka planında peşinen varsaydığı için daha çok ikincil derecede bir konuma sahiptirler. Bir başka deyişle, Kur an da kadın imgesinin dilsel, tarihsel ve ontolojik perspektifleri, deyim yerindeyse zemin kurucu perspektifler olarak işlev görmektedirler. Zemin kurucu özellikleri nedeniyle onlar, ikincil derecedeki perspektiflere nispetle daha köklü düşünme biçimlerini talep ederler.
- Açıklama
- İslam'ın kutsal metinleri kadar tarihsel İslam düşüncesi de kadın varlığını ontolojik, dilsel, tarihsel, siyasi, hukuki, ahlaki, vb. açılardan ilgi alanı içinde tutmuş ve belki sonu gelmez bir akademik çalışmayı hak edecek şekilde geniş bir literatürünü oluşumuna yol açmışlardır. Bu bağlamda İslam düşüncesinin merkezi metni olan Kur an ın kadın tasavvuru veya kadın varlığına ilişkin oluşturduğu imge, bu geniş literatürün her zaman arka planında duran ve en belirleyici rolü oynamakta olan bir anlam dünyasıdır. Bu anlam dünyasının ortaya çıkarılması, tarihsel İslam düşüncesinin daha iyi irdelenmesi kadar kadın varlığı hakkında farkıl perspektiflerin yakalanabilmesini mümkün kılmaktadır.
Kur an da kadın imgesi, kadın varlığının farklı açılımlarını algılama imkanı olarak dilsel, tarihsel ve ontolojik perspektiflerden ele alınmıştır. Kitabın üç ayrı bölümünü oluşturan bu üç perspektif, gerçekte kadın varlığı ve Kur an metni arasındaki ilişkinin en temel boyutlarını sergilemektedir.
Kuşkusuz bu perspektiflere dayalı olarak Kur an da kadın imgesinin siyasi, hukuki, ahlaki, estetik vb. açılımlarını irdelemek mümkündür. Ancak hemen belirtelim ki kadın imgesinin siyasi, hukuki, ahlaki, estetik vb. açılımları, her zaman dilsel, tarihsel e ontolojik perspektifleri arka planında peşinen varsaydığı için daha çok ikincil derecede bir konuma sahiptirler. Bir başka deyişle, Kur an da kadın imgesinin dilsel, tarihsel ve ontolojik perspektifleri, deyim yerindeyse zemin kurucu perspektifler olarak işlev görmektedirler. Zemin kurucu özellikleri nedeniyle onlar, ikincil derecedeki perspektiflere nispetle daha köklü düşünme biçimlerini talep ederler.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.