%30
Kutsal Metin,Otorite ve Hakikat Nasr Hamid Ebu Zeyd
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059136013
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
405
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-02
Çeviren
Muhammed Coşkun
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
en-Nass, es-sulta, el-hakika el-Fikrü'd-dini beyne iradeti'l-ma'rife ve iradet'l-heymene

Kutsal Metin Otorite ve HakikatBilgi ve İktidar Arasında Dini Düşünce

60,00TL
42,00TL
%30
Satışta değil
9786059136013
607944
Kutsal Metin Otorite ve Hakikat
Kutsal Metin Otorite ve Hakikat Bilgi ve İktidar Arasında Dini Düşünce
42.00

Söylem analizi ile ilgili olarak ifade etmekte yarar bulunan iki temel kaide söz konusudur. Çünkü bu iki kaide, elinizdeki kitapta kullanılan analitik uygulamaların tabiatını belirleyici niteliktedir. Birinci kaide, belli bir tarihsel, kültürel ve medeniyetsel ortam içerisinde üretilmiş olan söylemlerin birbirlerinden bağımsız ya da birbirlerine "kapalı" olmadıklarıdır. Herhangi bir söylemin diğer bir söyleme karşı uyguladığı "ötekileştirme" ve "yok etme" enstrümanları, bu "öteki söylem'in - değişik yapısal derecelerde- söz konusu söylemin yapısı içerisindeki "mevcudiyet"i anlamına gelmektedir.

İkinci kaide, bütün söylemlerin, söylem olmaları itibariyle eşit oldukları şeklindedir. Bu durumda herhangi bir söylemin hakikati tek başına kuşattığını, tekelinde bulundurduğunu iddia etmek gibi bir hakkı yoktur, çünkü bunu yaptığı, bu iddiayı seslendirdiği anda, aslında kendisinin "sahte" bir söylem olduğunu belirtmiş olacaktır. belli bir toplumsal, siyasi ve tarihsel bağlam içerisinde herhangi bir söylem geniş bir yayılma ve hakimiyet alanı bulabilir ve bu durum onun diğer söylemler üzerinde egemenlik kurmasına, onları merkezin dışına itmesine, ilgi alanlarının ve dikkatlerin dışına çıkarmasına sebep olabilir.

  • Açıklama
    • Söylem analizi ile ilgili olarak ifade etmekte yarar bulunan iki temel kaide söz konusudur. Çünkü bu iki kaide, elinizdeki kitapta kullanılan analitik uygulamaların tabiatını belirleyici niteliktedir. Birinci kaide, belli bir tarihsel, kültürel ve medeniyetsel ortam içerisinde üretilmiş olan söylemlerin birbirlerinden bağımsız ya da birbirlerine "kapalı" olmadıklarıdır. Herhangi bir söylemin diğer bir söyleme karşı uyguladığı "ötekileştirme" ve "yok etme" enstrümanları, bu "öteki söylem'in - değişik yapısal derecelerde- söz konusu söylemin yapısı içerisindeki "mevcudiyet"i anlamına gelmektedir.

      İkinci kaide, bütün söylemlerin, söylem olmaları itibariyle eşit oldukları şeklindedir. Bu durumda herhangi bir söylemin hakikati tek başına kuşattığını, tekelinde bulundurduğunu iddia etmek gibi bir hakkı yoktur, çünkü bunu yaptığı, bu iddiayı seslendirdiği anda, aslında kendisinin "sahte" bir söylem olduğunu belirtmiş olacaktır. belli bir toplumsal, siyasi ve tarihsel bağlam içerisinde herhangi bir söylem geniş bir yayılma ve hakimiyet alanı bulabilir ve bu durum onun diğer söylemler üzerinde egemenlik kurmasına, onları merkezin dışına itmesine, ilgi alanlarının ve dikkatlerin dışına çıkarmasına sebep olabilir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat