%40
Makam Dizileri İçin Piyanoda Eşlik Engin Gürpınar
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786052880111
Boyut
21.00x29.50
Sayfa Sayısı
169
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-10
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Makam Dizileri İçin Piyanoda EşlikAnaliz Yöntem ve Uygulamalar

74,33TL
44,60TL
%40
Satışta değil
9786052880111
731191
Makam Dizileri İçin Piyanoda Eşlik
Makam Dizileri İçin Piyanoda Eşlik Analiz Yöntem ve Uygulamalar
44.60

Makam; dörtlü ve beşli ses gruplarının, donanım farklılığı (değiştirici işaretler), seyir (inici-çıkıcılık), güçlü (yarım karar), asma karar (geçici kalış) ve çeşni-geçki (alterasyon ve modülasyon) gibi karakteristik özellik ve nüanslarla oluşturduğu müzik yapısı olarak tarif edilebilir. Makam kavramı, geleneksel halk müziğinde “ayak” olarak adlandırılmaktadır. Geleneksel Türk Sanat Müziği olarak bilinen Türk Makam Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği; makam dizilerinin muhtelif kullanımlarından müteşekkil yapılardan meydana gelmektedir. Bu iki müzik türü, gerek sanat ve estetik değerleri gerekse folkloru ifade ve yansıtması bakımından büyük önem taşımaktadırlar. Türk Makam Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği; halk nezdinde sevilmiş ve sayılmış, bununla birlikte bilim, sanat ve eğitim çevrelerinde de her daim çeşitli araştırma ve incelemelere konu olmuşlardır.

Bu kitapta, makam dizilerinden meydana gelmiş türkü ve şarkı formundaki yirmi bir eserin piyano eşliği, ölçü ölçü ayrıntılı açıklamalarıyla sunulmuştur. En sevilen ve çok kullanılan dört makamdan (Uşşak, Hüseyni, Hicaz, Kürdi) oluşan eser eşliklerinden önce, yazılabilecek akorlar; her makam için ayrı ayrı olarak dereceler üzerinde gösterilmiştir. Makam dizilerinin piyanoda eşliğine yönelik bu çalışmamızın, bütün müzik eğitimcileri ve müzikseverlere faydalı olmasını dileriz.

  • Açıklama
    • Makam; dörtlü ve beşli ses gruplarının, donanım farklılığı (değiştirici işaretler), seyir (inici-çıkıcılık), güçlü (yarım karar), asma karar (geçici kalış) ve çeşni-geçki (alterasyon ve modülasyon) gibi karakteristik özellik ve nüanslarla oluşturduğu müzik yapısı olarak tarif edilebilir. Makam kavramı, geleneksel halk müziğinde “ayak” olarak adlandırılmaktadır. Geleneksel Türk Sanat Müziği olarak bilinen Türk Makam Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği; makam dizilerinin muhtelif kullanımlarından müteşekkil yapılardan meydana gelmektedir. Bu iki müzik türü, gerek sanat ve estetik değerleri gerekse folkloru ifade ve yansıtması bakımından büyük önem taşımaktadırlar. Türk Makam Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği; halk nezdinde sevilmiş ve sayılmış, bununla birlikte bilim, sanat ve eğitim çevrelerinde de her daim çeşitli araştırma ve incelemelere konu olmuşlardır.

      Bu kitapta, makam dizilerinden meydana gelmiş türkü ve şarkı formundaki yirmi bir eserin piyano eşliği, ölçü ölçü ayrıntılı açıklamalarıyla sunulmuştur. En sevilen ve çok kullanılan dört makamdan (Uşşak, Hüseyni, Hicaz, Kürdi) oluşan eser eşliklerinden önce, yazılabilecek akorlar; her makam için ayrı ayrı olarak dereceler üzerinde gösterilmiştir. Makam dizilerinin piyanoda eşliğine yönelik bu çalışmamızın, bütün müzik eğitimcileri ve müzikseverlere faydalı olmasını dileriz.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat