Meragi'nin Son Müzik Eseri Zevaid-i Fevaid-i Aşere
Abdülkadir Meragi (1353-1435) Türk müziği tarihinde olduğu kadar Orta Doğu ülkelerinin de en önemli müzik teorisyenlerinden biridir. Sistemci Ekolün son temsilcisidir. Türk musikisinin nazariyatında ve besteciliğinde öncülük etmiştir. Son Müzik Eseri: Fevâid-i Aşere (:On fayda) ve Zevâid-i Fevâid (:Faydalı ekler) iki farklı kompozisyon halinde, ortak metinleri olan iki eserdir. Diğerlerinden farklı olarak bab ve fasıl olarak değil “fayda” dediği on bölümden oluşmaktadır. Her fayda bir konu içerir. Bazı faydalar iki fasıldır. Türk müziği tarihi ve müzikolojisi açısından Meragi'yi doğru değerlendirmek için, Meragi'nin görüşlerinde, özellikle dizi ve usullerdeki değişikliklerde geldiği son noktayı göstermesi açısından bu eserin, Recep Uslu tarafından Türkçeye çevrilerek kazandırılması, çok önemlidir. (Ankara 2018)
- Açıklama
Abdülkadir Meragi (1353-1435) Türk müziği tarihinde olduğu kadar Orta Doğu ülkelerinin de en önemli müzik teorisyenlerinden biridir. Sistemci Ekolün son temsilcisidir. Türk musikisinin nazariyatında ve besteciliğinde öncülük etmiştir. Son Müzik Eseri: Fevâid-i Aşere (:On fayda) ve Zevâid-i Fevâid (:Faydalı ekler) iki farklı kompozisyon halinde, ortak metinleri olan iki eserdir. Diğerlerinden farklı olarak bab ve fasıl olarak değil “fayda” dediği on bölümden oluşmaktadır. Her fayda bir konu içerir. Bazı faydalar iki fasıldır. Türk müziği tarihi ve müzikolojisi açısından Meragi'yi doğru değerlendirmek için, Meragi'nin görüşlerinde, özellikle dizi ve usullerdeki değişikliklerde geldiği son noktayı göstermesi açısından bu eserin, Recep Uslu tarafından Türkçeye çevrilerek kazandırılması, çok önemlidir. (Ankara 2018)
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.