%25
Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor? Paolo Belardi
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786056824197
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
160
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
3
Basım Tarihi
2019-01
Çeviren
Atilla Erol
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
Nulla dies sine linea / Broullions d'architects

Mimarlar Neden Hala Çiziyor?

Yazar: Paolo Belardi
Yayınevi : Janus
42,00TL
31,50TL
%25
Satışta değil
9786056824197
613581
Mimarlar Neden Hala Çiziyor?
Mimarlar Neden Hala Çiziyor?
31.50

Bu kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan iki metin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçli çizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine.

Kitabın amacı, Rönesans İtalyası'ndaki 15. yüzyıl stüdyoları (per­spectiva naturalis'in yerine perspectiva artificialis'in geçtiği dönem) ile 16. yüzyılda akademilerin kurulduğu (desinatörün zanaatkar olmaktan çıkarak öğretmen haline geldiği dönem) zaman dilim­leri arasındaki uzun yıllara göndermelerde bulunarak, mimari çiz­imin en derindeki anlamını bilimsel kodlarına geri döndürmektir.

Kitap boyunca insanlığın bütünlüklü tarihinin içinden geçiyoruz. Aralarında bağ olmadığı sanılan önemli insanların hangi kaygılarla birbirlerine bağlandığını görüyoruz: Michelangelo Buonarroti ve Albert Einstein, Andrea Palladio ve Louis Armstrong, Giacomo Leopardi ve Robert Venturi. Hepsi de bize bildiğimiz üç boyut, yani genişlik, yükseklik ve derinliğin yetersiz kaldığını, bunlara iki boyutun daha, tarihin ve kültürün de eklenmesi gerektiğini söylüyor.

Mimarlar işte bunun için hala çiziyor.

  • Açıklama
    • Bu kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan iki metin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçli çizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine.

      Kitabın amacı, Rönesans İtalyası'ndaki 15. yüzyıl stüdyoları (per­spectiva naturalis'in yerine perspectiva artificialis'in geçtiği dönem) ile 16. yüzyılda akademilerin kurulduğu (desinatörün zanaatkar olmaktan çıkarak öğretmen haline geldiği dönem) zaman dilim­leri arasındaki uzun yıllara göndermelerde bulunarak, mimari çiz­imin en derindeki anlamını bilimsel kodlarına geri döndürmektir.

      Kitap boyunca insanlığın bütünlüklü tarihinin içinden geçiyoruz. Aralarında bağ olmadığı sanılan önemli insanların hangi kaygılarla birbirlerine bağlandığını görüyoruz: Michelangelo Buonarroti ve Albert Einstein, Andrea Palladio ve Louis Armstrong, Giacomo Leopardi ve Robert Venturi. Hepsi de bize bildiğimiz üç boyut, yani genişlik, yükseklik ve derinliğin yetersiz kaldığını, bunlara iki boyutun daha, tarihin ve kültürün de eklenmesi gerektiğini söylüyor.

      Mimarlar işte bunun için hala çiziyor.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat