%35
Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789756336472
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
158
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-10
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski Ahit Eleştirisi

30,00TL
19,50TL
%35
Satışta değil
9789756336472
852761
Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski Ahit Eleştirisi
Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski Ahit Eleştirisi
19.50

“Spinoza, kutsal kitap eleştirisini sadece metnin muhtevası ile sınırlamamış; metnin yazarının da tartışmalı olduğunu belirtmiştir. Ona göre; Tevrat metninin yazarının hz. Musa olması mümkün değildir. Spinoza, metnin sahibinin şüpheli olmasından hareketle, söz konusu metinden otorite devşirmenin de mümkün olmayacağı sonucuna varır. Netice olarak Spinoza, siyasi ve dini makamların hiçbirisinin ‘Tanrı adına' otorite sahibi olduğunu iddia etmesinin doğru olmayacağı sonucuna varır. Yani, beşer ürünü olan bir ‘metnin' ilahi otoritesi olmayacağı için, hiçbir kurumun böyle bir iddiada bulunması mümkün değildir. Ona göre, metnin kutsallığı ‘ontolojik' değil, ‘ahlaki'dir. Spinoza, yaptığı araştırmalar sonucunda, Yahudi kutsal kitabının en önemli kısmı olan Tevrat'ın ve onu takip eden yedi kitabın yazarının Ezra (M.Ö. 6. yy.) olduğu sonucuna varır.”

  • Açıklama
    • “Spinoza, kutsal kitap eleştirisini sadece metnin muhtevası ile sınırlamamış; metnin yazarının da tartışmalı olduğunu belirtmiştir. Ona göre; Tevrat metninin yazarının hz. Musa olması mümkün değildir. Spinoza, metnin sahibinin şüpheli olmasından hareketle, söz konusu metinden otorite devşirmenin de mümkün olmayacağı sonucuna varır. Netice olarak Spinoza, siyasi ve dini makamların hiçbirisinin ‘Tanrı adına' otorite sahibi olduğunu iddia etmesinin doğru olmayacağı sonucuna varır. Yani, beşer ürünü olan bir ‘metnin' ilahi otoritesi olmayacağı için, hiçbir kurumun böyle bir iddiada bulunması mümkün değildir. Ona göre, metnin kutsallığı ‘ontolojik' değil, ‘ahlaki'dir. Spinoza, yaptığı araştırmalar sonucunda, Yahudi kutsal kitabının en önemli kısmı olan Tevrat'ın ve onu takip eden yedi kitabın yazarının Ezra (M.Ö. 6. yy.) olduğu sonucuna varır.”

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat