%35
Modları Çalıyorum 1 - Piyanoda Yeni Keşifler Ceylan Ünal Akbulut
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786257958943
Boyut
21.00x29.00
Sayfa Sayısı
69
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-03
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Modları Çalıyorum 1 - Piyanoda Yeni Keşifler

Yayınevi : Gece Akademi
52,92TL
34,40TL
%35
Satışta değil
9786257958943
824474
Modları Çalıyorum 1 - Piyanoda Yeni Keşifler
Modları Çalıyorum 1 - Piyanoda Yeni Keşifler
34.40

Modları Çalıyorum 1- Piyanoda Yeni Keşifler isimli bu çalışma aklıma ilk düştüğünde bana ilham veren caz müziğinin olmazsa olmazı doğaçlamalar idi. Biz piyanistlerce doğaçlama, yüzyıllar boyunca J.S.Bach'ın bazı klavsen eserleri ve eserlerinde bölümler, konçertoların solo kadansları ve genel olarak Ad.libitum (serbest ritm ve ifade)'lardan ibaret olmuştur. Ülkemizde ve dünyada çoğu müzisyenin piyano edebiyatının eşsiz yapıtlarını kendi stillerinde yaptığı doğaçlamalar ile farklı tatlara taşıdığına tanık olmaktayız. Doğaçlama, piyano eğitiminin ilk yıllarında öğrencilere belli prensip ve disiplin kazandırma adına çok fazla önerilmemektedir. Ancak piyano çalmak, bestecinin anlatmak istediklerine kendi yorumunu katabilme becerisine sahip olmak demektir. Yorum söz konusu olduğunda ifadelendirme sanatı söz konusudur. Bestenin ışığında kendi fikir ve duygularını aktaran yorumcu serbest alana da ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda doğaçlama yapabilme yetisi önem arz etmektedir. Zira aslında beste içerisindeki her modülasyon ya da altere (ton dışı ) sesler bir nevi doğaçlama dünyasına adım atmak olarak düşünülebilir.

  • Açıklama
    • Modları Çalıyorum 1- Piyanoda Yeni Keşifler isimli bu çalışma aklıma ilk düştüğünde bana ilham veren caz müziğinin olmazsa olmazı doğaçlamalar idi. Biz piyanistlerce doğaçlama, yüzyıllar boyunca J.S.Bach'ın bazı klavsen eserleri ve eserlerinde bölümler, konçertoların solo kadansları ve genel olarak Ad.libitum (serbest ritm ve ifade)'lardan ibaret olmuştur. Ülkemizde ve dünyada çoğu müzisyenin piyano edebiyatının eşsiz yapıtlarını kendi stillerinde yaptığı doğaçlamalar ile farklı tatlara taşıdığına tanık olmaktayız. Doğaçlama, piyano eğitiminin ilk yıllarında öğrencilere belli prensip ve disiplin kazandırma adına çok fazla önerilmemektedir. Ancak piyano çalmak, bestecinin anlatmak istediklerine kendi yorumunu katabilme becerisine sahip olmak demektir. Yorum söz konusu olduğunda ifadelendirme sanatı söz konusudur. Bestenin ışığında kendi fikir ve duygularını aktaran yorumcu serbest alana da ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda doğaçlama yapabilme yetisi önem arz etmektedir. Zira aslında beste içerisindeki her modülasyon ya da altere (ton dışı ) sesler bir nevi doğaçlama dünyasına adım atmak olarak düşünülebilir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat