%34
Müzik Tarihi %25 indirimli Mehmet Kaygısız
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789753432672
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
358
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
3
Basım Tarihi
2009-12
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Müzik TarihiBaşlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi

16,67TL
10,84TL
%34
Satışta değil
9789753432672
373686
Müzik Tarihi
Müzik Tarihi Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi
10.84

Mehmet Kaygısız, bu çalışmasında, müziğin tarihini, tarihten, felsefeden, kültürden, sanat ve estetikten önemli ölçüde yararlanarak, toplumcu kuram ışığında değerlendiriyor. Dünyada Avrupamerkezli yayınlar egemen olduğundan, müziğin serüvenini onların "verdiği" kadarıyla öğreniyoruz. Bu anlayışa göre, müziğin merkezi Avrupa'dır. Müzik orada başlayıp, orada sürmüş ve bugüne gelmiştir. Ayrıca Hıristiyanlığın (kilisenin) müziği geliştirdiği, Müslümanlığın ve diğer Doğu dinlerinin gerilettiği, dolayısıyla kilisenin ilerici, cami ve tapınakların gerici olduğu tezi işlenmektedir. Tarihi, toplumsal yapıdan bağımsızlaştırarak ele alan metafizik anlayışlar, konunun anlaşılmasını zorlaştırdığı gibi, Batı ve kilisenin üstünlüğü tezini işleyen Ari-ırk teorisine hizmet ediyor. Kaygısız, bu eserinde, çoğu kez tersyüz edilmiş müzik tarihini, ayakları üstüne oturtmaya çalışıyor. Bunu yaparken öznelcilikten kaçınarak, konuyu, mümkün olduğunca nesnel gerçeğe dayanarak, eleştirel bir görüşle ele almaya, müziğin serüvenini, tarihi gelişme sürecinde sebep-sonuç ilişkisi kurarak açıklamaya çalışıyor.

  • Açıklama
    • Mehmet Kaygısız, bu çalışmasında, müziğin tarihini, tarihten, felsefeden, kültürden, sanat ve estetikten önemli ölçüde yararlanarak, toplumcu kuram ışığında değerlendiriyor. Dünyada Avrupamerkezli yayınlar egemen olduğundan, müziğin serüvenini onların "verdiği" kadarıyla öğreniyoruz. Bu anlayışa göre, müziğin merkezi Avrupa'dır. Müzik orada başlayıp, orada sürmüş ve bugüne gelmiştir. Ayrıca Hıristiyanlığın (kilisenin) müziği geliştirdiği, Müslümanlığın ve diğer Doğu dinlerinin gerilettiği, dolayısıyla kilisenin ilerici, cami ve tapınakların gerici olduğu tezi işlenmektedir. Tarihi, toplumsal yapıdan bağımsızlaştırarak ele alan metafizik anlayışlar, konunun anlaşılmasını zorlaştırdığı gibi, Batı ve kilisenin üstünlüğü tezini işleyen Ari-ırk teorisine hizmet ediyor. Kaygısız, bu eserinde, çoğu kez tersyüz edilmiş müzik tarihini, ayakları üstüne oturtmaya çalışıyor. Bunu yaparken öznelcilikten kaçınarak, konuyu, mümkün olduğunca nesnel gerçeğe dayanarak, eleştirel bir görüşle ele almaya, müziğin serüvenini, tarihi gelişme sürecinde sebep-sonuç ilişkisi kurarak açıklamaya çalışıyor.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat