Müzik ve Yabancılaşma (Aristo, Huizinga ve Adorno Açısından Bir Ön Çalışma)Aristo, Huizinga ve Adorno Açısından Bir Ön Çalışma
Müzik teorisi bizde az tartışılan konulardan biridir. Toplum öteden beri müziğe yoğun bir yakınlık duyduğu halde, müzik teorisine aynı yakınlığı duymamış, müzikle profesyonel düzeyde uğraşanlar da, birkaç istisna dışında, sorunları ve düşündükleri çözümleri geniş bir izleyici kitlesi önünde tartışmak için gerekli adımları atamamışlardır. Bu arada, varolan müzik tarzları arasında Batı kökenli klasik müzik (bugünün koşullarında buna "Batı" müziği demek de, "klasik" müzik demek de güçleşiyor) en az bilinen ve en az tartışılan tarz olma özelliğini koruyor. Tartışmasını genel olarak bu tarz müzikle sınırlayan Ünsal Oskay, böylece, oldukça "bakir" bir alana girmiş oluyor.
- Açıklama
Müzik teorisi bizde az tartışılan konulardan biridir. Toplum öteden beri müziğe yoğun bir yakınlık duyduğu halde, müzik teorisine aynı yakınlığı duymamış, müzikle profesyonel düzeyde uğraşanlar da, birkaç istisna dışında, sorunları ve düşündükleri çözümleri geniş bir izleyici kitlesi önünde tartışmak için gerekli adımları atamamışlardır. Bu arada, varolan müzik tarzları arasında Batı kökenli klasik müzik (bugünün koşullarında buna "Batı" müziği demek de, "klasik" müzik demek de güçleşiyor) en az bilinen ve en az tartışılan tarz olma özelliğini koruyor. Tartışmasını genel olarak bu tarz müzikle sınırlayan Ünsal Oskay, böylece, oldukça "bakir" bir alana girmiş oluyor.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.