Namazı Sevdirmenin En Kolay Yolu Mehmet Ali Damarlıtaş
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9280000000236
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
192
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-05
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Namazı Sevdirmenin En Kolay YoluEşlerimize ve Çocuklarımıza

5,85TL
Satışta değil
9280000000236
709464
Namazı Sevdirmenin En Kolay Yolu
Namazı Sevdirmenin En Kolay Yolu Eşlerimize ve Çocuklarımıza
5.85

Namaz Kavramı

Namaz ibadeti, tüm dinlerde ortak olarak bulunan bir kavramdır. Bu, bir tür, Allah'a yalvarma ve yakarış demektir. Salat yani namaz sözcüğü, İslam'ın ortaya koyduğu yeni bir kavram değildir. İslam'dan önce de Araplar namaz anlamındaki "Salat" sözcüğünü "Dua ve istiğfar" anlamında kullanıyorlardı. Salat sözcüğü, aslında "es-Sılatü" sözcüğünden türemedir. Bu da eklemek, ulamak, ulaştırmak ve birleştirmek anlamındadır. Namaz ibadeti de mü'mini, Rabbi olan Allah'a bağladığından, O'na ulaştırdığından dolayı, Allah'ın rahmetine kavuşturması nedeniyle bu manada "Salat" denmiştir. Namaza, iftitah tekbiri denen başlama tekbiriyle yani "Allah-u Ekber" ile başlanır. "Selam" ile sona erer ki, bunun için de gerekli olan şartlar bulunmaktadır.

Nitekim yüce Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

"... Ve namazı dosdoğru kıl. Çünkü namaz hayasızlıktan ve kötü şeylerden alıkoyan Allah'ın zikri yani namaz ne yüce bir ibadettir." (Ankebut,45).

Kaldı ki Hz. Peygamber (sav) hemen her vesileyle hadislerinde namazın önemini vurgulamış, inananları sürekli bir şekilde uyarmıştır. Hatta bir defasında kendisine Sakil" kabilesinden bir heyet gelmiş ve bu heyet, "kendilerinin namazdan muaf tutulmaları halinde Müslüman olmalarını istemeleri üzerine" Hz. Peygamber (sav) onların bu tekliflerini geri çevirmiş ve şöyle buyurmuştur: "Rükûu yani namazı olmayan bir dinde hayır yoktur."

Yine Hz. Peygamber (sav) bir başka topluma seslenirken de şöyle buyurmuştur:

"Bizimle sizin aranızdaki fark namazdır. Kim namazı terk ederse yani kılmazsa kafirdir."

  • Açıklama
    • Namaz Kavramı

      Namaz ibadeti, tüm dinlerde ortak olarak bulunan bir kavramdır. Bu, bir tür, Allah'a yalvarma ve yakarış demektir. Salat yani namaz sözcüğü, İslam'ın ortaya koyduğu yeni bir kavram değildir. İslam'dan önce de Araplar namaz anlamındaki "Salat" sözcüğünü "Dua ve istiğfar" anlamında kullanıyorlardı. Salat sözcüğü, aslında "es-Sılatü" sözcüğünden türemedir. Bu da eklemek, ulamak, ulaştırmak ve birleştirmek anlamındadır. Namaz ibadeti de mü'mini, Rabbi olan Allah'a bağladığından, O'na ulaştırdığından dolayı, Allah'ın rahmetine kavuşturması nedeniyle bu manada "Salat" denmiştir. Namaza, iftitah tekbiri denen başlama tekbiriyle yani "Allah-u Ekber" ile başlanır. "Selam" ile sona erer ki, bunun için de gerekli olan şartlar bulunmaktadır.

      Nitekim yüce Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

      "... Ve namazı dosdoğru kıl. Çünkü namaz hayasızlıktan ve kötü şeylerden alıkoyan Allah'ın zikri yani namaz ne yüce bir ibadettir." (Ankebut,45).

      Kaldı ki Hz. Peygamber (sav) hemen her vesileyle hadislerinde namazın önemini vurgulamış, inananları sürekli bir şekilde uyarmıştır. Hatta bir defasında kendisine Sakil" kabilesinden bir heyet gelmiş ve bu heyet, "kendilerinin namazdan muaf tutulmaları halinde Müslüman olmalarını istemeleri üzerine" Hz. Peygamber (sav) onların bu tekliflerini geri çevirmiş ve şöyle buyurmuştur: "Rükûu yani namazı olmayan bir dinde hayır yoktur."

      Yine Hz. Peygamber (sav) bir başka topluma seslenirken de şöyle buyurmuştur:

      "Bizimle sizin aranızdaki fark namazdır. Kim namazı terk ederse yani kılmazsa kafirdir."

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat