Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış
Bazı kardeşlerim bana, Ata b. Abdullatif Ahmed'e ait olan “Fethun mine'l-Azizi'l--Gaffâr bi İsbati enne Tarike's-Salati Leyse mine'l-Küffar” (Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış) adlı bir kitap gösterdiler. Bundan dolayı çok sevindim ve okuduktan sonra da mutluluğum daha da arttı. Bazı bölümlerini inceledim. İlmi üslubu ve farklı delilleri çözüme kavuştururken takip ettiği yok dikkatimi çekti. Bunlardan en önemlisi de hadislerin tahricini yapmış olması, tarik ve şahitlerini araştırarak sahihini zayıfından ayırmasıdır. Böylece de zayıf olanlar terk edilmiş ve sabit olanlara itimat edilmiş olur.
Daha sonra da delil olacaklarla istidlal etmiş ve diğerlerine cevaplarını sunmuştur. İşte müellif kardeşin yaptığı budur. O, diğer bir kısım müelliflerin, sahih olanı araştırmadan kendilerini destekleyen her bilgiyi kitaplarına doldurdukları gibi yapmamıştır. Nitekim kadının yüzü konusunda bana reddiye yazan Suudlu, Mısırlı ve diğer müellifler böyle davranmışlardır. Fakat Atâ kardeş ise, namazın terkini küfür görenleri reddederken ilmi bir metot uygulamış, delilleri analiz etmiş, yer verdiği leh ve aleyhte olan muhalif delillerin arasını doğru bir şekilde cem etmiştir.
Muhammed Nasıruddin el-Elbani
- Açıklama
Bazı kardeşlerim bana, Ata b. Abdullatif Ahmed'e ait olan “Fethun mine'l-Azizi'l--Gaffâr bi İsbati enne Tarike's-Salati Leyse mine'l-Küffar” (Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış) adlı bir kitap gösterdiler. Bundan dolayı çok sevindim ve okuduktan sonra da mutluluğum daha da arttı. Bazı bölümlerini inceledim. İlmi üslubu ve farklı delilleri çözüme kavuştururken takip ettiği yok dikkatimi çekti. Bunlardan en önemlisi de hadislerin tahricini yapmış olması, tarik ve şahitlerini araştırarak sahihini zayıfından ayırmasıdır. Böylece de zayıf olanlar terk edilmiş ve sabit olanlara itimat edilmiş olur.
Daha sonra da delil olacaklarla istidlal etmiş ve diğerlerine cevaplarını sunmuştur. İşte müellif kardeşin yaptığı budur. O, diğer bir kısım müelliflerin, sahih olanı araştırmadan kendilerini destekleyen her bilgiyi kitaplarına doldurdukları gibi yapmamıştır. Nitekim kadının yüzü konusunda bana reddiye yazan Suudlu, Mısırlı ve diğer müellifler böyle davranmışlardır. Fakat Atâ kardeş ise, namazın terkini küfür görenleri reddederken ilmi bir metot uygulamış, delilleri analiz etmiş, yer verdiği leh ve aleyhte olan muhalif delillerin arasını doğru bir şekilde cem etmiştir.
Muhammed Nasıruddin el-Elbani
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.