Nefs-i GazabiyeTehzibü'l Ahlak Mev'ize-i Hasene Nefs-i Natıka
O, kendisinden önce bir şey olmaksızın Evvel'dir. O, kendisinden sonra bir şey olmaksızın Ahir'dir. O, görünen her şeyde görünür. O, gizlenen her şeyde -apaçık olarak- bilinir. O, herhangi bir belirişle [zuhur] bir ilintisi olmaksızın bütün suretlerde ve şekillerdedir. O, varlığın başlangıcını bildiren ilk harfin hem bâtını hem de zahiridir. O, Evvel'e ait olan bütün harflerin ve Ahir'e ait olan bütün harflerin hazretidir ve zâhir olan bütün harflerin ve batın olan bütün harflerin hazretidir.
Bundan dolayı, O “Evvel”dir, “Ahir”dir, “Zahir”dir ve “Batın”dır. Görünen veya görünmeyen âlemlerin evvelinden ahirine dek, kelimeleri oluşturan bütün harflerin O'nun varlığıyla bir ilintileri olmadığı gibi, O'nun varlığına bir etkileri de yoktur.
- Açıklama
O, kendisinden önce bir şey olmaksızın Evvel'dir. O, kendisinden sonra bir şey olmaksızın Ahir'dir. O, görünen her şeyde görünür. O, gizlenen her şeyde -apaçık olarak- bilinir. O, herhangi bir belirişle [zuhur] bir ilintisi olmaksızın bütün suretlerde ve şekillerdedir. O, varlığın başlangıcını bildiren ilk harfin hem bâtını hem de zahiridir. O, Evvel'e ait olan bütün harflerin ve Ahir'e ait olan bütün harflerin hazretidir ve zâhir olan bütün harflerin ve batın olan bütün harflerin hazretidir.
Bundan dolayı, O “Evvel”dir, “Ahir”dir, “Zahir”dir ve “Batın”dır. Görünen veya görünmeyen âlemlerin evvelinden ahirine dek, kelimeleri oluşturan bütün harflerin O'nun varlığıyla bir ilintileri olmadığı gibi, O'nun varlığına bir etkileri de yoktur.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.