%35
Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestos %15 indirimli Kazimir Malevich
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054708307
Boyut
13.00x20.00
Sayfa Sayısı
96
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2013-09
Çeviren
F. Cansu Tapan
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Nesnesiz DünyaSuprematizm Manifestosu

Yayınevi : Dedalus Kitap
16,00TL
10,40TL
%35
Satışta değil
9786054708307
533301
Nesnesiz Dünya
Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestosu
10.40
Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestosu

Kazimir Malevich

Maleviç, sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan, alışıla gelen Konstrüktivizmin (Yapısalcılık) faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimerin bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır: Maleviç süprematizmiyle, Platon gibi, gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın, duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil, Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden, tabloları için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
  • Açıklama
    • Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestosu

      Kazimir Malevich

      Maleviç, sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan, alışıla gelen Konstrüktivizmin (Yapısalcılık) faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimerin bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır: Maleviç süprematizmiyle, Platon gibi, gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın, duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil, Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden, tabloları için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat