%35
Off-Modern Mimarlık Svetlana Boym
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786050667028
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
85
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-12
Çeviren
Cemal Yardımcı
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Off-Modern Mimarlık

Yazar: Svetlana Boym
Yayınevi : Lemis Yayın
30,00TL
19,50TL
%35
Satışta değil
9786050667028
857803
Off-Modern Mimarlık
Off-Modern Mimarlık
19.50

Svetlana Boymmodernitenin düşünsel tarihini alternatif bir biçimde elealdığıOff-Modern Mimarlık'ta, Rus avangardının ikonlarından biri olan Üçüncü EnternasyonalAnıtı'nı, yani mitik Tatlin Kulesi'ni bir köşe taşı olarakgörüyor. Bir mimarlık devrimi manifestosu olan kulenin mimari ve felsefi başkalaşımının izinden gidiyor. Eleştirel modernite projesinin ara sokaklarına, maceranın mimarlığına (Simmel); satranç atının dolambaçlı hamlesine (Şklovski); “profesyonel düşünmeden” ayrı düşen “tutkulu düşünmeye” (Arendt); sonuçlandırılmazlık ve deneyciliğe alan açan özgürlük mimarlığına, kâğıt mimarlığına, maketlere, enstalasyonlara uğradığı bu yola Boym“off-modern”diyor:

“Postmodern değil,off-modern, modern-dışı diyorum bu yola: [...] Can havliyle “in” olmaya, gündemde kalmaya çabalayan cezbedici post-eleştirinin post-, neo-, öncü, -ötesi eklerinden usandım. Bir başka seçenek daha var: Gündemden düşmüş, dışarıda kalmış anlamında “out” olmak değil de, dışında, az uzağında olmak anlamında “off” olmak: off-stage [sahne arkası], off-key [akordu bozuk, farklı bir perdeden], off-beat [aksak ritim] ve hatta bazen off-color [nezaketdışı, açık saçık] kelimelerindeki gibi. Biçime ve işleve dair alternatif yaklaşımları, sanat tekniği ve teknoloji, kamusal alanda siyaset ve estetik pratik, harabe-sevicilik ve özgürlük arasındaki ilişkilere dair farklı kavrayışları araştırırken böylesi bana daha yardımcı olacak.”

  • Açıklama
    • Svetlana Boymmodernitenin düşünsel tarihini alternatif bir biçimde elealdığıOff-Modern Mimarlık'ta, Rus avangardının ikonlarından biri olan Üçüncü EnternasyonalAnıtı'nı, yani mitik Tatlin Kulesi'ni bir köşe taşı olarakgörüyor. Bir mimarlık devrimi manifestosu olan kulenin mimari ve felsefi başkalaşımının izinden gidiyor. Eleştirel modernite projesinin ara sokaklarına, maceranın mimarlığına (Simmel); satranç atının dolambaçlı hamlesine (Şklovski); “profesyonel düşünmeden” ayrı düşen “tutkulu düşünmeye” (Arendt); sonuçlandırılmazlık ve deneyciliğe alan açan özgürlük mimarlığına, kâğıt mimarlığına, maketlere, enstalasyonlara uğradığı bu yola Boym“off-modern”diyor:

      “Postmodern değil,off-modern, modern-dışı diyorum bu yola: [...] Can havliyle “in” olmaya, gündemde kalmaya çabalayan cezbedici post-eleştirinin post-, neo-, öncü, -ötesi eklerinden usandım. Bir başka seçenek daha var: Gündemden düşmüş, dışarıda kalmış anlamında “out” olmak değil de, dışında, az uzağında olmak anlamında “off” olmak: off-stage [sahne arkası], off-key [akordu bozuk, farklı bir perdeden], off-beat [aksak ritim] ve hatta bazen off-color [nezaketdışı, açık saçık] kelimelerindeki gibi. Biçime ve işleve dair alternatif yaklaşımları, sanat tekniği ve teknoloji, kamusal alanda siyaset ve estetik pratik, harabe-sevicilik ve özgürlük arasındaki ilişkilere dair farklı kavrayışları araştırırken böylesi bana daha yardımcı olacak.”

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat