Osmanlı Mekteplerinde Ahlak
Bu eser adından anlaşılacağı gibi Osmanlı Mekteplerindeki Ahlakı belirlemeyi amaçlamaktadır. Mektep ise Osmanlı eğitim sisteminin modern kurumudur. Bu açıdan o eğitimde hem bir sonu hem bir başlangıcı ifade etmektedir. Diğer taraftan o, bir 'süreklilik'tir. Klasik medrese eğitim sistemi bakımından bir son, modern eğitim sistemi bakımından bir başlangıç, içerik (ahlak ve eğitim) bakımından bir sürekliliktir. Bu bakımdan Osmanlı Mekteplerindeki Ahlak, eğitimde iki varlık alanını ve bu iki alanda tespit edilen 'ahlak'ı ifade etmektedir. İki alandan birincisi mekteple ilgili 'mevzuat ve belgeler'dir. İkincisi ders kitaplarıdır. Her ikisinde sürekli olan 'ahlak'tır. İşte bu eser, bu anlamda sürekli olanın peşinde, sürekli olanın arayışındadır. Ancak bu çalışmanın peşinde olduğu sürekli olan, aynı zamanda sürekli olmamakla yüzyüzedir. Yani o bir 'zaman'la sınırlıdır. Sürekli olanı sınırlayan 'Osmanlı' kavramıdır. Özetle çalışmanın amacı adında gizlidir. Yani o, bir taraftan sürekli olanı (yani değişmeyeni), diğer taraftan sürekli olmayanı (yani değişeni) arama çabasını ifade etmektedir.
- Açıklama
Bu eser adından anlaşılacağı gibi Osmanlı Mekteplerindeki Ahlakı belirlemeyi amaçlamaktadır. Mektep ise Osmanlı eğitim sisteminin modern kurumudur. Bu açıdan o eğitimde hem bir sonu hem bir başlangıcı ifade etmektedir. Diğer taraftan o, bir 'süreklilik'tir. Klasik medrese eğitim sistemi bakımından bir son, modern eğitim sistemi bakımından bir başlangıç, içerik (ahlak ve eğitim) bakımından bir sürekliliktir. Bu bakımdan Osmanlı Mekteplerindeki Ahlak, eğitimde iki varlık alanını ve bu iki alanda tespit edilen 'ahlak'ı ifade etmektedir. İki alandan birincisi mekteple ilgili 'mevzuat ve belgeler'dir. İkincisi ders kitaplarıdır. Her ikisinde sürekli olan 'ahlak'tır. İşte bu eser, bu anlamda sürekli olanın peşinde, sürekli olanın arayışındadır. Ancak bu çalışmanın peşinde olduğu sürekli olan, aynı zamanda sürekli olmamakla yüzyüzedir. Yani o bir 'zaman'la sınırlıdır. Sürekli olanı sınırlayan 'Osmanlı' kavramıdır. Özetle çalışmanın amacı adında gizlidir. Yani o, bir taraftan sürekli olanı (yani değişmeyeni), diğer taraftan sürekli olmayanı (yani değişeni) arama çabasını ifade etmektedir.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.