Oyunun Antropolojisiİktisadi-Siyasi Kriz ve Oyunları
Bu çalışmada oyun, siyasi ve iktisadi kriz dönemlerinde yapısında meydana gelen değişimlerle kazandığı nitelikler ve bu nitelikler sonucunda kitleleri manipüle eden bir araç olarak kullanımı bakımından incelenmektedir. Kendinden başka amaç taşımayan kültürel bir etkinlik olarak oyunun, kriz dönemlerinde yapısında meydana gelen siyasi ve iktisadi kaynaklı değişimlerin neticesinde ideolojik bir araca dönüşmesi, üç tarihsel örnek çerçevesinde incelenmektedir. Bu çalışma kapsamında seçilen tarihsel örnekler ile oyunları; MÖ 2. ve MS 2. yüzyıllar arasında Cumhuriyetten İmparatorluğa dönüşüm sürecindeki Roma ve Gladyatör dövüşleri; 1929 Büyük Buhran döneminde ABD ve dans maratonları; Şubat 2001'de Türkiye'de yaşanan ekonomik kriz ve Biri Bizi Gözetliyor yarışması oluşturmaktadır.
Seçilen üç tarihsel dönem çerçevesinde incelenen oyunların, dönemlerinin iktisadi ve siyasi özelliklerini taşıdıkları, böylece bir yandan krizin etkisini ağır bir biçimde yaşayan kitleleri oyalayan simülasyon niteliği taşırken, diğer yandan da yansıttıkları iktisadi ve siyasi niteliklerle ideolojik manipülasyon araçları olarak kullanıldıkları sonucuna varılmaktadır.
- Açıklama
Bu çalışmada oyun, siyasi ve iktisadi kriz dönemlerinde yapısında meydana gelen değişimlerle kazandığı nitelikler ve bu nitelikler sonucunda kitleleri manipüle eden bir araç olarak kullanımı bakımından incelenmektedir. Kendinden başka amaç taşımayan kültürel bir etkinlik olarak oyunun, kriz dönemlerinde yapısında meydana gelen siyasi ve iktisadi kaynaklı değişimlerin neticesinde ideolojik bir araca dönüşmesi, üç tarihsel örnek çerçevesinde incelenmektedir. Bu çalışma kapsamında seçilen tarihsel örnekler ile oyunları; MÖ 2. ve MS 2. yüzyıllar arasında Cumhuriyetten İmparatorluğa dönüşüm sürecindeki Roma ve Gladyatör dövüşleri; 1929 Büyük Buhran döneminde ABD ve dans maratonları; Şubat 2001'de Türkiye'de yaşanan ekonomik kriz ve Biri Bizi Gözetliyor yarışması oluşturmaktadır.
Seçilen üç tarihsel dönem çerçevesinde incelenen oyunların, dönemlerinin iktisadi ve siyasi özelliklerini taşıdıkları, böylece bir yandan krizin etkisini ağır bir biçimde yaşayan kitleleri oyalayan simülasyon niteliği taşırken, diğer yandan da yansıttıkları iktisadi ve siyasi niteliklerle ideolojik manipülasyon araçları olarak kullanıldıkları sonucuna varılmaktadır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.