%25
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786051140520
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
336
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2009-08
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Pir AşkınaMeslevi Şeyhi Midhat Bahari'nin Mektupları

55,00TL
41,25TL
%25
Satışta değil
9786051140520
441267
Pir Aşkına
Pir Aşkına Meslevi Şeyhi Midhat Bahari'nin Mektupları
41.25

“Nur-ı aynım Feridun Nafiz Beyefendi;

Bugün sabahleyin masamın başında işle meşgul iken odacı geldi. Elindeki bir paketle mektubu verdi. Üzerindeki yazısından bunun pek sevdiğim bir zattan geldiğini tahmin ettim. Zarfları açtım, mazrûfu görünce öptüm başıma, yüzüme sürdüm…”

Bahariye Mevlevihanesi son postnişini Midhat Bahari, tekkel kapatılıp, “meydan”lar boşaldıktan sonra derviş Feridun Nafiz Uzluk'la yılarca mektuplaşır. Bu mektuplar, bir yandan, Şeyh Efendi'nin Mevleviliğin eski günlerini yad edip, “Ne zaman gönlüme gelse inanın/Değişir zevke döner alamım./Bana en canlı birer hatıradır/Mevlevilikte geçen eyyamım” diyerek, teselli bulduğu bir “meydan” vazifesi görür.Bir yandan da, tekke mensuplarının sıkı takibata uğradığı o yıllarda aktif-siyasi bir direniş göstermek yerine, dervişliği nasıl sürdürebileceklerine dair alternatif bir “meydan” önermektedir: “Ardında eser bırakan, halef bırakmış olur” düsturunca Mevlevîliği kitaplarda, gazetelerde, mecmualarda hasılı matbuatta yaşatmak…

Mektuplar adresine ulaşmıştır!Pir aşkına, Hu.

  • Açıklama
    • “Nur-ı aynım Feridun Nafiz Beyefendi;

      Bugün sabahleyin masamın başında işle meşgul iken odacı geldi. Elindeki bir paketle mektubu verdi. Üzerindeki yazısından bunun pek sevdiğim bir zattan geldiğini tahmin ettim. Zarfları açtım, mazrûfu görünce öptüm başıma, yüzüme sürdüm…”

      Bahariye Mevlevihanesi son postnişini Midhat Bahari, tekkel kapatılıp, “meydan”lar boşaldıktan sonra derviş Feridun Nafiz Uzluk'la yılarca mektuplaşır. Bu mektuplar, bir yandan, Şeyh Efendi'nin Mevleviliğin eski günlerini yad edip, “Ne zaman gönlüme gelse inanın/Değişir zevke döner alamım./Bana en canlı birer hatıradır/Mevlevilikte geçen eyyamım” diyerek, teselli bulduğu bir “meydan” vazifesi görür.Bir yandan da, tekke mensuplarının sıkı takibata uğradığı o yıllarda aktif-siyasi bir direniş göstermek yerine, dervişliği nasıl sürdürebileceklerine dair alternatif bir “meydan” önermektedir: “Ardında eser bırakan, halef bırakmış olur” düsturunca Mevlevîliği kitaplarda, gazetelerde, mecmualarda hasılı matbuatta yaşatmak…

      Mektuplar adresine ulaşmıştır!Pir aşkına, Hu.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat