Rasyonel Teoloji %15 indirimli Aliye Çınar
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789756434222
Boyut
135-210
Sayfa Sayısı
196
Basım Yeri
Bursa
Baskı
1
Basım Tarihi
2008-07
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe

Rasyonel TeolojiModern Batı Düşüncesi Ekseninde

10,20TL
Satışta değil
9789756434222
430537
Rasyonel Teoloji
Rasyonel Teoloji Modern Batı Düşüncesi Ekseninde
10.20
"Modern düşüncede Descartes başta olmak üzere, Spinoza ve Leibniz gibi düşünürler rasyonel teolojinin sözcülüğünü yaparken, ‘akıl hakikatleri ile iman hakikatlerinin uygunluğu’nu iddia etmişlerdir. Dahası onlar, vahyin ve mucizenin geçerliliğini aklın temin edebileceğini ileri sürmüşlerdir. Hatta dinî hakikatlere, aklın zaten ulaşabileceğini söylemek suretiyle, Tanrı’nın bilinebileceğini veya kanıtlanabileceğini ve bunu da sadece aklın gerçekleştirebileceğini ifade etmişlerdir.

Bu tabloda, görünüşte Tanrı sorununun tartışıldığı izlenimine kapılınsa da, gerçekte rasyonel teoloji, genel olarak Batı düşüncesinin, özel olarak da modern Batı düşüncesinin Varlık ve bilgi anlayışının sözcülüğünü yapmaktadır. Zira Descartes’ın şüphe sonucu ulaştığı sarsılmaz kayanın, yani düşünce ve bilginin garantörü Tanrı’dır. Bu nedenle Modern Batı Düşüncesi’nde Tanrı’nın varlığı tartışmasının, sekülerizm ve pozitivizm trendlerine rağmen, sahneden kaybolmaması bir tesadüf değildir. Eğer bu mümkün olacak olsa, bilginin üretilmesinin imkânı zayıfladığı gibi, Batı insanının doğaya ve evrene hâkim olmasından da söz etmek güçleşecektir. Dolayısıyla, Tanrı’nın varlığı probleminin Batı’da, dün olduğu gibi bugün de aktüelliğini kaybetmemesi, büyük ölçüde epistemolojik bir sorundur. Çağdaş din felsefesinde bu konunun yeniden canlılık kazanması, Batı düşünce paradigmasının iflas etme ihtimaline çare arama çabasıdır." (arka kapak)





İÇİNDEKİLER



ÖNSÖZ

GİRİŞ


BİRİNCİ BÖLÜM
DİN FELSEFESİNİN BİR KONUSU OLARAK
RASYONEL TEOLOJİ

A.RASYONEL TEOLOJİNİN TANIMI

B.RASYONEL TEOLOJİNİN ARKA PLANI

1. Rasyonel Teolojinin Kaynağı Olarak Antik Felsefe

2. Rasyonel Teolojinin Ortaçağ’da Dinî Kisvede Görünümü

3. Rasyonel Teolojinin Modern Düşüncede Görünümü


İKİNCİ BÖLÜM
RASYONEL TEOLOJİDE TANRI’NIN VARLIĞI
VE BİLİNMESİ

A.TANRI’NIN BİLİNMESİNİN MAHİYETİ

1. İnanç ve Bilgi

2. İman

B.TANRI FİKRİ VE BİLİNMESİ

C.TANRI’NIN VARLIĞI

D.TANRI KANITLARI

1. Ontolojik Kanıt

a) Ontolojik Kanıtın Rasyonel Teolojiye Dayanak Oluşu ve Kanıtın Eleştirisi

b) Ontolojik Kanıtın Dayandığı Ontoloji

2. Kozmolojik Kanıt

a) Teleolojik Kanıt

b) Teleolojik Kanıtın Eleştirisi

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
RASYONEL TEOLOJİDE TANRI’NIN SIFATLARI

A. TANRI’NIN HERŞEYİ BİLMESİ

1. Ebedî Hakikatler

a) Tanrı’nın Bilgisi

b) Tanrı’nın Bilgisi ve Zaman

c) Tanrı’nın Önceden Bilmesi ve Determinizm

2. Tanrı’nın Önbilgisi’nin Rasyonel Teoloji Açısından Önemi

B. TANRI’NIN HER ŞEYE GÜCÜ YETMESİ VE RASYONEL TEOLOJİ

SONUÇ

BİBLİYOGRAFYA

İNDEKS
  • Açıklama
    • "Modern düşüncede Descartes başta olmak üzere, Spinoza ve Leibniz gibi düşünürler rasyonel teolojinin sözcülüğünü yaparken, ‘akıl hakikatleri ile iman hakikatlerinin uygunluğu’nu iddia etmişlerdir. Dahası onlar, vahyin ve mucizenin geçerliliğini aklın temin edebileceğini ileri sürmüşlerdir. Hatta dinî hakikatlere, aklın zaten ulaşabileceğini söylemek suretiyle, Tanrı’nın bilinebileceğini veya kanıtlanabileceğini ve bunu da sadece aklın gerçekleştirebileceğini ifade etmişlerdir.

      Bu tabloda, görünüşte Tanrı sorununun tartışıldığı izlenimine kapılınsa da, gerçekte rasyonel teoloji, genel olarak Batı düşüncesinin, özel olarak da modern Batı düşüncesinin Varlık ve bilgi anlayışının sözcülüğünü yapmaktadır. Zira Descartes’ın şüphe sonucu ulaştığı sarsılmaz kayanın, yani düşünce ve bilginin garantörü Tanrı’dır. Bu nedenle Modern Batı Düşüncesi’nde Tanrı’nın varlığı tartışmasının, sekülerizm ve pozitivizm trendlerine rağmen, sahneden kaybolmaması bir tesadüf değildir. Eğer bu mümkün olacak olsa, bilginin üretilmesinin imkânı zayıfladığı gibi, Batı insanının doğaya ve evrene hâkim olmasından da söz etmek güçleşecektir. Dolayısıyla, Tanrı’nın varlığı probleminin Batı’da, dün olduğu gibi bugün de aktüelliğini kaybetmemesi, büyük ölçüde epistemolojik bir sorundur. Çağdaş din felsefesinde bu konunun yeniden canlılık kazanması, Batı düşünce paradigmasının iflas etme ihtimaline çare arama çabasıdır." (arka kapak)





      İÇİNDEKİLER



      ÖNSÖZ

      GİRİŞ


      BİRİNCİ BÖLÜM
      DİN FELSEFESİNİN BİR KONUSU OLARAK
      RASYONEL TEOLOJİ

      A.RASYONEL TEOLOJİNİN TANIMI

      B.RASYONEL TEOLOJİNİN ARKA PLANI

      1. Rasyonel Teolojinin Kaynağı Olarak Antik Felsefe

      2. Rasyonel Teolojinin Ortaçağ’da Dinî Kisvede Görünümü

      3. Rasyonel Teolojinin Modern Düşüncede Görünümü


      İKİNCİ BÖLÜM
      RASYONEL TEOLOJİDE TANRI’NIN VARLIĞI
      VE BİLİNMESİ

      A.TANRI’NIN BİLİNMESİNİN MAHİYETİ

      1. İnanç ve Bilgi

      2. İman

      B.TANRI FİKRİ VE BİLİNMESİ

      C.TANRI’NIN VARLIĞI

      D.TANRI KANITLARI

      1. Ontolojik Kanıt

      a) Ontolojik Kanıtın Rasyonel Teolojiye Dayanak Oluşu ve Kanıtın Eleştirisi

      b) Ontolojik Kanıtın Dayandığı Ontoloji

      2. Kozmolojik Kanıt

      a) Teleolojik Kanıt

      b) Teleolojik Kanıtın Eleştirisi

      ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
      RASYONEL TEOLOJİDE TANRI’NIN SIFATLARI

      A. TANRI’NIN HERŞEYİ BİLMESİ

      1. Ebedî Hakikatler

      a) Tanrı’nın Bilgisi

      b) Tanrı’nın Bilgisi ve Zaman

      c) Tanrı’nın Önceden Bilmesi ve Determinizm

      2. Tanrı’nın Önbilgisi’nin Rasyonel Teoloji Açısından Önemi

      B. TANRI’NIN HER ŞEYE GÜCÜ YETMESİ VE RASYONEL TEOLOJİ

      SONUÇ

      BİBLİYOGRAFYA

      İNDEKS
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat