%25
Resmin Tarihi (Ciltli) David Hockney
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789750839887
Boyut
21.00x27.00
Sayfa Sayısı
360
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-11
Çeviren
Mine Haydaroğlu
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Resmin Tarihi (Ciltli)Mağaradan Bilgisayar Ekranına

87,96TL
65,97TL
%25
Satışta değil
9789750839887
732956
Resmin Tarihi (Ciltli)
Resmin Tarihi (Ciltli) Mağaradan Bilgisayar Ekranına
65.97

Bir şeye baktığımızda ne görüyoruz? İnsana, duruma, yere göre değişen bu algı, bir şeyi görüş biçimi, ancak resimle gösterilebilir, açıklanabilir der Hockney. Resim ile kastettiği de sadece tablo değil; fotoğraf, çizim dahil her tür imgedir; ve bu anlamda resim yapan herkesin karşılaştığı bir sorunu ele alır: İnsanlar, şeyler ve mekânlar üçboyutlu olduğuna göre bunlar düz bir yüzeyde nasıl gösterilebilir, açıklanabilir? Bu amaca yönelik çabalarla ortaya çıkan sonuçlar, genelde tablo, fotoğraf, film diye tek bir kategoride sınıflandırılıyor. Ya da tarih ve üsluba göre tasnif ediliyor: Ortaçağ, Rönesans, Barok vb adlandırılan dönemlere ayrılıyor. Hockney ise bütün imgeleri; ister fırça, ister kamera ya da dijital programla yapılsın, ister mağara duvarlarında veya bilgisayar ekranında görülsün, öncelikle resim olarak niteliyor. Çevremizdeki dünyayı –ve böylece kendimizi– anlayabilmemiz için de resmin tarihine ihtiyaç olduğunu belirtiyor. Resmin tarihi işte elinizdeki bu kitaptır.

Resim ve çizimler yapmak, kameralarla imgeler üretmekle geçen yaşamı boyunca edindiği bilgi ve enerjiyle sanatçı Hockney, sanat eleştirmeni Martin Gayford'la birlikte bin yıl boyunca resimlerin neden ve nasıl yapıldıklarını araştırıyor. Düz bir yüzey üzerine yapılan işaretler neden ilginçtir? Hareketsiz bir resimde hareketi nasıl gösterirsiniz? Veya tam tersi, film ve televizyonu eski usta ressamlarla nasıl bağdaştırabilirsiniz? Zamanı ve uzamı tuval ya da ekranda statik bir imgeye sığdırmanın, indirgemenin yolları nelerdir? Resimler bize ne gösterir – yalan mı söyler, gerçeği mi gösterir? Fotoğrafların gösterdiği dünya yaşadığımız, deneyimlediğimiz dünya mıdır?
Hockney ve Gayford, zengin çeşitlilikle imgeleri, örneğin Disney çizgifilmlerinden bir kareyle Japon Hiroshige'nin bir baskısını, Ayzenştayn filminden bir kareyle Velázquez tablosunu yan yana getirerek yüksek kültür ile popüler eğlence arasındaki sınırları aşıyor ve zaman ve medya arasında beklenmedik bağlantılar kuruyorlar. Hockney'nin yeni bir çığır açan Secret Knowledge (Gizli Bilgi) kitabının ardından yola devam ederek film, fotoğraf, resim ve çizimlerin birbirlerine derinden bağlı olduklarını savunuyorlar. İçgörüsü güçlü ve zihin açıcı Resmin Tarihi gerçekliğin temsiliyetine adanmış saygın çalışmaların yeni ve önemli bir halkası.
David Hockney uluslararası sanat tarihçileri tarafından takdir almış ve popüler anlamda da en beğenilen günümüz sanatçısıdır denebilir. Resim, çizim, sahne tasarımı, fotoğraf ve baskı resimler dahil neredeyse her teknikle eser üretirken bu türlerin sınırlarını da genişletmektedir. Secret Knowledge: Rediscovering the lost techniques of the Old Masters (yay. Thames and Hudson) başlıklı kitabı da büyük ilgi görmüştür.

Martin Gayford Spectator dergisinin sanat eleştirmeni ve Van Gogh, Constable ve Michelangelo hakkında önemli kitapların yazarıdır. Ayrıca A Bigger Message: Conversations with David Hockney, Philippe de Montebello ile hazırladığı Rendezvous with Art ve A Man with a Blue Scarf: On Sitting for a Portrait by Lucian Freud adlı kitapları Thames and Hudson tarafından yayımlanmıştır. www.martingayford.co.uk

  • Açıklama
    • Bir şeye baktığımızda ne görüyoruz? İnsana, duruma, yere göre değişen bu algı, bir şeyi görüş biçimi, ancak resimle gösterilebilir, açıklanabilir der Hockney. Resim ile kastettiği de sadece tablo değil; fotoğraf, çizim dahil her tür imgedir; ve bu anlamda resim yapan herkesin karşılaştığı bir sorunu ele alır: İnsanlar, şeyler ve mekânlar üçboyutlu olduğuna göre bunlar düz bir yüzeyde nasıl gösterilebilir, açıklanabilir? Bu amaca yönelik çabalarla ortaya çıkan sonuçlar, genelde tablo, fotoğraf, film diye tek bir kategoride sınıflandırılıyor. Ya da tarih ve üsluba göre tasnif ediliyor: Ortaçağ, Rönesans, Barok vb adlandırılan dönemlere ayrılıyor. Hockney ise bütün imgeleri; ister fırça, ister kamera ya da dijital programla yapılsın, ister mağara duvarlarında veya bilgisayar ekranında görülsün, öncelikle resim olarak niteliyor. Çevremizdeki dünyayı –ve böylece kendimizi– anlayabilmemiz için de resmin tarihine ihtiyaç olduğunu belirtiyor. Resmin tarihi işte elinizdeki bu kitaptır.

      Resim ve çizimler yapmak, kameralarla imgeler üretmekle geçen yaşamı boyunca edindiği bilgi ve enerjiyle sanatçı Hockney, sanat eleştirmeni Martin Gayford'la birlikte bin yıl boyunca resimlerin neden ve nasıl yapıldıklarını araştırıyor. Düz bir yüzey üzerine yapılan işaretler neden ilginçtir? Hareketsiz bir resimde hareketi nasıl gösterirsiniz? Veya tam tersi, film ve televizyonu eski usta ressamlarla nasıl bağdaştırabilirsiniz? Zamanı ve uzamı tuval ya da ekranda statik bir imgeye sığdırmanın, indirgemenin yolları nelerdir? Resimler bize ne gösterir – yalan mı söyler, gerçeği mi gösterir? Fotoğrafların gösterdiği dünya yaşadığımız, deneyimlediğimiz dünya mıdır?
      Hockney ve Gayford, zengin çeşitlilikle imgeleri, örneğin Disney çizgifilmlerinden bir kareyle Japon Hiroshige'nin bir baskısını, Ayzenştayn filminden bir kareyle Velázquez tablosunu yan yana getirerek yüksek kültür ile popüler eğlence arasındaki sınırları aşıyor ve zaman ve medya arasında beklenmedik bağlantılar kuruyorlar. Hockney'nin yeni bir çığır açan Secret Knowledge (Gizli Bilgi) kitabının ardından yola devam ederek film, fotoğraf, resim ve çizimlerin birbirlerine derinden bağlı olduklarını savunuyorlar. İçgörüsü güçlü ve zihin açıcı Resmin Tarihi gerçekliğin temsiliyetine adanmış saygın çalışmaların yeni ve önemli bir halkası.
      David Hockney uluslararası sanat tarihçileri tarafından takdir almış ve popüler anlamda da en beğenilen günümüz sanatçısıdır denebilir. Resim, çizim, sahne tasarımı, fotoğraf ve baskı resimler dahil neredeyse her teknikle eser üretirken bu türlerin sınırlarını da genişletmektedir. Secret Knowledge: Rediscovering the lost techniques of the Old Masters (yay. Thames and Hudson) başlıklı kitabı da büyük ilgi görmüştür.

      Martin Gayford Spectator dergisinin sanat eleştirmeni ve Van Gogh, Constable ve Michelangelo hakkında önemli kitapların yazarıdır. Ayrıca A Bigger Message: Conversations with David Hockney, Philippe de Montebello ile hazırladığı Rendezvous with Art ve A Man with a Blue Scarf: On Sitting for a Portrait by Lucian Freud adlı kitapları Thames and Hudson tarafından yayımlanmıştır. www.martingayford.co.uk

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat