%27
Sabahattin Kudret Aksal %20 indirimli Muzaffer Uyguner
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789754949155
Boyut
11.00x18.50
Sayfa Sayısı
326
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2000-12
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sabahattin Kudret AksalYaşamı, Sanatı, Yapıtlarından Seçmeler

Yazar: Kolektif
Yayınevi : Bilgi Yayınevi
11,11TL
8,05TL
%27
Satışta değil
9789754949155
379264
Sabahattin Kudret Aksal
Sabahattin Kudret Aksal Yaşamı, Sanatı, Yapıtlarından Seçmeler
8.05

'Geçmişle Gelecek adlı kitabındaki denemeleri gözden geçirdiğimizde, onun şiire yaklaşımını buluruz. Birçok konuşmasında da bu konuya değinmiştir. Ona göre, "kullanılmaya elverişli bir eşya olma niteliğinden yoksun" olarak nitelediği şiir, soylu bir sanattır. Şiirin dili, "yaşamın dilinden başka bir dil"dir, ki buna "usdışı bir dil de diyebiliriz" demiştir. "Şiirin dilini öğrenmek anadilin içinde bir yabancı dil öğrenmek"tir. Bu nedenle şiiri herkes anlayamaz, şiir bu yüzden okuyucusu az bir sanat dalı sayılır. Jean Cocteau'nun şu sözlerini anarak konuya başka bir yaklaşımda da bulunmuştur: "Bir ozan ilkin okunamaz, sonra yalan yanlış okunur. Daha sonra yapıtlar arasına girer, soyyapıtlarınıysa okumak bir alışkanlıktır. Yalnız ilk günlerinden kalma birkaç gönüllü seveni vardır. Görüp göreceği de budur." Bu karamsar görüş, bir bakıma, onun için de gerçeği yansıtmaktadır. Şiirin yaşaması, varlığını sürdürmesi, kuşaktan kuşağa kalıtımının aktarılması bir avuç gönüllülerle olur.'

  • Açıklama
    • 'Geçmişle Gelecek adlı kitabındaki denemeleri gözden geçirdiğimizde, onun şiire yaklaşımını buluruz. Birçok konuşmasında da bu konuya değinmiştir. Ona göre, "kullanılmaya elverişli bir eşya olma niteliğinden yoksun" olarak nitelediği şiir, soylu bir sanattır. Şiirin dili, "yaşamın dilinden başka bir dil"dir, ki buna "usdışı bir dil de diyebiliriz" demiştir. "Şiirin dilini öğrenmek anadilin içinde bir yabancı dil öğrenmek"tir. Bu nedenle şiiri herkes anlayamaz, şiir bu yüzden okuyucusu az bir sanat dalı sayılır. Jean Cocteau'nun şu sözlerini anarak konuya başka bir yaklaşımda da bulunmuştur: "Bir ozan ilkin okunamaz, sonra yalan yanlış okunur. Daha sonra yapıtlar arasına girer, soyyapıtlarınıysa okumak bir alışkanlıktır. Yalnız ilk günlerinden kalma birkaç gönüllü seveni vardır. Görüp göreceği de budur." Bu karamsar görüş, bir bakıma, onun için de gerçeği yansıtmaktadır. Şiirin yaşaması, varlığını sürdürmesi, kuşaktan kuşağa kalıtımının aktarılması bir avuç gönüllülerle olur.'

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat