%24
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 165 Temmuz - A
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3990000088640
Boyut
22.00x28.00
Sayfa Sayısı
124
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 165 Temmuz - Ağustos 2018

17,82TL
13,37TL
%24
Satışta değil
3990000088640
757723
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 165 Temmuz - Ağustos 2018
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 165 Temmuz - Ağustos 2018
13.37

Sanat Dünyamız her zaman dopdolu 165. sayı çıktı: Neş'e Erdok; Ayşegül Kurtel; Yoğunluk İnisiyatifi; Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi; Sinan Logie; N. Toros Mutlu ve daha birçok sanatçı ve sanat konusu Temmuz-Ağustos 2018 sayısında.

Neş'e Erdok

Neş'e Erdok'un “Zaman Kuşu” başlıklı sergisi Bozlu Art Project Mongeri Binası'nda 3 Nisan-9 Haziran 2018 tarihleri arasında izlendi. Oğuz Erten'in kaleme aldığı kitap Zaman Kuşu: Neş'e Erdok'un Yaşamı ve Sanatı da Bozlu Sanat Yayınları'ndan çiktı. Özgenur Geris, Neş'e Erdok ile sergi ve kitap üzerinden bir söyleşi yaptı. Ayrı bir yazıda, Mehmet Ergüven sanatçı hakkında derinlikli bir okuma gerçekleştirdi.

Mekânda “ y o ğ u n l u k “

İsmail Eğler, Nil Aynalı Eğler ve Elif Tekir tarafından 2013 yılında kurulan Yoğunluk inisiyatifi, sanat etkinliğinin mekan ile ilişkisi üzerine odaklanan çalışmalar yapıyor. Yoğunluk'un bazı kavramlar üzerine düşüncelerini İsmail Eğler kaleme aldı.

Theaster Gates – “Siyah Meryem”

İstanbul Bienali Sergi Yöneticisi Elif Kamışlı, ABD'li sanatçı Theaster Gates'in Heybeliada'daki performansını şu sırada İsviçre'de Kunstmuseum Basel'de büyük ilgi gören “Siyah Meryem” sergisine bağlayan, aynı zamanda da sanatçının genel sanat anlayışını ve etkisini yansıtan serüveni kaleme aldı.

“Soğuk Soğuk Sergi Gezmek - 2”

Süreyyya Evren “Soğuk Soğuk Sergi Gezmek” başlıklı dizisinin ikincisinde Türkiye'den ve yurtdışından beş sanatçının solo sergilerini yorumladı:

Pınar Öğrenci, “Un Peso”, Bilsart; Volkan Aslan, “Beni Vur! Beni Onlara Verme!”,

Pi Artworks İstanbul; Leyla Gediz, “Anagram”, Orange Juice; Kevin van Braak, “Pressing Matters”, Framer Framed ; Catherine Christer Hennix “Traversée Du Fantasme”, Stedelijk

Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi

Sanat Dünyamız bu sayıdan itibaren sanat kütüphaneleri üzerine yeni bir dizi başlatıyor. Yapı Kredi Araştırma Kütüphanecisi Yücel Manyas'ın hazırladığı bu dizide ülkemizin dört bir yanından kütüphanelerin yöneticilerinden koleksiyonları ve çalışmaları hakkında bilgiler alacağız, görüşlerini sunacağız. Dizinin ilk konuğu Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi yöneticisi İsmail Bakar.

“İlk Raunt”

Banu-Hakan Çarmıklı Koleksiyonu'ndan eserlerle 6 Mart-12 Mayıs tarihleri arasında Galata Rum Okulu'nda gerçekleştirilen “İlk Raunt” sergisini Kültigin Kağan Akbulut kaleme aldı.

Ayşegül Kurtel ile Söyleşi

K2 Güncel Sanat Merkezi'nin ve güncel sanat trienali PORTIZMIR'in kurucudirektörü Ayşegül Kurtel PORTIZMIR4'ü, hedeflerini ve son dönem çalışmalarını anlattı.

Doğu Batı Paradoksu

Bu sayıda K2 Güncel Sanat Merkezi'nin kurucusu Ayşegül Kurtel ile yapılan söyleşinin konularından PORTIZMIR Güncel Sanat Trienali, Refa Emrali'nin yazısına da esin kaynağı oldu.

Mardin'in İçinde Mardin'den Öte

Bu yıl 4 Mayıs- 4 Haziran tarihleri arasında yapılan 4. Mardin Bienali'ni Nazlı Pektaş değerlendirdi.

“Siyah Gürültü” sergisi

Tuğçe Arslan, 9 Eylül – 23 Aralık 2017'de Akbank Sanat'ta Işıl Önol ve Ekrem Ertan küratörlüğünde açılan “Siyah Gürültü'sergisini değerlendirdi.

Siyah-Beyaz “Topoğrafya Örnekleri”

T. Onur Çimen; mimar, akademisyen, sanatçı Sinan Logie'nin Ankara'da 11 Mayıs -11 Haziran 2018 tarihleri arasında Galeri Siyah Beyaz'da açılan “Topoğrafya Örnekleri” sergisini yorumladı.

Nur Özalp'ın Asamblajları

Şair, yazar Gültekin Emre sanatçı Nur Özalp'ın asamblajlarını yorumladı.

fragMENtaTION dizisi no 36: N. Toros Mutlu'nun “Blank Verses - I” projesi

Sanat Dünyamız'ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu N. Toros Mutlu oldu. Sönmez projeyi anlatırken şöyle yazıyor:

“Toros objektifini gökyüzüne, ağaçlara, toprağa yöneltip belli kareleri seçtiğinde motiflerinin her coğrafyada görülebilecek olan gökyüzü, ağaçlar, taşlar olmasına özel bir önem yüklüyor. 2015 ile 2017 yılları arasında yaptığı bu dizinin doğaya yakınlaştığı nokta son derece önemli. Dünya nüfusunun yarısından fazlası kentlerde yaşadığı için birey ile doğa arasındaki ilişkiler günümüzde oldukça farklılaştı. İnsan eskiden parçası olduğu doğaya karşı bugün farklı hisler besliyor. Doğal çevreden giderek uzaklaşan birey, doğanın kendisiyle değil dijital görüntüleriyle, tüketim zincirinin belirlediği çerçeveden tabiata bakabiliyor. Bu yabancılaşma o kadar güçlü bir şekilde kendini biçimlendiriyor ki, yüzyıllar boyunca yaratılış süreçlerinin oluşturduğu süreklilikler de parçalanıyor. Tohum, büyüme, meyve verme modern tarımın parçaladığı, içeriğini tamamen değiştirdiği süreçler. Bu nedenle günümüzde birey ile tabiat arasındaki ilişki kökünü, özünü kaybetmiş durumda.“

  • Açıklama
    • Sanat Dünyamız her zaman dopdolu 165. sayı çıktı: Neş'e Erdok; Ayşegül Kurtel; Yoğunluk İnisiyatifi; Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi; Sinan Logie; N. Toros Mutlu ve daha birçok sanatçı ve sanat konusu Temmuz-Ağustos 2018 sayısında.

      Neş'e Erdok

      Neş'e Erdok'un “Zaman Kuşu” başlıklı sergisi Bozlu Art Project Mongeri Binası'nda 3 Nisan-9 Haziran 2018 tarihleri arasında izlendi. Oğuz Erten'in kaleme aldığı kitap Zaman Kuşu: Neş'e Erdok'un Yaşamı ve Sanatı da Bozlu Sanat Yayınları'ndan çiktı. Özgenur Geris, Neş'e Erdok ile sergi ve kitap üzerinden bir söyleşi yaptı. Ayrı bir yazıda, Mehmet Ergüven sanatçı hakkında derinlikli bir okuma gerçekleştirdi.

      Mekânda “ y o ğ u n l u k “

      İsmail Eğler, Nil Aynalı Eğler ve Elif Tekir tarafından 2013 yılında kurulan Yoğunluk inisiyatifi, sanat etkinliğinin mekan ile ilişkisi üzerine odaklanan çalışmalar yapıyor. Yoğunluk'un bazı kavramlar üzerine düşüncelerini İsmail Eğler kaleme aldı.

      Theaster Gates – “Siyah Meryem”

      İstanbul Bienali Sergi Yöneticisi Elif Kamışlı, ABD'li sanatçı Theaster Gates'in Heybeliada'daki performansını şu sırada İsviçre'de Kunstmuseum Basel'de büyük ilgi gören “Siyah Meryem” sergisine bağlayan, aynı zamanda da sanatçının genel sanat anlayışını ve etkisini yansıtan serüveni kaleme aldı.

      “Soğuk Soğuk Sergi Gezmek - 2”

      Süreyyya Evren “Soğuk Soğuk Sergi Gezmek” başlıklı dizisinin ikincisinde Türkiye'den ve yurtdışından beş sanatçının solo sergilerini yorumladı:

      Pınar Öğrenci, “Un Peso”, Bilsart; Volkan Aslan, “Beni Vur! Beni Onlara Verme!”,

      Pi Artworks İstanbul; Leyla Gediz, “Anagram”, Orange Juice; Kevin van Braak, “Pressing Matters”, Framer Framed ; Catherine Christer Hennix “Traversée Du Fantasme”, Stedelijk

      Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi

      Sanat Dünyamız bu sayıdan itibaren sanat kütüphaneleri üzerine yeni bir dizi başlatıyor. Yapı Kredi Araştırma Kütüphanecisi Yücel Manyas'ın hazırladığı bu dizide ülkemizin dört bir yanından kütüphanelerin yöneticilerinden koleksiyonları ve çalışmaları hakkında bilgiler alacağız, görüşlerini sunacağız. Dizinin ilk konuğu Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi yöneticisi İsmail Bakar.

      “İlk Raunt”

      Banu-Hakan Çarmıklı Koleksiyonu'ndan eserlerle 6 Mart-12 Mayıs tarihleri arasında Galata Rum Okulu'nda gerçekleştirilen “İlk Raunt” sergisini Kültigin Kağan Akbulut kaleme aldı.

      Ayşegül Kurtel ile Söyleşi

      K2 Güncel Sanat Merkezi'nin ve güncel sanat trienali PORTIZMIR'in kurucudirektörü Ayşegül Kurtel PORTIZMIR4'ü, hedeflerini ve son dönem çalışmalarını anlattı.

      Doğu Batı Paradoksu

      Bu sayıda K2 Güncel Sanat Merkezi'nin kurucusu Ayşegül Kurtel ile yapılan söyleşinin konularından PORTIZMIR Güncel Sanat Trienali, Refa Emrali'nin yazısına da esin kaynağı oldu.

      Mardin'in İçinde Mardin'den Öte

      Bu yıl 4 Mayıs- 4 Haziran tarihleri arasında yapılan 4. Mardin Bienali'ni Nazlı Pektaş değerlendirdi.

      “Siyah Gürültü” sergisi

      Tuğçe Arslan, 9 Eylül – 23 Aralık 2017'de Akbank Sanat'ta Işıl Önol ve Ekrem Ertan küratörlüğünde açılan “Siyah Gürültü'sergisini değerlendirdi.

      Siyah-Beyaz “Topoğrafya Örnekleri”

      T. Onur Çimen; mimar, akademisyen, sanatçı Sinan Logie'nin Ankara'da 11 Mayıs -11 Haziran 2018 tarihleri arasında Galeri Siyah Beyaz'da açılan “Topoğrafya Örnekleri” sergisini yorumladı.

      Nur Özalp'ın Asamblajları

      Şair, yazar Gültekin Emre sanatçı Nur Özalp'ın asamblajlarını yorumladı.

      fragMENtaTION dizisi no 36: N. Toros Mutlu'nun “Blank Verses - I” projesi

      Sanat Dünyamız'ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu N. Toros Mutlu oldu. Sönmez projeyi anlatırken şöyle yazıyor:

      “Toros objektifini gökyüzüne, ağaçlara, toprağa yöneltip belli kareleri seçtiğinde motiflerinin her coğrafyada görülebilecek olan gökyüzü, ağaçlar, taşlar olmasına özel bir önem yüklüyor. 2015 ile 2017 yılları arasında yaptığı bu dizinin doğaya yakınlaştığı nokta son derece önemli. Dünya nüfusunun yarısından fazlası kentlerde yaşadığı için birey ile doğa arasındaki ilişkiler günümüzde oldukça farklılaştı. İnsan eskiden parçası olduğu doğaya karşı bugün farklı hisler besliyor. Doğal çevreden giderek uzaklaşan birey, doğanın kendisiyle değil dijital görüntüleriyle, tüketim zincirinin belirlediği çerçeveden tabiata bakabiliyor. Bu yabancılaşma o kadar güçlü bir şekilde kendini biçimlendiriyor ki, yüzyıllar boyunca yaratılış süreçlerinin oluşturduğu süreklilikler de parçalanıyor. Tohum, büyüme, meyve verme modern tarımın parçaladığı, içeriğini tamamen değiştirdiği süreçler. Bu nedenle günümüzde birey ile tabiat arasındaki ilişki kökünü, özünü kaybetmiş durumda.“

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat