%15
Sanat Eğitim Tarihi Çerçevesinde Çocuk Sanatının Tarihi Oğuz Dilmaç
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786052411490
Boyut
16.00x23.50
Sayfa Sayısı
200
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-01
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Sanat Eğitim Tarihi Çerçevesinde Çocuk Sanatının Tarihi

48,00TL
40,80TL
%15
Satışta değil
9786052411490
737610
Sanat Eğitim Tarihi Çerçevesinde Çocuk Sanatının Tarihi
Sanat Eğitim Tarihi Çerçevesinde Çocuk Sanatının Tarihi
40.80

Yetişkinlerin çocuk resimlerine olan ilgisinin özellikle son iki yüzyıldır artması, çocuk resimlerini anlamlandırma üzerine yapılan araştırmaların gittikçe yoğunlaşmasına neden olmuştur. Çocuk resimlerinin yetişkinler için bu derece ilgi çekici hale gelmesinin nedeni şüphesiz resimlerin kendilerine has bir anlatımdili taşıyor olmasıdır. Sanayileşme döneminde endüstrinin tasarımcı ihtiyacı ile baslayan çocuk resimlerine ilgi, eğitimde gerçekleştirilen “sanat eğitimi akımı” ve “iş eğitimi akımı” gibi reformist hareketlerle daha programlı bir hale dönüşmüş, psikolojinin bir bilim dalı olarak kabul görmesi ile birlikte giderek artmıştır. Zira psikoloji bilimi çocuk resimlerinin, bireyin zihinsel gelişiminin göstergesi olduğu kadar onların karmaşık dünyasının kendine özgü bir yansıması olduğunun görülmesini sağlamıştır. Bu durum çocuk resimlerine olan ilginin farklı bir yöne kaymasına neden olmuştur. Fakat çocuk resimlerinin estetik bir değer taşıdığının farkına varılması için özellikle sanatta modernleşmenin oluştuğu sürecin gerçekleşmesi beklenecektir. Bu dönemde Kandinsky, Klee, Miro, Dubuffet gibi birçok avangart sanatçının çocuk resimlerinin zengin imgesel dilinden kendi çalışmalarında faydalandıkları ve bunun için çocuk resimleri toplayıp koleksiyon yaptıkları bilinmektedir.

  • Açıklama
    • Yetişkinlerin çocuk resimlerine olan ilgisinin özellikle son iki yüzyıldır artması, çocuk resimlerini anlamlandırma üzerine yapılan araştırmaların gittikçe yoğunlaşmasına neden olmuştur. Çocuk resimlerinin yetişkinler için bu derece ilgi çekici hale gelmesinin nedeni şüphesiz resimlerin kendilerine has bir anlatımdili taşıyor olmasıdır. Sanayileşme döneminde endüstrinin tasarımcı ihtiyacı ile baslayan çocuk resimlerine ilgi, eğitimde gerçekleştirilen “sanat eğitimi akımı” ve “iş eğitimi akımı” gibi reformist hareketlerle daha programlı bir hale dönüşmüş, psikolojinin bir bilim dalı olarak kabul görmesi ile birlikte giderek artmıştır. Zira psikoloji bilimi çocuk resimlerinin, bireyin zihinsel gelişiminin göstergesi olduğu kadar onların karmaşık dünyasının kendine özgü bir yansıması olduğunun görülmesini sağlamıştır. Bu durum çocuk resimlerine olan ilginin farklı bir yöne kaymasına neden olmuştur. Fakat çocuk resimlerinin estetik bir değer taşıdığının farkına varılması için özellikle sanatta modernleşmenin oluştuğu sürecin gerçekleşmesi beklenecektir. Bu dönemde Kandinsky, Klee, Miro, Dubuffet gibi birçok avangart sanatçının çocuk resimlerinin zengin imgesel dilinden kendi çalışmalarında faydalandıkları ve bunun için çocuk resimleri toplayıp koleksiyon yaptıkları bilinmektedir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat