%19
Sanat ve Bilgi İlişkisi Işık Eren
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789758149315
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
101
Baskı
1
Basım Tarihi
2006
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sanat ve Bilgi İlişkisiA. Schopenhauer ve M. Heidegger'in Sanat Görüşleri

Yazar: Işık Eren
Yayınevi : Asa Kitabevi
5,56TL
4,45TL
%19
Satışta değil
9789758149315
704852
Sanat ve Bilgi İlişkisi
Sanat ve Bilgi İlişkisi A. Schopenhauer ve M. Heidegger'in Sanat Görüşleri
4.45

Schopenhauer ve Heidegger'in hakikat ve sanat arasında kurdukları ilişkiye baktığımızda, her ikisinin de sanatı, "varolanda hakiki olanı nesne edinme" olarak gördüklerini söyleyebiliriz. Ancak, Schopenhauer için bir varolanda onun idesini görmenin tek bir yolu vardır, o da sanattır. Heideger'de ise sanat, "varolanın hakikatinin açığa çıkmasının" tarzlarından biridir. Schopenhauer'a göre sanattan başka olanakları da vardır. Ancak bunların her biri hakikati kendi tarzında açığa çıkarır. Kısacası nesne aynıdır, ama hakikatin "olagelme"sinin tarzı her birinde farklıdır. Heidegger için sanat, hakikatin hangi tarzda gerçekleşirse gerçekleşsin öncelikle insan kendine bir imkanı gerçekleştirmelidir. Bu noktada her iki filozofun da kişinin bir imkanı gerçekleştirmesini başlangıç olarak gördüklerini söyleyebiliriz. İsteme ya da varlığın hakikat olarak görünmesi ve gösterilmesi için "kişi"de, sanatçıda bir tür değişim olmalıdır.

  • Açıklama
    • Schopenhauer ve Heidegger'in hakikat ve sanat arasında kurdukları ilişkiye baktığımızda, her ikisinin de sanatı, "varolanda hakiki olanı nesne edinme" olarak gördüklerini söyleyebiliriz. Ancak, Schopenhauer için bir varolanda onun idesini görmenin tek bir yolu vardır, o da sanattır. Heideger'de ise sanat, "varolanın hakikatinin açığa çıkmasının" tarzlarından biridir. Schopenhauer'a göre sanattan başka olanakları da vardır. Ancak bunların her biri hakikati kendi tarzında açığa çıkarır. Kısacası nesne aynıdır, ama hakikatin "olagelme"sinin tarzı her birinde farklıdır. Heidegger için sanat, hakikatin hangi tarzda gerçekleşirse gerçekleşsin öncelikle insan kendine bir imkanı gerçekleştirmelidir. Bu noktada her iki filozofun da kişinin bir imkanı gerçekleştirmesini başlangıç olarak gördüklerini söyleyebiliriz. İsteme ya da varlığın hakikat olarak görünmesi ve gösterilmesi için "kişi"de, sanatçıda bir tür değişim olmalıdır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat