%35
Sinema Estetiği ve Godard Mutlu Parkan
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059862103
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
120
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2018-10
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sinema Estetiği ve Godard

Yazar: Mutlu Parkan
Yayınevi : Kozmos Basın Yayın
25,00TL
16,25TL
%35
Satışta değil
9786059862103
717996
Sinema Estetiği ve Godard
Sinema Estetiği ve Godard
16.25

Fransız Yeni Dalga "akımı" içinden çıkan Jean-Luc Godard, tartışmasız sinema tarihinin üzerinde en çok konuşulan yönetmeni­dir. Kelimenin gerçek anlamıyla bir akım olup olmadığı her zaman tartışılabilecek olan Yeni Dalga'nın en önemli üç yönetmeni Truffaut, Resnais ve Godard ol­makla beraber, -diğer yönetmenler de içinde olmak üzere- hiçbiri ortak bir dünya görüşünü ve estetik çizgiyi temsil etmemektedirler. Oysa Godard, belirli bir yol izleyen elliyi aşkın filmiyle sinema estetiğinin geleneksel çizgisini terk ederek, sinemada tamamen yeni bir estetik çizgi oluşturmuştur.

Godard sinemasının incelenmesi, bir anlamda, sinemada ger­çeğin ve gerçekliğin de biraz farklı bir bakış açısıyla ele alınması anlamına gelir. Çünkü Godard'ın sinemaya getirdiği bütün yenilik­ler ve ortaya koyduğu estetik çizgi, gerçeği görünen yüzünün ardın­da arayan bir eğilimin ifadesinden başka bir şey değildir.

  • Açıklama
    • Fransız Yeni Dalga "akımı" içinden çıkan Jean-Luc Godard, tartışmasız sinema tarihinin üzerinde en çok konuşulan yönetmeni­dir. Kelimenin gerçek anlamıyla bir akım olup olmadığı her zaman tartışılabilecek olan Yeni Dalga'nın en önemli üç yönetmeni Truffaut, Resnais ve Godard ol­makla beraber, -diğer yönetmenler de içinde olmak üzere- hiçbiri ortak bir dünya görüşünü ve estetik çizgiyi temsil etmemektedirler. Oysa Godard, belirli bir yol izleyen elliyi aşkın filmiyle sinema estetiğinin geleneksel çizgisini terk ederek, sinemada tamamen yeni bir estetik çizgi oluşturmuştur.

      Godard sinemasının incelenmesi, bir anlamda, sinemada ger­çeğin ve gerçekliğin de biraz farklı bir bakış açısıyla ele alınması anlamına gelir. Çünkü Godard'ın sinemaya getirdiği bütün yenilik­ler ve ortaya koyduğu estetik çizgi, gerçeği görünen yüzünün ardın­da arayan bir eğilimin ifadesinden başka bir şey değildir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat