Sözün Özü Kelam-ı İlahi'nin Tabiatına Dair
Anlama -yorumlama faaliyetinin subjektif karakteri göz önüne alındığında ve Tefsir Tarihi'nin ortaya koyduğu örnekler de elimizdeyken, Kur'an'ın herkesçe kabul görecek şekilde tek ve nihai yorumunun yapılabilme imkanının bulunamayacağı aşikardır. İlahi vahyin bir noktaya kadar farklı okumaları olacaktır ve kaanatimizce bu tabii de karşılanmalıdır. Ancak okuduğumuz, anlamaya / yorumlamaya çalıştığımız metnin, -tabiri caizse- karşımızda adeta eli-kolu bağlı bir vaziyette duran ve kişisel ilgilerimize, heyecanlarımıza, indi ve spekülatif yaklaşımlarımıza ses çıkarmayan / çıkaramayan bir mahiyet taşıdığı sanılıyor, bu yüzden de her isteyenin istediği şekilde manalar istinbat edebileceği sanılan böylesi bir kelam'dan çeşitli ilhamlar alınabileceği düşünülüorsa, tereddüt etmeden söyleyebilirz ki bu zanlar fevkalade yanlıştır ve Kur'anı Kerim'in rehberlik vasfına halel giterecek derecede cahilce yakıştırmalarıdır.
- Açıklama
Anlama -yorumlama faaliyetinin subjektif karakteri göz önüne alındığında ve Tefsir Tarihi'nin ortaya koyduğu örnekler de elimizdeyken, Kur'an'ın herkesçe kabul görecek şekilde tek ve nihai yorumunun yapılabilme imkanının bulunamayacağı aşikardır. İlahi vahyin bir noktaya kadar farklı okumaları olacaktır ve kaanatimizce bu tabii de karşılanmalıdır. Ancak okuduğumuz, anlamaya / yorumlamaya çalıştığımız metnin, -tabiri caizse- karşımızda adeta eli-kolu bağlı bir vaziyette duran ve kişisel ilgilerimize, heyecanlarımıza, indi ve spekülatif yaklaşımlarımıza ses çıkarmayan / çıkaramayan bir mahiyet taşıdığı sanılıyor, bu yüzden de her isteyenin istediği şekilde manalar istinbat edebileceği sanılan böylesi bir kelam'dan çeşitli ilhamlar alınabileceği düşünülüorsa, tereddüt etmeden söyleyebilirz ki bu zanlar fevkalade yanlıştır ve Kur'anı Kerim'in rehberlik vasfına halel giterecek derecede cahilce yakıştırmalarıdır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.