%25
Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yönte
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786052819944
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
160
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yöntem ve Rol Çalışmaları

40,00TL
30,00TL
%25
Satışta değil
9786052819944
840442
Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yöntem ve Rol Çalışmaları
Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yöntem ve Rol Çalışmaları
30.00

Ömer Yıldırım'ın tiyatro insanlarıyla yaptığı bu görüşmelerde ülkemizde tiyatro sanatının gerçek durumunun ne olduğu ve daha başarılı bir duruma gelmesi için neler yapılması gerektiği konusu değişik açılardan irdelenerek aydınlatılmaya çalışılıyor. Görüşülen sanatçıların sorulara verdikleri yanıtları okudukça önümüzde her biri farklı ve özgün yöntemlerle kendini ayırt eden okulların kapıları açılıyor. Yale Tiyatro Okulu, Actor's Studio, Royal Academy of Dramatic Art gibi batılı ülkelerdeki eğitim kurumlarıyla Türkiye'deki konservatuarlar ve tiyatro okullarını karşılaştırabileceğimiz çeşitli boyutlar ortaya çıkıyor. Dünyadaki kültür politikalarının tiyatro sanatını ve dolayısıyla oyuncunun yetişmesini nasıl etkilediği, sahne ve seyirci kitlesinin etkileşimi gibi sorunların da tartışıldığını görüyoruz. Prof. Dr. Cevat Çapan

Role nasıl hazırlanıyorlar? Ayla Algan, Can Gürzap, Engin Alkan, Haldun Dormen, Haluk Bilginer, İpek Bilgin, Kayhan Yıldızoğlu, Metin Akpınar, Serkan Keskin, Suna Keskin ve Zafer Algöz Bu söyleşileri yaparken; amaç, oyunculuk yöntemleri ve rol çalışmalarını teorik çalışmalardan öğrenmek yerine bizzat oyunculuk eğitimi veren tiyatro oyuncularının deneyimlerinden yararlanmak ve uyguladıkları yöntemleri öğrenmek üzere bir saha çalışması yapmaktı. Benim için büyük bir kazanç oldu. Ömer Yıldırım

  • Açıklama
    • Ömer Yıldırım'ın tiyatro insanlarıyla yaptığı bu görüşmelerde ülkemizde tiyatro sanatının gerçek durumunun ne olduğu ve daha başarılı bir duruma gelmesi için neler yapılması gerektiği konusu değişik açılardan irdelenerek aydınlatılmaya çalışılıyor. Görüşülen sanatçıların sorulara verdikleri yanıtları okudukça önümüzde her biri farklı ve özgün yöntemlerle kendini ayırt eden okulların kapıları açılıyor. Yale Tiyatro Okulu, Actor's Studio, Royal Academy of Dramatic Art gibi batılı ülkelerdeki eğitim kurumlarıyla Türkiye'deki konservatuarlar ve tiyatro okullarını karşılaştırabileceğimiz çeşitli boyutlar ortaya çıkıyor. Dünyadaki kültür politikalarının tiyatro sanatını ve dolayısıyla oyuncunun yetişmesini nasıl etkilediği, sahne ve seyirci kitlesinin etkileşimi gibi sorunların da tartışıldığını görüyoruz. Prof. Dr. Cevat Çapan

      Role nasıl hazırlanıyorlar? Ayla Algan, Can Gürzap, Engin Alkan, Haldun Dormen, Haluk Bilginer, İpek Bilgin, Kayhan Yıldızoğlu, Metin Akpınar, Serkan Keskin, Suna Keskin ve Zafer Algöz Bu söyleşileri yaparken; amaç, oyunculuk yöntemleri ve rol çalışmalarını teorik çalışmalardan öğrenmek yerine bizzat oyunculuk eğitimi veren tiyatro oyuncularının deneyimlerinden yararlanmak ve uyguladıkları yöntemleri öğrenmek üzere bir saha çalışması yapmaktı. Benim için büyük bir kazanç oldu. Ömer Yıldırım

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat