Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789750809289
Boyut
230-290
Sayfa Sayısı
140
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2005-04
Çeviren
Mary Işın
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sultan'ın Gözünden Şenlik

Yazar: Semiramis
35,00TL
Satışta değil
9789750809289
394095
Sultan'ın Gözünden Şenlik
Sultan'ın Gözünden Şenlik
35.00
Semiramis, Sultan'ın Gözünden Şenlik
8 - 27 Nisan 2005

Yapı Kredi Kültür Merkezinde açılan Semiramis - Sultan'ın Gözünden Şenlik adlı resim sergisine kapsamlı bir sergi kitabı eşlik ediyor.

Semiramis estetik yaratısı öz bilinci; Özünün salt kendilik idollerini dış dünya ikonla-rıyla ifadesi ve bu ifade dolaylarında; kendi özünün cevherinden giderek bağımsızlaşan formların ileri sürülmesidir. Buradaki estetik giz ise kendi bildirimini kendi içinde taşımakta ve Öz bilincinin sembollerine dönüşerek ilerlemektedir. Özün ya da arı ben'in dışlaşması Doğu ve Batı ikonlarının harmanlanmasıyla bir form parmaklığı yaratmakta ve evrensel estetik bildirime doğru yol almaktadır. Güzel olanı kendi öz düşüncesi ve duyumunda arayan sanatçı öte yandan içkin, ele geçmez, kendinde şey olarak belirlediği sembolik dille yan yollara sapmadan ve kendi açıklığından hiçbir şey kaybetmeden ulaşmak istediği form alanına varır ki biz burada birdenbire evrensel bilince ilişkin verilerle karşılaşırız. Semiramis tabloları Doğu ve Batı paradigmaları gibi iki ayrı alanın devinimi olarak öz bilincin arı duygularından ve kımıltısından evrilerek sembollerle temsil edilen bir ütopyaya dönüşürler.
(Kitabın İçinden)
  • Açıklama
    • Semiramis, Sultan'ın Gözünden Şenlik
      8 - 27 Nisan 2005

      Yapı Kredi Kültür Merkezinde açılan Semiramis - Sultan'ın Gözünden Şenlik adlı resim sergisine kapsamlı bir sergi kitabı eşlik ediyor.

      Semiramis estetik yaratısı öz bilinci; Özünün salt kendilik idollerini dış dünya ikonla-rıyla ifadesi ve bu ifade dolaylarında; kendi özünün cevherinden giderek bağımsızlaşan formların ileri sürülmesidir. Buradaki estetik giz ise kendi bildirimini kendi içinde taşımakta ve Öz bilincinin sembollerine dönüşerek ilerlemektedir. Özün ya da arı ben'in dışlaşması Doğu ve Batı ikonlarının harmanlanmasıyla bir form parmaklığı yaratmakta ve evrensel estetik bildirime doğru yol almaktadır. Güzel olanı kendi öz düşüncesi ve duyumunda arayan sanatçı öte yandan içkin, ele geçmez, kendinde şey olarak belirlediği sembolik dille yan yollara sapmadan ve kendi açıklığından hiçbir şey kaybetmeden ulaşmak istediği form alanına varır ki biz burada birdenbire evrensel bilince ilişkin verilerle karşılaşırız. Semiramis tabloları Doğu ve Batı paradigmaları gibi iki ayrı alanın devinimi olarak öz bilincin arı duygularından ve kımıltısından evrilerek sembollerle temsil edilen bir ütopyaya dönüşürler.
      (Kitabın İçinden)
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat