%20
Talih Tesadüf ve İrade Seval Şahin
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789750527364
Boyut
13.00x19.50
Sayfa Sayısı
142
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Talih Tesadüf ve İradeAhmet Hamdi Tanpınar'ın Romancılığı Üzerine Düşünceler

Yazar: Seval Şahin
Yayınevi : İletişim Yayınevi
42,50TL
34,00TL
%20
Satışta değil
9789750527364
799265
Talih Tesadüf ve İrade
Talih Tesadüf ve İrade Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Romancılığı Üzerine Düşünceler
34.00

Türk edebiyatının aşılmaz doruklarından Ahmet Hamdi Tanpınar'ınromancılığı üzerine denemelerden oluşan bu kitapta SevalŞahin, mektup, hatıra, tiyatro, orta oyunu gibi türlerin Tanpınar'ınmetinlerinde kurgu, olay örgüsü ve yapı arasındaki ilişkiyi nasıldinamikleştirdiğini ortaya koyuyor. Tanpınar hakkında yapılmış güncelçalışmaları da göz önünde bulundurarak kapsamlı bir kuramsalçerçeve çizen Şahin; Mahur Beste, Sahnenin Dışındakiler, Huzur veSaatleri Ayarlama Enstitüsü özelinde Tanpınar poetikasına yeni biraçılım getirmeyi deniyor.

“Tanpınar, Suad ile belki bir trajedi ortaya koyamamıştır ama asıltrajedi de bu değil midir? Kendisini evrenin merkezine koyan insan,tek başınadır, kendinden başkalarıyla bütünleşememekte, kendisiniçoğullaştıramamaktadır. Son sahnede her tarafı aydınlatan bir güneşgibi gökyüzüne gerilen Mümtaz değil Suad'dır. Bu, belirli anlamlardainsanın tanrılaşması değil midir? İşte, tersine çevrilmiş teolojinin birbaşka karşılığı da buradadır.”

  • Açıklama
    • Türk edebiyatının aşılmaz doruklarından Ahmet Hamdi Tanpınar'ınromancılığı üzerine denemelerden oluşan bu kitapta SevalŞahin, mektup, hatıra, tiyatro, orta oyunu gibi türlerin Tanpınar'ınmetinlerinde kurgu, olay örgüsü ve yapı arasındaki ilişkiyi nasıldinamikleştirdiğini ortaya koyuyor. Tanpınar hakkında yapılmış güncelçalışmaları da göz önünde bulundurarak kapsamlı bir kuramsalçerçeve çizen Şahin; Mahur Beste, Sahnenin Dışındakiler, Huzur veSaatleri Ayarlama Enstitüsü özelinde Tanpınar poetikasına yeni biraçılım getirmeyi deniyor.

      “Tanpınar, Suad ile belki bir trajedi ortaya koyamamıştır ama asıltrajedi de bu değil midir? Kendisini evrenin merkezine koyan insan,tek başınadır, kendinden başkalarıyla bütünleşememekte, kendisiniçoğullaştıramamaktadır. Son sahnede her tarafı aydınlatan bir güneşgibi gökyüzüne gerilen Mümtaz değil Suad'dır. Bu, belirli anlamlardainsanın tanrılaşması değil midir? İşte, tersine çevrilmiş teolojinin birbaşka karşılığı da buradadır.”

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat