%39
Tanrının Şarkısı Bhagavad Gita
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786257243322
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
98
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-09
Çeviren
Emre Demirel
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Tanrının Şarkısı

Yazar: Bhagavad Gita
Yayınevi : Gece Kitaplığı
27,93TL
16,76TL
%39
Satışta değil
9786257243322
846957
Tanrının Şarkısı
Tanrının Şarkısı
16.76

Bu ünlü ve muhteşem Sanskritçe şiir, büyük Hint destanı Mahabharata'nın altıncı Parvası veya “Bhişma” içinde bir bölüm olarak karşımıza çıkar. Devanagiri edebiyatının “Beş Mücevheri”nden biri pnacharatnani olarak kabul edildiği Hindistan'da büyük bir popülarite ve saygınlığa sahiptir. Sade ama asil bir dille, Kapila, Patanjali ve Vedalar'ın doktrinlerini harmanlayarak, günümüzde hâkim olan Brahmanik inanç olarak kalan felsefi bir sistemi ortaya çıkarır. Deklare ettiği konuların birçoğu öylesine ulvi, özlemleri öylesine yüce, o kadar saf ve dindarlığı o kadar yumuşak ki, Schlegel, şiiri incelemesinin ardından, şiirin bilinmeyen yazarına karşı şu sevinç ve övgü dolu sözleri sıralıyor: "Magistrorum reverentia a Brachmanis inter sanctissima pietatis officia refertur. Ergo te primum, Vates sanctissime, Numinisque hypopheta! quisquis tandem inter mortales dictus tu fueris, carminis bujus auctor,, cujus oraculis mens ad excelsa quaeque,quaeque,, aeterna atque divina, cum inenarraoih quddam delectatione rapitur-te primum, inquam, salvere jubeo, et vestigia tua semper adore." Lassen, bu görkemli övgüyü aksettiriyor; gerçekten, burada telkin edilen ahlaki değerler son derece çarpıcıdır ve buradaki öğretiler ile Yeni Ahit'teki öğretiler arasında çok büyük paralellikler vardır. Bu durum, yazarın mı Hıristiyan kaynaklarından faydalandığı yoksa Evanjelistler'in ve Havariler'in mi yazardan faydalandığı konusunda Panditler ve Misyonerler arasında bir tartışmaya sebep olmuştur.

  • Açıklama
    • Bu ünlü ve muhteşem Sanskritçe şiir, büyük Hint destanı Mahabharata'nın altıncı Parvası veya “Bhişma” içinde bir bölüm olarak karşımıza çıkar. Devanagiri edebiyatının “Beş Mücevheri”nden biri pnacharatnani olarak kabul edildiği Hindistan'da büyük bir popülarite ve saygınlığa sahiptir. Sade ama asil bir dille, Kapila, Patanjali ve Vedalar'ın doktrinlerini harmanlayarak, günümüzde hâkim olan Brahmanik inanç olarak kalan felsefi bir sistemi ortaya çıkarır. Deklare ettiği konuların birçoğu öylesine ulvi, özlemleri öylesine yüce, o kadar saf ve dindarlığı o kadar yumuşak ki, Schlegel, şiiri incelemesinin ardından, şiirin bilinmeyen yazarına karşı şu sevinç ve övgü dolu sözleri sıralıyor: "Magistrorum reverentia a Brachmanis inter sanctissima pietatis officia refertur. Ergo te primum, Vates sanctissime, Numinisque hypopheta! quisquis tandem inter mortales dictus tu fueris, carminis bujus auctor,, cujus oraculis mens ad excelsa quaeque,quaeque,, aeterna atque divina, cum inenarraoih quddam delectatione rapitur-te primum, inquam, salvere jubeo, et vestigia tua semper adore." Lassen, bu görkemli övgüyü aksettiriyor; gerçekten, burada telkin edilen ahlaki değerler son derece çarpıcıdır ve buradaki öğretiler ile Yeni Ahit'teki öğretiler arasında çok büyük paralellikler vardır. Bu durum, yazarın mı Hıristiyan kaynaklarından faydalandığı yoksa Evanjelistler'in ve Havariler'in mi yazardan faydalandığı konusunda Panditler ve Misyonerler arasında bir tartışmaya sebep olmuştur.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat