%35
Tekke Musikisi Ve İlahileri %20 indirimli Cemal Karabaşoğlu
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055291631
Boyut
16.00x24.00
Sayfa Sayısı
296
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-05
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Tekke Musikisi ve İlahileriRamazan Ayına Mahsus

80,00TL
52,00TL
%35
Satışta değil
9786055291631
636273
Tekke Musikisi ve İlahileri
Tekke Musikisi ve İlahileri Ramazan Ayına Mahsus
52.00

Günümüzde kesin bilgi içermeyen sınırlı birkaç kaynağa dayanılarak “Enderûn Teravihi” şeklinde adlandırılması, saraya mahsus veya saray tarafından ibadet hayatında ihdas edilmiş bir uygulama düşüncesini çağrıştırmaktadır. Ancak tekkelerde teravih namazı aralarında okunmak üzere tertip edilmiş yazma ve matbu kaynaklar incelendiğinde, bu uygulamanın araştırmalarda bahsedildiği şekilde sarayla ilgili veya câmilerle sınırlı olmadığı, tekkelerde de çok daha geniş bir makam çeşitliliğiyle ve coşkun bir irfani birikimle uygulandığını görülmektedir.

Bu çalışmada, Halvetî-Sünbülî Dergâhı'na ve Kasımpaşa Mevlevîhânesi'ne ait yazma eserler ile Rıfai Dergahı postnişini Şeyh Hayrullah Taceddin tarafından hazırlanan eserler üzerinden, İstanbul tekkelerinde teravih namazlarında uygulanan müzikal icrâların karakteristiği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca günümüzde bestesi unutulmuş eserlerin güftelerinin ve makamlarının tespit edilmesi sayesinde, bu eserlerin tekrar bestelenerek günümüz mûsikî icrâlarında yer almaları için bir imkân sağlanmıştır. Bu çalışmada bestesi tespit edilemeyen eser notalarının eksikliklerini bundan sonra yapılacak baskılarda giderebilmek en büyük temennimizdir.

  • Açıklama
    • Günümüzde kesin bilgi içermeyen sınırlı birkaç kaynağa dayanılarak “Enderûn Teravihi” şeklinde adlandırılması, saraya mahsus veya saray tarafından ibadet hayatında ihdas edilmiş bir uygulama düşüncesini çağrıştırmaktadır. Ancak tekkelerde teravih namazı aralarında okunmak üzere tertip edilmiş yazma ve matbu kaynaklar incelendiğinde, bu uygulamanın araştırmalarda bahsedildiği şekilde sarayla ilgili veya câmilerle sınırlı olmadığı, tekkelerde de çok daha geniş bir makam çeşitliliğiyle ve coşkun bir irfani birikimle uygulandığını görülmektedir.

      Bu çalışmada, Halvetî-Sünbülî Dergâhı'na ve Kasımpaşa Mevlevîhânesi'ne ait yazma eserler ile Rıfai Dergahı postnişini Şeyh Hayrullah Taceddin tarafından hazırlanan eserler üzerinden, İstanbul tekkelerinde teravih namazlarında uygulanan müzikal icrâların karakteristiği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca günümüzde bestesi unutulmuş eserlerin güftelerinin ve makamlarının tespit edilmesi sayesinde, bu eserlerin tekrar bestelenerek günümüz mûsikî icrâlarında yer almaları için bir imkân sağlanmıştır. Bu çalışmada bestesi tespit edilemeyen eser notalarının eksikliklerini bundan sonra yapılacak baskılarda giderebilmek en büyük temennimizdir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat