%30
Teorik Bakış Sayı: 13 Kolektif
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3990000020316
Boyut
14.00x22.50
Sayfa Sayısı
326
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Teorik Bakış Sayı: 13

Yazar: Kolektif
Yayınevi : Minör Yayınları
40,00TL
28,00TL
%30
Satışta değil
3990000020316
801041
Teorik Bakış Sayı: 13
Teorik Bakış Sayı: 13
28.00

Teorik Bakış bu sayısında kavramsal sanatı tartışıyor.Kavramsal sanat tabiri, 1960'lı yıllarda ortaya çıkmış olsa da,sanatın estetik olduğu kadar kavramsal bir uğraş olduğu fikri 19.yüzyıla kadar rahatlıkla götürülebilir. Özellikle 20. yüzyılın başındaMarcel Duchamp'ın resim yapmayı reddetmesi ve sanatı bir fikireylemi olarak görüp ready-made'leri ortaya koyması önemli birdönüm noktası olmuştur. Duchamp'a göre bu yeni sanat, estetikduyguları değil, izleyicinin zihnindeki sözel bölgeyi hareketegeçirmek için yapılmaktaydı. Duchamp, görsel olanı, dil ve düşüncearasındaki ilişkileri incelemek için bir araç olarak kullanıyordu.Nitekim ready-made'lere verdiği adlar yapıtın anlamını ifşa etmekiçin doğrudan bir şifre işlevi görüyor ve anlam üretimini etkiliyorve/veya belirliyordu. 1960'lı yıllarda önce kavram sanatı, sonra dakavramsal sanat tabiri dolaşıma girdi. Bu noktadan sonra sanat,belki de Hegelci bir tarzda felsefeye dönüştü. Sanat yapmak demekartık, belli bir düşüncenin görselleştirme yoluyla ifade edilmesianlamına gelmekteydi. Söz konusu olan, bir yapıtın estetik açıdangüzel ya da çirkin olduğu değil, felsefi açıdan ne anlama geldiğiveya neyi ifade etmek istediğiydi. Bu dosya farklı açılardan buçerçevenin içini doldurmaya çalışmaktadır.

  • Açıklama
    • Teorik Bakış bu sayısında kavramsal sanatı tartışıyor.Kavramsal sanat tabiri, 1960'lı yıllarda ortaya çıkmış olsa da,sanatın estetik olduğu kadar kavramsal bir uğraş olduğu fikri 19.yüzyıla kadar rahatlıkla götürülebilir. Özellikle 20. yüzyılın başındaMarcel Duchamp'ın resim yapmayı reddetmesi ve sanatı bir fikireylemi olarak görüp ready-made'leri ortaya koyması önemli birdönüm noktası olmuştur. Duchamp'a göre bu yeni sanat, estetikduyguları değil, izleyicinin zihnindeki sözel bölgeyi hareketegeçirmek için yapılmaktaydı. Duchamp, görsel olanı, dil ve düşüncearasındaki ilişkileri incelemek için bir araç olarak kullanıyordu.Nitekim ready-made'lere verdiği adlar yapıtın anlamını ifşa etmekiçin doğrudan bir şifre işlevi görüyor ve anlam üretimini etkiliyorve/veya belirliyordu. 1960'lı yıllarda önce kavram sanatı, sonra dakavramsal sanat tabiri dolaşıma girdi. Bu noktadan sonra sanat,belki de Hegelci bir tarzda felsefeye dönüştü. Sanat yapmak demekartık, belli bir düşüncenin görselleştirme yoluyla ifade edilmesianlamına gelmekteydi. Söz konusu olan, bir yapıtın estetik açıdangüzel ya da çirkin olduğu değil, felsefi açıdan ne anlama geldiğiveya neyi ifade etmek istediğiydi. Bu dosya farklı açılardan buçerçevenin içini doldurmaya çalışmaktadır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat