İzz b. Abdisselam der ki: Haşeviyye iki kısımdır: Biri teşbih ve tecsimini gizlemez; diğeri ise selef mezhebi anlayışına gizlenin. Oysa selef mezhebi tefvid ve tenzihtir; teşbih ve tecsim değildir. İbnu'l-Cevzi der ki: Akaid konularında kitabı olan ve yanlış sözler sarf eden 3 kişi gördüm: Ebu Abdillah b. Hamidy Kadı Ebu Ya'la ve İbn Zağuni. Bu kimseler selefe karşı adeta avam gibi davranmış, onlara gölge düşüren kitaplar yazmışlar, haberi sıfatları duyularımızla idrak ettiğimiz sıfatlar olarak anlamışlardır Bunlar müteşabih naslardaki isim ve sıfatları zahiri manasında anlamış, onlara İslam'da olmayan bir sıfat ismi vermişlerdir. Bunların bu tutumlarında ne nakli ne de akla bir delilleri yoktur...
- Açıklama
İzz b. Abdisselam der ki: Haşeviyye iki kısımdır: Biri teşbih ve tecsimini gizlemez; diğeri ise selef mezhebi anlayışına gizlenin. Oysa selef mezhebi tefvid ve tenzihtir; teşbih ve tecsim değildir. İbnu'l-Cevzi der ki: Akaid konularında kitabı olan ve yanlış sözler sarf eden 3 kişi gördüm: Ebu Abdillah b. Hamidy Kadı Ebu Ya'la ve İbn Zağuni. Bu kimseler selefe karşı adeta avam gibi davranmış, onlara gölge düşüren kitaplar yazmışlar, haberi sıfatları duyularımızla idrak ettiğimiz sıfatlar olarak anlamışlardır Bunlar müteşabih naslardaki isim ve sıfatları zahiri manasında anlamış, onlara İslam'da olmayan bir sıfat ismi vermişlerdir. Bunların bu tutumlarında ne nakli ne de akla bir delilleri yoktur...
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.