%20
Tevhid - Doğal Yasalar - Sınıfsız Toplum %25 indirimli Muhammed Nur De
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786056201349
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
167
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2012
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

TevhidDoğal Yasalar - Sınıfsız Toplum

13,89TL
11,11TL
%20
Satışta değil
9786056201349
480484
Tevhid
Tevhid Doğal Yasalar - Sınıfsız Toplum
11.11

Din; ne bir takım kimselerin iddia ettiği gibi başlı başına insanların uyanışına, nede birilerinin ifadesiyle afyonlanmasına sebep değildir. Bu iki boyut aynı anda din kavramının tanımı için mümkündür. Birini onaylayıp diğerini yok saymak bir bakıma din teriminin tarihsel sürecini yok saymak anlamına gelir. Çünkü din tek değil iki boyutludur.

- Tanrı; ezeli (başlangıçsız) ebedi (sonsuz) ve sınırsız varoluşa sahip olduğuna göre, “O” nun dışında bir varlıktan ya da yaratılmıştan bahsetmek imkânsızdır, çelişiktir. Bu çelişki Tanrı'yı sınırlayacağı gibi “o”nun bağımlı ve ihtiyaç sahibi biçiminde algılanması anlamına gelecektir. Tevhid bu anlamda yaratılışı da yoktan var olmayı da reddetmeyi gerektirir.

- “İnsanlık bir zamanlar tek bir topluluk halindeydi. Sonradan ayrılığa düştüler...” ayetinin de işaret ettiği ve bu durumun (sınıflı toplumların oluşmasının) kınanıyor olması, asıl olanın, muradını sınıfsız toplum biçiminde ortaya koyuşuna işarettir. Doğal olarak da sosyolojik sınıflaşmaların temelunsurlarından olan metafizik yönlendirmeleri inkâr, İbrahim'i dinlerin ortak mücadele alanını yansıtmaktadır.

- Musa, tanrı temsilciliğine soyunarak halkını boyunduruk altına alan Firavun'la mücadeleye tutuştuğunda, Firavun halkına “Musa'nın dininizi değiştirmesinden korkuyorum diyordu”, İsa, Ferisilerin halkı uyutmalarına, soymalarına, sömürmelerine, köleleştirmelerine yarayan düzenlerine savaş açtığında onu çarmıhagötürenler zamanının dindarları - din adamlarıydı.

  • Açıklama
    • Din; ne bir takım kimselerin iddia ettiği gibi başlı başına insanların uyanışına, nede birilerinin ifadesiyle afyonlanmasına sebep değildir. Bu iki boyut aynı anda din kavramının tanımı için mümkündür. Birini onaylayıp diğerini yok saymak bir bakıma din teriminin tarihsel sürecini yok saymak anlamına gelir. Çünkü din tek değil iki boyutludur.

      - Tanrı; ezeli (başlangıçsız) ebedi (sonsuz) ve sınırsız varoluşa sahip olduğuna göre, “O” nun dışında bir varlıktan ya da yaratılmıştan bahsetmek imkânsızdır, çelişiktir. Bu çelişki Tanrı'yı sınırlayacağı gibi “o”nun bağımlı ve ihtiyaç sahibi biçiminde algılanması anlamına gelecektir. Tevhid bu anlamda yaratılışı da yoktan var olmayı da reddetmeyi gerektirir.

      - “İnsanlık bir zamanlar tek bir topluluk halindeydi. Sonradan ayrılığa düştüler...” ayetinin de işaret ettiği ve bu durumun (sınıflı toplumların oluşmasının) kınanıyor olması, asıl olanın, muradını sınıfsız toplum biçiminde ortaya koyuşuna işarettir. Doğal olarak da sosyolojik sınıflaşmaların temelunsurlarından olan metafizik yönlendirmeleri inkâr, İbrahim'i dinlerin ortak mücadele alanını yansıtmaktadır.

      - Musa, tanrı temsilciliğine soyunarak halkını boyunduruk altına alan Firavun'la mücadeleye tutuştuğunda, Firavun halkına “Musa'nın dininizi değiştirmesinden korkuyorum diyordu”, İsa, Ferisilerin halkı uyutmalarına, soymalarına, sömürmelerine, köleleştirmelerine yarayan düzenlerine savaş açtığında onu çarmıhagötürenler zamanının dindarları - din adamlarıydı.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat