Hiç şüphesiz ki ilim bir nurdur. Allah için ilim tahsil etmek ibadettir. İlmi aramak cihaddır. Bilmeyene öğretmek sadakadır. İlmi müzakere etmek tesbihtir. Allah, ancak ilimle bilinir ve Allah'a ancak ilimle ibadet edilir. Allah, kavimleri ilimle yüceltir ve diğer insanlara üstün kılar. Milletler ancak ilimle doğru yola erişebilir. Allah indinde konumu en yüksek olanlar, Allah ile kulları arasında yer alan kimselerdir ki, bunlar da nebiler ve âlimlerdir. İblis'e fakihin ölümünden daha çok sevimli gelen hiçbir şey yoktur. İnsanların helakinin alameti ise hiç şüphesiz fâkihlerin ölmesidir.
Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) “İlim öğrenmek erkek ve kadın her Müslüman üzerine farzdır” diye buyurmuştur. Şüphe yok ki öğrenilmesi gereken ilimlerin ilki Tevhid ilmidir. Zira dünya ve ahiret için yegâne kurtuluş Tevhiddedir. Tevhid insanın yaratılış gayesidir. Tüm Rasuller Tevhid ilmini ümmetlerine öğretmek için gönderilmiş, kitaplar Tevhid ilmini öğretmek için indirilmiştir. Ayrıca bütün amellerin yegâne kabul şartı Tevhiddir.
İncelediğiniz bu kitap işte bu önemli ilme yani Tevhid ilmine dair hacmi küçük ancak oldukça önemli olan ve her Müslümanın bilmesi gereken zarurî kaideleri içeren 6 risaleden müteşekkildir. Bununla amacımız ilim tahsiline yeni başlayan talebelerin dinlerinde öncelikle bilmeleri gereken zaruri ilimleri öğrenmelerinde onlara yardımcı olmaktır.
1. ÜÇ ESAS…………. Muhammed b. Abdulvehhab
Birincisi; İlimdir ki delilleriyle birlikte Allah (Subhanehu ve Tealâ)'yı, Peygamberini ve İslâm dinini bilmektir.
İkincisi; Bu ilmin gereğince amel etmektir.
Üçüncüsü; İnsanları Allah'ın dinine davet etmektir.
Dördüncüsü; Bu uğurda çekilen eziyetlere sabretmektir.
Bu dört meselenin delili ise Allah (Subhanehu ve Tealâ)'nın şu ayetleridir:
“Asra andolsun ki, insan hüsrandadır. Ancak iman edip salih amellerde bulunanlar, birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler müstesna… ” (103 Asr/1-3)
İmam Şafiî (rahimehullah) “Eğer Allah (Subhanehu ve Tealâ) kullarına bu sûreden başka bir hüccet indirmemiş olsaydı, bu sûre onlara yeterdi” demiştir.
İmam Buharî (rahimehullah) Sahihinin “İlim, Söz ve Amelden Öncedir” başlığı altında şöyle demiştir:
“İlmin, söz ve amelden önce olduğunun delili, Allah (Subhanehu ve Tealâ)'nın "Bil ki Allah'tan başka hiçbir ilah yoktur. Hem kendinin hem de mümin erkek ve mümin kadınların günahları için Allah'tan mağfiret dile!" (47 Muhammed/19) buyruğudur. Çünkü Allah (Subhanehu ve Tealâ) bu ayette ilmi (bilmeyi), söz ve amelden önce zikretmiştir.”
- Açıklama
Hiç şüphesiz ki ilim bir nurdur. Allah için ilim tahsil etmek ibadettir. İlmi aramak cihaddır. Bilmeyene öğretmek sadakadır. İlmi müzakere etmek tesbihtir. Allah, ancak ilimle bilinir ve Allah'a ancak ilimle ibadet edilir. Allah, kavimleri ilimle yüceltir ve diğer insanlara üstün kılar. Milletler ancak ilimle doğru yola erişebilir. Allah indinde konumu en yüksek olanlar, Allah ile kulları arasında yer alan kimselerdir ki, bunlar da nebiler ve âlimlerdir. İblis'e fakihin ölümünden daha çok sevimli gelen hiçbir şey yoktur. İnsanların helakinin alameti ise hiç şüphesiz fâkihlerin ölmesidir.
Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) “İlim öğrenmek erkek ve kadın her Müslüman üzerine farzdır” diye buyurmuştur. Şüphe yok ki öğrenilmesi gereken ilimlerin ilki Tevhid ilmidir. Zira dünya ve ahiret için yegâne kurtuluş Tevhiddedir. Tevhid insanın yaratılış gayesidir. Tüm Rasuller Tevhid ilmini ümmetlerine öğretmek için gönderilmiş, kitaplar Tevhid ilmini öğretmek için indirilmiştir. Ayrıca bütün amellerin yegâne kabul şartı Tevhiddir.
İncelediğiniz bu kitap işte bu önemli ilme yani Tevhid ilmine dair hacmi küçük ancak oldukça önemli olan ve her Müslümanın bilmesi gereken zarurî kaideleri içeren 6 risaleden müteşekkildir. Bununla amacımız ilim tahsiline yeni başlayan talebelerin dinlerinde öncelikle bilmeleri gereken zaruri ilimleri öğrenmelerinde onlara yardımcı olmaktır.
1. ÜÇ ESAS…………. Muhammed b. Abdulvehhab
Birincisi; İlimdir ki delilleriyle birlikte Allah (Subhanehu ve Tealâ)'yı, Peygamberini ve İslâm dinini bilmektir.
İkincisi; Bu ilmin gereğince amel etmektir.
Üçüncüsü; İnsanları Allah'ın dinine davet etmektir.
Dördüncüsü; Bu uğurda çekilen eziyetlere sabretmektir.
Bu dört meselenin delili ise Allah (Subhanehu ve Tealâ)'nın şu ayetleridir:
“Asra andolsun ki, insan hüsrandadır. Ancak iman edip salih amellerde bulunanlar, birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler müstesna… ” (103 Asr/1-3)
İmam Şafiî (rahimehullah) “Eğer Allah (Subhanehu ve Tealâ) kullarına bu sûreden başka bir hüccet indirmemiş olsaydı, bu sûre onlara yeterdi” demiştir.
İmam Buharî (rahimehullah) Sahihinin “İlim, Söz ve Amelden Öncedir” başlığı altında şöyle demiştir:
“İlmin, söz ve amelden önce olduğunun delili, Allah (Subhanehu ve Tealâ)'nın "Bil ki Allah'tan başka hiçbir ilah yoktur. Hem kendinin hem de mümin erkek ve mümin kadınların günahları için Allah'tan mağfiret dile!" (47 Muhammed/19) buyruğudur. Çünkü Allah (Subhanehu ve Tealâ) bu ayette ilmi (bilmeyi), söz ve amelden önce zikretmiştir.”
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.