Tiyatro,Sinema,Televizyon,Dizi Oyunculuğu %15 indirimli Sema Fener
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786056457104
Boyut
135-195
Sayfa Sayısı
2282
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-05
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe

Tiyatro, Sinema, Televizyon, Dizi Oyunculuğu

17,00TL
Satışta değil
9786056457104
550726
Tiyatro, Sinema, Televizyon, Dizi Oyunculuğu
Tiyatro, Sinema, Televizyon, Dizi Oyunculuğu
17.00
Hem sinema, hem de tiyatro alanında çok başarılı bir kariyer çizen aktris Glenn Close bir keresinde "iyi bir oyuncu kendisini çevreleyen ortamın moleküllerini parçalayıp dört bir yana savurabilen oyuncudur" diyerek oyunculuğun nasıl bir bağlılık ve yoğunlaşma gerektirdiğini veciz bir şekilde vurgulamıştı. Tiyatro sahnesinde oyuncunun bu molekülleri salonun en arka sıralarına kadar taşıyabilmesi gerekirken sinemada bu moleküllerin ulaşması gereken yer kamera objektifidir. Bu bağlamda oyunculuk eğitiminin olmazsa olmazlarının yanı sıra, oyuncu adaylarının uğraş verecekleri konuyu daha iyi tanımaları ve dallar arasındaki farklılıkları özümseyebilmeleri amacıyla tarihsel, şekilsel, sanatsal ve teknik anlamda genel bir bilgi çerçevesi oluşturmaya çalışan bu kitap, 22 bölümden oluşuyor ve 281 sayfa.

Oyunculuk insan doğasında var olan bir olgudur. Çoğu zaman bunun, farkında bile olmaz insan. Bebeklik çağından gelişme ve büyüme aşamalarında yer yer, kimi zaman, çocuğun anne ile oynamasında, kimi zaman, gördüklerini hareket ve sesle taklit ederek, kimi zaman, elde olmayan nedenlerle bir kişinin diğer kişiye olan sahte hayranlığının sergilenişi, kimi zaman, olmayan bir duyguyu varmış gibi göstermeye çalışarak, kimi zaman, kızarak, gülerek ağlayarak vs. yapar bunu.Tüm bu saydıklarımızı herkes, akıl ve vücut kullanımı ile çeşitli boyutlarda sergileyebilir. Kimi zaman beğeni kazanılır, kimi zaman izlenmez bile. Kişi izlenilmese de kendisini, kendinde becerisi olduğuna inandırır.

Zaman içinde insanların bu biçimde insanlara, yeteneklerini sergilemesinin bir yolu olması gerektiğini düşündürmüş ve becerilerinin geliştirilip sergilenmesi için eğitimin gerekli ve önemli olduğu görüşüne inanmanın, doğru olacağına karar vermişlerdir.Tüm farklılıklara rağmen tiyatro ve sinema oyunculuğu eğitimlerinin birbirlerinden çok farklı metotlar içerdiğini de söyleyemeyiz.

Bu kitapta, oyunculuk eğitiminin olmazsa olmazlarının yanı sıra, oyuncu adaylarının uğraş verecekleri konuyu daha iyi tanımaları amacıyla tarihsel, şekilsel, sanatsal ve teknik bağlamda bir genel bilgi çerçevesi de oluşturulmaya çalışıldı.
  • Açıklama
    • Hem sinema, hem de tiyatro alanında çok başarılı bir kariyer çizen aktris Glenn Close bir keresinde "iyi bir oyuncu kendisini çevreleyen ortamın moleküllerini parçalayıp dört bir yana savurabilen oyuncudur" diyerek oyunculuğun nasıl bir bağlılık ve yoğunlaşma gerektirdiğini veciz bir şekilde vurgulamıştı. Tiyatro sahnesinde oyuncunun bu molekülleri salonun en arka sıralarına kadar taşıyabilmesi gerekirken sinemada bu moleküllerin ulaşması gereken yer kamera objektifidir. Bu bağlamda oyunculuk eğitiminin olmazsa olmazlarının yanı sıra, oyuncu adaylarının uğraş verecekleri konuyu daha iyi tanımaları ve dallar arasındaki farklılıkları özümseyebilmeleri amacıyla tarihsel, şekilsel, sanatsal ve teknik anlamda genel bir bilgi çerçevesi oluşturmaya çalışan bu kitap, 22 bölümden oluşuyor ve 281 sayfa.

      Oyunculuk insan doğasında var olan bir olgudur. Çoğu zaman bunun, farkında bile olmaz insan. Bebeklik çağından gelişme ve büyüme aşamalarında yer yer, kimi zaman, çocuğun anne ile oynamasında, kimi zaman, gördüklerini hareket ve sesle taklit ederek, kimi zaman, elde olmayan nedenlerle bir kişinin diğer kişiye olan sahte hayranlığının sergilenişi, kimi zaman, olmayan bir duyguyu varmış gibi göstermeye çalışarak, kimi zaman, kızarak, gülerek ağlayarak vs. yapar bunu.Tüm bu saydıklarımızı herkes, akıl ve vücut kullanımı ile çeşitli boyutlarda sergileyebilir. Kimi zaman beğeni kazanılır, kimi zaman izlenmez bile. Kişi izlenilmese de kendisini, kendinde becerisi olduğuna inandırır.

      Zaman içinde insanların bu biçimde insanlara, yeteneklerini sergilemesinin bir yolu olması gerektiğini düşündürmüş ve becerilerinin geliştirilip sergilenmesi için eğitimin gerekli ve önemli olduğu görüşüne inanmanın, doğru olacağına karar vermişlerdir.Tüm farklılıklara rağmen tiyatro ve sinema oyunculuğu eğitimlerinin birbirlerinden çok farklı metotlar içerdiğini de söyleyemeyiz.

      Bu kitapta, oyunculuk eğitiminin olmazsa olmazlarının yanı sıra, oyuncu adaylarının uğraş verecekleri konuyu daha iyi tanımaları amacıyla tarihsel, şekilsel, sanatsal ve teknik bağlamda bir genel bilgi çerçevesi de oluşturulmaya çalışıldı.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat