“Çargâh, Acem ve Gerdaniye ve Muhayyer perdesinde ziyade seyir ile Sabâ âgâze edip Çargâh perdesinde karar ider”.
Seyir bir kavram olarak karşımıza Abdülbaki Nasır Dede'ninTedkik ü Tahkikadlı edvarında bu türden makam anlatımları ile karşımıza çıkar.
Bugün kullandığımız Türk makam müziği sisteminin ilk kurucularından olan Rauf Yekta Bey, Dr. Suphi Ezgi ve Hüseyin Sadettin Arel seyri Türk makam müziği eğitim sisteminin bir parçası olarak görmekten vazgeçmemişlerdir.
Eski ya da yeni fark etmeksizin, Türk makam müziği üstatlarının mutabık olduğu konu, bu müziğin “fem'i muhsin”den yani güzel ağızdan öğrenileceğidir. Bu öğrenme metodunu oluşturan yapı taşı ise, hiç şüphesiz seyirdir.
Kitapta 16 adet basit ya da ana makamda tespit edilen örnek eserler doğrultusunda, kullanılan aralıklar, perdeler, perdelerin birbirleri ile ilişkileri çözümlenerek bir seyir yapma mantığı ortaya konulmuştur.
- Açıklama
“Çargâh, Acem ve Gerdaniye ve Muhayyer perdesinde ziyade seyir ile Sabâ âgâze edip Çargâh perdesinde karar ider”.
Seyir bir kavram olarak karşımıza Abdülbaki Nasır Dede'ninTedkik ü Tahkikadlı edvarında bu türden makam anlatımları ile karşımıza çıkar.
Bugün kullandığımız Türk makam müziği sisteminin ilk kurucularından olan Rauf Yekta Bey, Dr. Suphi Ezgi ve Hüseyin Sadettin Arel seyri Türk makam müziği eğitim sisteminin bir parçası olarak görmekten vazgeçmemişlerdir.
Eski ya da yeni fark etmeksizin, Türk makam müziği üstatlarının mutabık olduğu konu, bu müziğin “fem'i muhsin”den yani güzel ağızdan öğrenileceğidir. Bu öğrenme metodunu oluşturan yapı taşı ise, hiç şüphesiz seyirdir.
Kitapta 16 adet basit ya da ana makamda tespit edilen örnek eserler doğrultusunda, kullanılan aralıklar, perdeler, perdelerin birbirleri ile ilişkileri çözümlenerek bir seyir yapma mantığı ortaya konulmuştur.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.