%40
Türklerde Ezan ve Sala %15 indirimli Uğur Alkan
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059036399
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
203
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-08
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Türklerde Ezan ve Sala Musikisi UygulamalarıGünümüz Örnekleriyle

Yazar: Uğur Alkan
Yayınevi : Parafiks Yayınevi
18,52TL
11,11TL
%40
Satışta değil
9786059036399
617761
Türklerde Ezan ve Sala Musikisi Uygulamaları
Türklerde Ezan ve Sala Musikisi Uygulamaları Günümüz Örnekleriyle
11.11

Türklerde gerek bireyler nezdinde gerekse devlet düzeyinde İslamiyet ile buluşması elbette hayatın her aşamasında, doğal olarak gelenekleri ve görenekleri etkisi altına almıştır. Bu etkilenmeden en güçlü payı müskinin aldığı söylenebilir. Türklerin güçlü musikilerinin olduğu Çin, Moğol, Rus ve Türk kaynaklarında açıkça ifade edilmektedir.

Bu musiki içerisinde devlet ve halk tabanlı iki ayrı tür olduğu ,her iki türünde kendi alt katmanlarını oluşturduğu bilinmektedir. Devlet elinde gelişen Musikinin han, Kağan yani Hun döneminden Osmanlı'ya nevbet tabıl ve mehter aracılığı ile aktarıldığı ve bu aktarımın güçlü bir Mevlevi musikisi ile Türk Sanat/Saray musikisi ve Türk Din musikisini oluşturduğu, halk elindeki musikinin deyiş ve nefesler aracılığı ile dergahlarda da Halk musikisi ve tasavvuf musikisini oluşturduğu anlaşılmaktadır.

Tüm bu gelişmeler içerisinde konumuz ile doğrudan bağlantısı olan Türk Din musikisinin konuları arasında yer alan cami musikisinin yeri hem Türkler için, hem de İslam inancı için çok özel bir konumda bulunmaktadır.

  • Açıklama
    • Türklerde gerek bireyler nezdinde gerekse devlet düzeyinde İslamiyet ile buluşması elbette hayatın her aşamasında, doğal olarak gelenekleri ve görenekleri etkisi altına almıştır. Bu etkilenmeden en güçlü payı müskinin aldığı söylenebilir. Türklerin güçlü musikilerinin olduğu Çin, Moğol, Rus ve Türk kaynaklarında açıkça ifade edilmektedir.

      Bu musiki içerisinde devlet ve halk tabanlı iki ayrı tür olduğu ,her iki türünde kendi alt katmanlarını oluşturduğu bilinmektedir. Devlet elinde gelişen Musikinin han, Kağan yani Hun döneminden Osmanlı'ya nevbet tabıl ve mehter aracılığı ile aktarıldığı ve bu aktarımın güçlü bir Mevlevi musikisi ile Türk Sanat/Saray musikisi ve Türk Din musikisini oluşturduğu, halk elindeki musikinin deyiş ve nefesler aracılığı ile dergahlarda da Halk musikisi ve tasavvuf musikisini oluşturduğu anlaşılmaktadır.

      Tüm bu gelişmeler içerisinde konumuz ile doğrudan bağlantısı olan Türk Din musikisinin konuları arasında yer alan cami musikisinin yeri hem Türkler için, hem de İslam inancı için çok özel bir konumda bulunmaktadır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat