Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9783957633019
Boyut
160-240
Sayfa Sayısı
664
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-09
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
1.Hamur
Dili
Türkçe - İngilizce
User's Manual 2.0 - Kullanma Kılavuzu / Contemporary Art in Turkey 1975-2015
Yazar:
Kolektif
190,00TL
Satışta değil
9783957633019
619831
https://www.kitapburada.com/kitap/users-manual-2-0-kullanma-kilavuzu-contemporary-art-in-turkey-1975-2015
User's Manual 2.0 - Kullanma Kılavuzu / Contemporary Art in Turkey 1975-2015
190.00
Kullanma Kılavuzu 2.0, 1970'lerden 2015'lere uzanan bir tarihten söz ediyor...
Kitap, 2007 yılında yayımlanan "Kullanma Kılavuzu: Türkiye'de Güncel Sanat 1986-2006"nın genişletilmiş ikinci baskısından daha fazlası. Bu yeni bir kitap, yeni bir seviye ve Kullanma Kılavuzu 2.0 başlığıyla yeni bir baskı değil, yeni bir sürüm...
101 Türkiyeli sanatçıdan yaklaşık 1001 yapıtın yanı sıra Türkiye güncel sanatı tarihlerini çeşitli açılardan ele alan çok sayıda deneme ve inceleme içeren bir toplam. Birbirinden farklı zaman ve mekânlarda, birbirinden farklı medyumlarla üretimlerini gerçekleştiren bu sanatçıların eserlerine bakarken, Türkiye'nin, 70'lerden bugüne geçirdiği ekonomik, siyasi, teknolojik, sosyal ve kültürel değişimleri gözlemleyebiliyor ve dünyadakilerle nasıl paralellikler gösterdiğine tanık oluyoruz.
Sanatçılar listesi dalgalanarak 70'li yıllara uzanmış, 2000'leri de içinde barındıran Türkiye Güncel Sanatı'nın oluşum evrelerini ve bugünkü en taze heyecanlarını da kapsayan bir toplama ulaşmış. Metinler de değişen gündemlere göre ya yeniden yazılmış ya da yeni metinler eklenmiş.
Kullanma Kılavuzu 2.0, Türkiye Güncel Sanatı'nın dönüşümlerine dair, farklı konu ve temalardaki görüş ve yorumları bir araya getirirken, olabildiğince geniş ve bilgilendirici bir resim sunmaya dikkat etmiş. Türkiye'nin politik, kültürel dönüşümleri çerçevesinde, önemli sergi, bienal ve sanat etkinliklerinin örneklenmesi (Ali Akay, Marcus Graf), açılan yeni sanat kurumlarına bakış (November Paynter), yıllar içinde değişen küratoryal pratiklerin serimlenişi (Derya Yücel) ve toplumsal cinsiyet kavramı sorunsallaştırılışı (Ahu Antmen). Ayrıca tarihsel dönemleştirmelerle genel akış (Nilgün Özayten, Osman Erden, Beral Madra) ve kültürel/sanatsal dönüşümün nasıl ve ne zaman gerçekleştirildiği (Vasıf Kortun); ve sosyo-politik sahne çerçevesinde Türkiye tarihinde bir dönüm noktası olan Gezi hareketi öncesi ve sonrası Türkiye'de değişen sanat dinamiklerinin sorgulanışı (Fulya Erdemci). Başka bağlamlardan gelip Türkiye güncel sanatında büyük rolü olan İstanbul Bienali'nin küratörlüğünü üstlenmiş dört isme gerçekleştirdikleri bienaller ve yaklaşımları soruluyor ve René Block, Charles Esche, Hou Hanru ve Carolyn Christov-Bakargiev deneyimleri üzerinden Türkiye Güncel Sanatı'yla devam eden ilişkilerini ve genel olarak Türkiye'nin günümüz dünya sanat sahnesindeki yerini tartışıyorlar.
Kullanma Kılavuzu 2.0, resimden, heykele, videodan, enstalasyona, desen, kolaj ve fotoğrafa, pek çok farklı medyumla üretilmiş esere yer vererek, 40 yıllık bir süreçte üretilmiş farklı estetik form ve türlere ait eserleri okumak için, bir kullanma kılavuzu, teorik ve tarihsel bir arka plan sunuyor. Kitabın temel meselesinin; ''Türkiye güncel sanatı neydi, ne oldu ve şimdi nedir?'' sorularıyla olduğu kadar, ''bu alanın tarihi nasıl yazılabilir?'' sorularıyla şekillendiği rahatlıkla görülebiliyor.
40 yılın hem görsel belleğini tutmak, hem de dönemin düşünsel nabzını yakalamak için bir katkı oluşturabilmeyi umuyor Kullanma Kılavuzu 2.0...
Sanatçılar
Erdağ Aksel, Gülçin Aksoy, Nevin Aladağ, Hüseyin Alptekin, Can Altay, Halil Altındere, Apartman Projesi, Burak Arıkan, Volkan Aslan, Kutluğ Ataman, Fikret Atay, Vahap Avşar, Alparslan Baloğlu, Bedri Baykam, Ramazan Bayrakoğlu, Canan Beykal, Selim Birsel, Bashir Borlakov, Handan Börütüçene, Osman Bozkurt, Fatma Bucak, Hera Büyüktaşçıyan, CANAN, Banu Cennetoğlu, Taner Ceylan, Antonio Cosentino, Aslı Çavuşoğlu, Ergin Çavuşoğlu, Cengiz Çekil, Burak Delier, Elmas Deniz, İpek Duben, Işıl Eğrikavuk, Nezaket Ekici, Cevdet Erek, Köken Ergun, Ayşe Erkmen, Esra Ersen, İnci Eviner, Extramücadele, İnci Furni, Candeğer Fürtun, Leyla Gediz, Deniz Gül, Genco Gülan, Hatice Güleryüz, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Nilbar Güreş, Altan Gürman, Hakan Gürsoytrak, HA ZA VU ZU, Emre Hüner, Berat Işık, KABA HAT, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Ali Kazma, Serhat Kiraz, Nur Koçak, Servet Koçyiğit, Nuri Kuzucan, ;mentalKLİNİK, Ali Miharbi, Şükran Moral, ODA PROJESİ, Füsun Onur, Ahmet Öğüt, Ahmet Öktem, Yasemin Özcan, Erkan Özgen, Ferhat Özgür, Serkan Özkaya , Ergül Özkutan, Şener Özmen , Ebru Özseçen, İz Öztat, Seza Paker, Zeyno Pekünlü, Neriman Polat, ISTANBUL QUEER ART COLLECTIVE, Meric Algün Ringborg, Necla Rüzgar, Aykan Safoğlu, Ismail Saray, Sarkis, Erinç Seymen, SANAT TANIMI TOPLULUĞU, Murat Şahinler, Ali Taptık, Serkan Taycan, Cengiz Tekin, Hale Tenger, Seyhun Topuz, Vahit Tuna, Nasan Tur, Mürüvvet Türkyılmaz, Mehmet Ali Uysal, Dilek Winchester, Nil Yalter, Nalan Yırtmaç, Pınar Yoldaş
Kitap, 2007 yılında yayımlanan "Kullanma Kılavuzu: Türkiye'de Güncel Sanat 1986-2006"nın genişletilmiş ikinci baskısından daha fazlası. Bu yeni bir kitap, yeni bir seviye ve Kullanma Kılavuzu 2.0 başlığıyla yeni bir baskı değil, yeni bir sürüm...
101 Türkiyeli sanatçıdan yaklaşık 1001 yapıtın yanı sıra Türkiye güncel sanatı tarihlerini çeşitli açılardan ele alan çok sayıda deneme ve inceleme içeren bir toplam. Birbirinden farklı zaman ve mekânlarda, birbirinden farklı medyumlarla üretimlerini gerçekleştiren bu sanatçıların eserlerine bakarken, Türkiye'nin, 70'lerden bugüne geçirdiği ekonomik, siyasi, teknolojik, sosyal ve kültürel değişimleri gözlemleyebiliyor ve dünyadakilerle nasıl paralellikler gösterdiğine tanık oluyoruz.
Sanatçılar listesi dalgalanarak 70'li yıllara uzanmış, 2000'leri de içinde barındıran Türkiye Güncel Sanatı'nın oluşum evrelerini ve bugünkü en taze heyecanlarını da kapsayan bir toplama ulaşmış. Metinler de değişen gündemlere göre ya yeniden yazılmış ya da yeni metinler eklenmiş.
Kullanma Kılavuzu 2.0, Türkiye Güncel Sanatı'nın dönüşümlerine dair, farklı konu ve temalardaki görüş ve yorumları bir araya getirirken, olabildiğince geniş ve bilgilendirici bir resim sunmaya dikkat etmiş. Türkiye'nin politik, kültürel dönüşümleri çerçevesinde, önemli sergi, bienal ve sanat etkinliklerinin örneklenmesi (Ali Akay, Marcus Graf), açılan yeni sanat kurumlarına bakış (November Paynter), yıllar içinde değişen küratoryal pratiklerin serimlenişi (Derya Yücel) ve toplumsal cinsiyet kavramı sorunsallaştırılışı (Ahu Antmen). Ayrıca tarihsel dönemleştirmelerle genel akış (Nilgün Özayten, Osman Erden, Beral Madra) ve kültürel/sanatsal dönüşümün nasıl ve ne zaman gerçekleştirildiği (Vasıf Kortun); ve sosyo-politik sahne çerçevesinde Türkiye tarihinde bir dönüm noktası olan Gezi hareketi öncesi ve sonrası Türkiye'de değişen sanat dinamiklerinin sorgulanışı (Fulya Erdemci). Başka bağlamlardan gelip Türkiye güncel sanatında büyük rolü olan İstanbul Bienali'nin küratörlüğünü üstlenmiş dört isme gerçekleştirdikleri bienaller ve yaklaşımları soruluyor ve René Block, Charles Esche, Hou Hanru ve Carolyn Christov-Bakargiev deneyimleri üzerinden Türkiye Güncel Sanatı'yla devam eden ilişkilerini ve genel olarak Türkiye'nin günümüz dünya sanat sahnesindeki yerini tartışıyorlar.
Kullanma Kılavuzu 2.0, resimden, heykele, videodan, enstalasyona, desen, kolaj ve fotoğrafa, pek çok farklı medyumla üretilmiş esere yer vererek, 40 yıllık bir süreçte üretilmiş farklı estetik form ve türlere ait eserleri okumak için, bir kullanma kılavuzu, teorik ve tarihsel bir arka plan sunuyor. Kitabın temel meselesinin; ''Türkiye güncel sanatı neydi, ne oldu ve şimdi nedir?'' sorularıyla olduğu kadar, ''bu alanın tarihi nasıl yazılabilir?'' sorularıyla şekillendiği rahatlıkla görülebiliyor.
40 yılın hem görsel belleğini tutmak, hem de dönemin düşünsel nabzını yakalamak için bir katkı oluşturabilmeyi umuyor Kullanma Kılavuzu 2.0...
Sanatçılar
Erdağ Aksel, Gülçin Aksoy, Nevin Aladağ, Hüseyin Alptekin, Can Altay, Halil Altındere, Apartman Projesi, Burak Arıkan, Volkan Aslan, Kutluğ Ataman, Fikret Atay, Vahap Avşar, Alparslan Baloğlu, Bedri Baykam, Ramazan Bayrakoğlu, Canan Beykal, Selim Birsel, Bashir Borlakov, Handan Börütüçene, Osman Bozkurt, Fatma Bucak, Hera Büyüktaşçıyan, CANAN, Banu Cennetoğlu, Taner Ceylan, Antonio Cosentino, Aslı Çavuşoğlu, Ergin Çavuşoğlu, Cengiz Çekil, Burak Delier, Elmas Deniz, İpek Duben, Işıl Eğrikavuk, Nezaket Ekici, Cevdet Erek, Köken Ergun, Ayşe Erkmen, Esra Ersen, İnci Eviner, Extramücadele, İnci Furni, Candeğer Fürtun, Leyla Gediz, Deniz Gül, Genco Gülan, Hatice Güleryüz, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Nilbar Güreş, Altan Gürman, Hakan Gürsoytrak, HA ZA VU ZU, Emre Hüner, Berat Işık, KABA HAT, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Ali Kazma, Serhat Kiraz, Nur Koçak, Servet Koçyiğit, Nuri Kuzucan, ;mentalKLİNİK, Ali Miharbi, Şükran Moral, ODA PROJESİ, Füsun Onur, Ahmet Öğüt, Ahmet Öktem, Yasemin Özcan, Erkan Özgen, Ferhat Özgür, Serkan Özkaya , Ergül Özkutan, Şener Özmen , Ebru Özseçen, İz Öztat, Seza Paker, Zeyno Pekünlü, Neriman Polat, ISTANBUL QUEER ART COLLECTIVE, Meric Algün Ringborg, Necla Rüzgar, Aykan Safoğlu, Ismail Saray, Sarkis, Erinç Seymen, SANAT TANIMI TOPLULUĞU, Murat Şahinler, Ali Taptık, Serkan Taycan, Cengiz Tekin, Hale Tenger, Seyhun Topuz, Vahit Tuna, Nasan Tur, Mürüvvet Türkyılmaz, Mehmet Ali Uysal, Dilek Winchester, Nil Yalter, Nalan Yırtmaç, Pınar Yoldaş
- Açıklama
- Kullanma Kılavuzu 2.0, 1970'lerden 2015'lere uzanan bir tarihten söz ediyor...
Kitap, 2007 yılında yayımlanan "Kullanma Kılavuzu: Türkiye'de Güncel Sanat 1986-2006"nın genişletilmiş ikinci baskısından daha fazlası. Bu yeni bir kitap, yeni bir seviye ve Kullanma Kılavuzu 2.0 başlığıyla yeni bir baskı değil, yeni bir sürüm...
101 Türkiyeli sanatçıdan yaklaşık 1001 yapıtın yanı sıra Türkiye güncel sanatı tarihlerini çeşitli açılardan ele alan çok sayıda deneme ve inceleme içeren bir toplam. Birbirinden farklı zaman ve mekânlarda, birbirinden farklı medyumlarla üretimlerini gerçekleştiren bu sanatçıların eserlerine bakarken, Türkiye'nin, 70'lerden bugüne geçirdiği ekonomik, siyasi, teknolojik, sosyal ve kültürel değişimleri gözlemleyebiliyor ve dünyadakilerle nasıl paralellikler gösterdiğine tanık oluyoruz.
Sanatçılar listesi dalgalanarak 70'li yıllara uzanmış, 2000'leri de içinde barındıran Türkiye Güncel Sanatı'nın oluşum evrelerini ve bugünkü en taze heyecanlarını da kapsayan bir toplama ulaşmış. Metinler de değişen gündemlere göre ya yeniden yazılmış ya da yeni metinler eklenmiş.
Kullanma Kılavuzu 2.0, Türkiye Güncel Sanatı'nın dönüşümlerine dair, farklı konu ve temalardaki görüş ve yorumları bir araya getirirken, olabildiğince geniş ve bilgilendirici bir resim sunmaya dikkat etmiş. Türkiye'nin politik, kültürel dönüşümleri çerçevesinde, önemli sergi, bienal ve sanat etkinliklerinin örneklenmesi (Ali Akay, Marcus Graf), açılan yeni sanat kurumlarına bakış (November Paynter), yıllar içinde değişen küratoryal pratiklerin serimlenişi (Derya Yücel) ve toplumsal cinsiyet kavramı sorunsallaştırılışı (Ahu Antmen). Ayrıca tarihsel dönemleştirmelerle genel akış (Nilgün Özayten, Osman Erden, Beral Madra) ve kültürel/sanatsal dönüşümün nasıl ve ne zaman gerçekleştirildiği (Vasıf Kortun); ve sosyo-politik sahne çerçevesinde Türkiye tarihinde bir dönüm noktası olan Gezi hareketi öncesi ve sonrası Türkiye'de değişen sanat dinamiklerinin sorgulanışı (Fulya Erdemci). Başka bağlamlardan gelip Türkiye güncel sanatında büyük rolü olan İstanbul Bienali'nin küratörlüğünü üstlenmiş dört isme gerçekleştirdikleri bienaller ve yaklaşımları soruluyor ve René Block, Charles Esche, Hou Hanru ve Carolyn Christov-Bakargiev deneyimleri üzerinden Türkiye Güncel Sanatı'yla devam eden ilişkilerini ve genel olarak Türkiye'nin günümüz dünya sanat sahnesindeki yerini tartışıyorlar.
Kullanma Kılavuzu 2.0, resimden, heykele, videodan, enstalasyona, desen, kolaj ve fotoğrafa, pek çok farklı medyumla üretilmiş esere yer vererek, 40 yıllık bir süreçte üretilmiş farklı estetik form ve türlere ait eserleri okumak için, bir kullanma kılavuzu, teorik ve tarihsel bir arka plan sunuyor. Kitabın temel meselesinin; ''Türkiye güncel sanatı neydi, ne oldu ve şimdi nedir?'' sorularıyla olduğu kadar, ''bu alanın tarihi nasıl yazılabilir?'' sorularıyla şekillendiği rahatlıkla görülebiliyor.
40 yılın hem görsel belleğini tutmak, hem de dönemin düşünsel nabzını yakalamak için bir katkı oluşturabilmeyi umuyor Kullanma Kılavuzu 2.0...
Sanatçılar
Erdağ Aksel, Gülçin Aksoy, Nevin Aladağ, Hüseyin Alptekin, Can Altay, Halil Altındere, Apartman Projesi, Burak Arıkan, Volkan Aslan, Kutluğ Ataman, Fikret Atay, Vahap Avşar, Alparslan Baloğlu, Bedri Baykam, Ramazan Bayrakoğlu, Canan Beykal, Selim Birsel, Bashir Borlakov, Handan Börütüçene, Osman Bozkurt, Fatma Bucak, Hera Büyüktaşçıyan, CANAN, Banu Cennetoğlu, Taner Ceylan, Antonio Cosentino, Aslı Çavuşoğlu, Ergin Çavuşoğlu, Cengiz Çekil, Burak Delier, Elmas Deniz, İpek Duben, Işıl Eğrikavuk, Nezaket Ekici, Cevdet Erek, Köken Ergun, Ayşe Erkmen, Esra Ersen, İnci Eviner, Extramücadele, İnci Furni, Candeğer Fürtun, Leyla Gediz, Deniz Gül, Genco Gülan, Hatice Güleryüz, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Nilbar Güreş, Altan Gürman, Hakan Gürsoytrak, HA ZA VU ZU, Emre Hüner, Berat Işık, KABA HAT, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Ali Kazma, Serhat Kiraz, Nur Koçak, Servet Koçyiğit, Nuri Kuzucan, ;mentalKLİNİK, Ali Miharbi, Şükran Moral, ODA PROJESİ, Füsun Onur, Ahmet Öğüt, Ahmet Öktem, Yasemin Özcan, Erkan Özgen, Ferhat Özgür, Serkan Özkaya , Ergül Özkutan, Şener Özmen , Ebru Özseçen, İz Öztat, Seza Paker, Zeyno Pekünlü, Neriman Polat, ISTANBUL QUEER ART COLLECTIVE, Meric Algün Ringborg, Necla Rüzgar, Aykan Safoğlu, Ismail Saray, Sarkis, Erinç Seymen, SANAT TANIMI TOPLULUĞU, Murat Şahinler, Ali Taptık, Serkan Taycan, Cengiz Tekin, Hale Tenger, Seyhun Topuz, Vahit Tuna, Nasan Tur, Mürüvvet Türkyılmaz, Mehmet Ali Uysal, Dilek Winchester, Nil Yalter, Nalan Yırtmaç, Pınar Yoldaş
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.