%17
W. A. Mozart'ın Saraydan Kız Kaçırma Operası'nda Oryantalizm Ülkü Genc
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786257881302
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
103
Basım Yeri
Çanakkale
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

W. A. Mozart'ın Saraydan Kız Kaçırma Operası'nda Oryantalizm

35,00TL
29,05TL
%17
Satışta değil
9786257881302
841423
W. A. Mozart'ın Saraydan Kız Kaçırma Operası'nda Oryantalizm
W. A. Mozart'ın Saraydan Kız Kaçırma Operası'nda Oryantalizm
29.05

Avrupalılar bu defa Türkleri gerçekten tanımak merakına kapılmışlardı. Kimdi bu Türkler? Neden bu kadar kendile-rinden korkuluyordu? Onların insan olarak düşünceleri, hayata bakışları, giyim-kuşamları, aileleri, yaşam biçimleri, zevk aldıkları şeyler gibi pek çok konuyu merak etmektey-diler. Merak ve önyargılar, hayranlık ve korkular birbirlerine zıt düşüncelerin çatışmasını doğurmakla birlikte doğunun gizemi beyinleri daima meşgul ediyordu. Bu gizem, Türkleri tanıdıkça onların üzerinden tüm doğunun gizeminin ortaya çıkacağını düşündürmekteydi. Her batılının kafasında doğu-yu tanıdığı, bildiği ölçüde bir doğu gizemi vardı. Bu oryanta-lizm denilen bir düşüncenin gelişmesine sebep oldu. Oryan-talizm sadece bir düşünce akımı değildi. Doğunun ve doğu toplumlarının her alanda ele alınması, incelenmesi, gözlen-mesi yanında İran, Ortadoğu ve Ön Asya'ya seyahatleri de beraberinde getirecekti. Avrupalıların merakı 18.yüzyılda başlayan doğuya seyahatleri de her geçen gün arttıracaktı. Avrupa'da doğulu bir insan gibi yaşam, giyime, yeme-içme akımı baş gösterecekti. Diğer taraftan çok sayıda Türk ve doğu toplumları ile ilgili sanat ve edebiyat eserleri ortaya konulacaktı.

Saraydan Kız Kaçırma Operası da bu eserlerin en önem-lilerinden biri ve en merak edilen konulardan olan, haremin büyüsünü ele alacak ve önyargılar ile insani duyguların ça-tışması operanın temasını oluşturacaktı. Opera evrensel de-ğerlerin her türlü olumsuzluklara ve önyargılara rağmen insanlık için gerçekliği olduğunu ortaya koyan bir eser ola-rak dikkat çekmiş ve iki yüz kırk yıla yaklaşan bir süre içe-risinde defalarca sahnelenmiştir. Bu eserden esinlenerek motifler ve halılar dokunmuştur. Bunun önemli örneklerin-den birkaçı Dolmabahçe Sarayı'nın “Dokumalar” bölümün-de sergilenmektedir.

Türkiye'de ve dünyada büyük ilgi duyulan Mozart'ın Sa-raydan Kız Kaçırma Operası'nı Oryantalist öğelerle ele ala-rak akademik bir çalışma yapmak hem ilginç hem de opera-nın ruhunu, dönemin düşünce yapısıyla değerlendirmeyi içeren çalışmamızın bu konuda çalışma yapacak araştırma-cılara yararlı olacağını temenni ederim.

  • Açıklama
    • Avrupalılar bu defa Türkleri gerçekten tanımak merakına kapılmışlardı. Kimdi bu Türkler? Neden bu kadar kendile-rinden korkuluyordu? Onların insan olarak düşünceleri, hayata bakışları, giyim-kuşamları, aileleri, yaşam biçimleri, zevk aldıkları şeyler gibi pek çok konuyu merak etmektey-diler. Merak ve önyargılar, hayranlık ve korkular birbirlerine zıt düşüncelerin çatışmasını doğurmakla birlikte doğunun gizemi beyinleri daima meşgul ediyordu. Bu gizem, Türkleri tanıdıkça onların üzerinden tüm doğunun gizeminin ortaya çıkacağını düşündürmekteydi. Her batılının kafasında doğu-yu tanıdığı, bildiği ölçüde bir doğu gizemi vardı. Bu oryanta-lizm denilen bir düşüncenin gelişmesine sebep oldu. Oryan-talizm sadece bir düşünce akımı değildi. Doğunun ve doğu toplumlarının her alanda ele alınması, incelenmesi, gözlen-mesi yanında İran, Ortadoğu ve Ön Asya'ya seyahatleri de beraberinde getirecekti. Avrupalıların merakı 18.yüzyılda başlayan doğuya seyahatleri de her geçen gün arttıracaktı. Avrupa'da doğulu bir insan gibi yaşam, giyime, yeme-içme akımı baş gösterecekti. Diğer taraftan çok sayıda Türk ve doğu toplumları ile ilgili sanat ve edebiyat eserleri ortaya konulacaktı.

      Saraydan Kız Kaçırma Operası da bu eserlerin en önem-lilerinden biri ve en merak edilen konulardan olan, haremin büyüsünü ele alacak ve önyargılar ile insani duyguların ça-tışması operanın temasını oluşturacaktı. Opera evrensel de-ğerlerin her türlü olumsuzluklara ve önyargılara rağmen insanlık için gerçekliği olduğunu ortaya koyan bir eser ola-rak dikkat çekmiş ve iki yüz kırk yıla yaklaşan bir süre içe-risinde defalarca sahnelenmiştir. Bu eserden esinlenerek motifler ve halılar dokunmuştur. Bunun önemli örneklerin-den birkaçı Dolmabahçe Sarayı'nın “Dokumalar” bölümün-de sergilenmektedir.

      Türkiye'de ve dünyada büyük ilgi duyulan Mozart'ın Sa-raydan Kız Kaçırma Operası'nı Oryantalist öğelerle ele ala-rak akademik bir çalışma yapmak hem ilginç hem de opera-nın ruhunu, dönemin düşünce yapısıyla değerlendirmeyi içeren çalışmamızın bu konuda çalışma yapacak araştırma-cılara yararlı olacağını temenni ederim.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat