%30
Yunan Hikayelerinde Kadın ve Ulusçu Kimliğin Üretimi Aslı Çete
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786254448195
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
360
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2021-04
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Yunan Hikayelerinde Kadın ve Ulusçu Kimliğin Üretimi

Yazar: Aslı Çete
Yayınevi : Urzeni Yayıncılık
80,00TL
56,00TL
%30
Satışta değil
9786254448195
872806
Yunan Hikayelerinde Kadın ve Ulusçu Kimliğin Üretimi
Yunan Hikayelerinde Kadın ve Ulusçu Kimliğin Üretimi
56.00

Bu çalışmada ulusçu kimliği ve onun ayrılmaz bir parçası olan “öteki” imajını inceledik. Ötekileştirme, yani bir “öteki” yaratma kimlik üretiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Ulusçu bireyin icadı sırasında zamansal “devamlılık” ve mekânsal bütünlük (irredentist siyasetler) gibi kaygıların yanında iki tür “öteki” yaratma stratejisinin olduğu gözlemlenir.

Bu “ötekiler”den ilki, Osmanlı/Türk erkeği ve bu erkeğin yönetimindeki kadın (“öteki”nin kadını); ikincisi ise yerli yabancı tüm kadınlardır. Burada tek bir istisna söz konusudur: Erkek tarafından üretilen “ideal”, yerli/ulusçu kadın. Avrupa egemen cinsiyetçi söylemine uygun bir şekilde icat edilen bu kadın, erkeğe itaatkârlık, sesini çıkarmama, ev içi alanda etkin olma ve vatana hayırlı erkek bireyler yetiştirmek gibi özellikleri ile öne çıkar.

“‘Yunan' sözcüğü önce Persler'in ve sonra Araplar'ın ve genel olarak İslam dünyasının Antik Yunanlılar'a ve sonra Çağdaş Yunanlılara verdikleri isimdi. Yunanlılar ‘İyonya' sözcüğünden türetilmiş olan ‘Yunan' sözcüğünü tarih içinde (hiç olmazsa geniş bir halk topluluğunu kapsayacak biçimde) hiç kullanmamışlardır. Eski Yunanlılar kendilerine ‘Hellen' derlerdi ve ortak bir dil ve ortak tanrılar paylaşan bir topluluk bilinci taşırlardı.” Herkül Millas

  • Açıklama
    • Bu çalışmada ulusçu kimliği ve onun ayrılmaz bir parçası olan “öteki” imajını inceledik. Ötekileştirme, yani bir “öteki” yaratma kimlik üretiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Ulusçu bireyin icadı sırasında zamansal “devamlılık” ve mekânsal bütünlük (irredentist siyasetler) gibi kaygıların yanında iki tür “öteki” yaratma stratejisinin olduğu gözlemlenir.

      Bu “ötekiler”den ilki, Osmanlı/Türk erkeği ve bu erkeğin yönetimindeki kadın (“öteki”nin kadını); ikincisi ise yerli yabancı tüm kadınlardır. Burada tek bir istisna söz konusudur: Erkek tarafından üretilen “ideal”, yerli/ulusçu kadın. Avrupa egemen cinsiyetçi söylemine uygun bir şekilde icat edilen bu kadın, erkeğe itaatkârlık, sesini çıkarmama, ev içi alanda etkin olma ve vatana hayırlı erkek bireyler yetiştirmek gibi özellikleri ile öne çıkar.

      “‘Yunan' sözcüğü önce Persler'in ve sonra Araplar'ın ve genel olarak İslam dünyasının Antik Yunanlılar'a ve sonra Çağdaş Yunanlılara verdikleri isimdi. Yunanlılar ‘İyonya' sözcüğünden türetilmiş olan ‘Yunan' sözcüğünü tarih içinde (hiç olmazsa geniş bir halk topluluğunu kapsayacak biçimde) hiç kullanmamışlardır. Eski Yunanlılar kendilerine ‘Hellen' derlerdi ve ortak bir dil ve ortak tanrılar paylaşan bir topluluk bilinci taşırlardı.” Herkül Millas

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat